Drogi Doktorze, nie wiń mnie za kolor „Kyalami Green” tego Audi RS3 Sedan! To Twoi dawni koledzy z Audi France nalegali, w ramach podziękowania za to, że byłeś inicjatorem stworzenia sportowej marki RS w ramach marki z pierścieniami!
To prawda. Dział Zawodów zawsze był bardzo zaangażowany w rozwój pojazdów produkcyjnych, co było wspólnym wątkiem wszystkich naszych działań podczas mojego okresu, gdy kierowałem Audi Sport. W 1993 r. uruchomiliśmy projekt Super Touring z napędem na cztery koła (A4 quattro wypuszczone w 1995 r. przyp. red.), aby udowodnić, że taka architektura przydaje się także na torze, nawet jeśli masz mały silnik lub tor nie jest zaśnieżony -pokryty. (śmiech) To była ścieżka marketingowa, którą już zdecydowaliśmy. Później to nie ja wpadłem na pomysł tej wytwórni, która istniała już pod nazwą „quattro GmbH”. Po prostu powiedziałem: „ tak, my, Audi Sport, jesteśmy gotowi uczestniczyć w rozwoju specjalnie sportowej gamy, ponieważ nasza nazwa jest na tyle istotna, aby to robić dzięki wszystkim naszym sukcesom wyścigowym ".
Niewiele brakowało, aby ten wywiad odbył się w A Renault, NIE ? Opowiedz nam o tym fragmencie swojego życia!
(Sourire). Ach tak, to długa historia. Renault było moim pierwszym prawdziwym kontaktem zawodowym po opuszczeniu Uniwersytetu Wiedeńskiego, mimo że pracowałem wtedy w Steyr-Puch w Austrii. Podczas studiów przez kilka miesięcy pracowałem nad przygotowaniem danych technicznych dotyczących reklamacji technicznej w Formuła 1 przed wtryskiem wody w silnikach turbo. W regulaminie zakazano zmiany benzyny lub jej liczby oktanowej, a w reklamacji wykorzystano tę lukę: czy wlewając do benzyny wodę, zmieniano ten indeks? Z moimi kolegami przeprowadziliśmy wiele badań, miałem prawo skontaktować się ze wszystkimi zespołami Formuły 1, które musiały przekazać mi wszystkie informacje na temat silników itp. Dlatego też w tym okresie miałem duży kontakt z firmą Renault, która była pionierem technologii doładowanych silników V6 w F1.
Kto stał za tą skargą?
Tyrrell, ponieważ był to ostatni zespół, który prowadził wolnossącego Coswortha. Zrozumiała, że nie ma już żadnych szans w starciu z turbosprężarkami...
E
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)