Dr Wolfgang Ullrich: „Nigdy nie powinieneś ujawniać całej swojej gry, tylko tyle, aby wygrać wyścigi”

Gdy Audi formalizuje swoje wejście do Formuły 1, poznaj dyrygenta, którego trupa odniosła między innymi 14 zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Z Wiednia do Ingolstadt, powrót na trasę niezwykłej kariery. I po francusku w tekście!

opublikowany 03/09/2022 à 09:00

Romaina Bernarda

0 Zobacz komentarze)

Dr Wolfgang Ullrich: „Nigdy nie powinieneś ujawniać całej swojej gry, tylko tyle, aby wygrać wyścigi”

Carpooling z dr Wolfgangiem Ullrichem, dyrektorem Audi Sport 1993-2017 © Germain Hazard / DPPI

Drogi Doktorze, nie wiń mnie za kolor „Kyalami Green” tego Audi RS3 Sedan! To Twoi dawni koledzy z Audi France nalegali, w ramach podziękowania za to, że byłeś inicjatorem stworzenia sportowej marki RS w ramach marki z pierścieniami!

To prawda. Dział Zawodów zawsze był bardzo zaangażowany w rozwój pojazdów produkcyjnych, co było wspólnym wątkiem wszystkich naszych działań podczas mojego okresu, gdy kierowałem Audi Sport. W 1993 r. uruchomiliśmy projekt Super Touring z napędem na cztery koła (A4 quattro wypuszczone w 1995 r. przyp. red.), aby udowodnić, że taka architektura przydaje się także na torze, nawet jeśli masz mały silnik lub tor nie jest zaśnieżony -pokryty. (śmiech) To była ścieżka marketingowa, którą już zdecydowaliśmy. Później to nie ja wpadłem na pomysł tej wytwórni, która istniała już pod nazwą „quattro GmbH”. Po prostu powiedziałem: „ tak, my, Audi Sport, jesteśmy gotowi uczestniczyć w rozwoju specjalnie sportowej gamy, ponieważ nasza nazwa jest na tyle istotna, aby to robić dzięki wszystkim naszym sukcesom wyścigowym ".

Niewiele brakowało, aby ten wywiad odbył się w A Renault, NIE ? Opowiedz nam o tym fragmencie swojego życia!

(Sourire). Ach tak, to długa historia. Renault było moim pierwszym prawdziwym kontaktem zawodowym po opuszczeniu Uniwersytetu Wiedeńskiego, mimo że pracowałem wtedy w Steyr-Puch w Austrii. Podczas studiów przez kilka miesięcy pracowałem nad przygotowaniem danych technicznych dotyczących reklamacji technicznej w Formuła 1 przed wtryskiem wody w silnikach turbo. W regulaminie zakazano zmiany benzyny lub jej liczby oktanowej, a w reklamacji wykorzystano tę lukę: czy wlewając do benzyny wodę, zmieniano ten indeks? Z moimi kolegami przeprowadziliśmy wiele badań, miałem prawo skontaktować się ze wszystkimi zespołami Formuły 1, które musiały przekazać mi wszystkie informacje na temat silników itp. Dlatego też w tym okresie miałem duży kontakt z firmą Renault, która była pionierem technologii doładowanych silników V6 w F1.

Kto stał za tą skargą?

Tyrrell, ponieważ był to ostatni zespół, który prowadził wolnossącego Coswortha. Zrozumiała, że ​​nie ma już żadnych szans w starciu z turbosprężarkami...

E

Romaina Bernarda

Redaktor naczelny AUTOhebdo

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz