Ogłoszono, że harmonogram zostanie ujawniony bardzo wcześnie w tym sezonie. Spodziewano się go w czerwcu… (przecina)
Wyprzedziliśmy poprzedni rok (śmiech). Należy tego dokonać podczas następnej Rady Światowej w dniu 4 października. Jesteśmy tak blisko tego spotkania, że wolimy postępować zgodnie ze zwykłą procedurą i przedłożyć je Radzie.
Co spowodowało opóźnienie ogłoszenia?
W czerwcu Rada Światowa poprosiła nas o przyjrzenie się systemowi wydarzeń rotacyjnych. To utrudniło sprawę. Jesteśmy blisko końca tego badania. Pomysł ten wziął się z faktu, że rajdów jakościowych spełniających pożądane standardy jest więcej niż miejsc w kalendarzu. Mając długoterminową wizję, musieliśmy zastanowić się, jak wprowadzić te testy na tym poziomie.
Jak będzie działać ten system rotacji? Czy będzie to dotyczyło tylko Niemiec i Turcji, które wydawały się znajdować w zawieszeniu?
Nie tylko to. Jest jeszcze za wcześnie, aby o tym mówić, ale organizatorzy byli zainteresowani tym systemem z różnych powodów. Pewne jest, że przy podejmowaniu decyzji zostanie wzięte pod uwagę znaczenie rynku samochodowego, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Niemiec, jednak ten test ma również słabe punkty i wprowadzenie rotacji może pozwolić testom skorygować je braki w przyszłości.
Czy ta rotacja wejdzie w życie w przyszłym roku?
Tak.
[...]
Czy pozostaniemy przy 14 rundach?
W tej chwili nie jest możliwe wyjście poza 14 rund. Obecni producenci nie są do tego zdolni. Naszą strategią jest zorganizowanie mistrzostw składających się z maksymalnie 16 spotkań. Nie będziemy w stanie wyjść poza to. Jeżeli w nadchodzących latach liczba ta wzrośnie do 16, w Europie będzie ich 8, a poza Europą 8... ale na razie nie mamy rozwiązania, aby konkurować o więcej niż 14.
Obejrzyj cały wywiad z Yvesem Mattonem w numerze 2234 AUTOtygodniowo, zawsze dostępne w wersji cyfrowej.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)