Z 13 udziałem w 24 godziny Le Mans i tytuł zdobywcy Pucharu Świata FIA R-GT, Pierre Ragues jest jednym z eklektycznych kierowców, którzy potrafią przenieść się z toru do rallye i wzajemnie. W tym roku prezes Normandii Automobile Sports League wyróżnia się w tym sezonie w Rajdowych Mistrzostwach Francji Land Rally za kierownicą Clio Rally3.
Norman wykorzystał przerwę w kalendarzu szutrowym, aby wrócić na asfalt i wystartować w Rajdzie Jesiennym. „To bardzo fajny rajd, który jest bardzo dobrze zorganizowany i regularnie bierzemy w nim udział. Znamy trochę teren i zawsze lubimy jeździć po tych drogach. Julien Pesenti, mój pilot pochodzi z La Rochelle. Jest bardzo dobrym przyjacielem i nie do pomyślenia jest, aby nie wziąć udziału w „jego” wiecu. Dla naszej załogi to trochę jak rajd u siebie, wyjaśnia Pierre. To wydarzenie, którego nie można przegapić dla wszystkich mieszkańców Charentais. »
Ragues wykorzysta powrót na asfalt, aby zasiąść za kierownicą nowej broni: „Kilka dni temu otrzymaliśmy nową Skodę Fabia RS Rally2. Harmonogram Rajdu Jesiennego, pomiędzy Terre de Cardabelles i Terre du Vaucluse, pozwolił nam wziąć udział w naszym pierwszym rajdzie za kierownicą najnowszego Rally2 zatwierdzonego przez FIA. Zapaliły się zielone światła, abyśmy mogli wziąć udział w tym rajdzie. »
Zdobyte doświadczenie dla Pierre’a Raguesa
Pierre regularnie plasujący się w czołowej piątce Rajdu Jesiennego zna specyfikę imprezy i z numerem 5 na drzwiach mógłby objąć status faworyta. „Będziemy odkrywać ten nowy samochód. Startujemy z numerem 1, kierowcy niewątpliwie na nas czekają, ale nie możemy zapominać, że nasz ostatni rajd po asfalcie datuje się od Rajdu Chorwacji w 1 roku Polo GTI R2022. Niektórzy właśnie wyjechali z finału Rajdowego Pucharu Francji, szybko wpadną w rytm – hartuje. Od tamtej pory jeździmy po asfalcie z tzwAlpine A110 Rally i zachowanie jest diametralnie odwrotne, nie będzie to oczywiste. » Jako zawodnik Pierre nadal chce wygrywać: „Będę próbował, ale nie mam już sił, aby walczyć o zwycięstwo. Jeśli nam się nie uda, nie będziemy zawiedzeni. Musimy dać sobie czas, nie czujemy presji. Celem jest zdobycie doświadczenia za kierownicą samochodu. »
Historia zaufania
Aby doskonalić swoje doświadczenie w tej dyscyplinie, Ragues wziął w tym sezonie udział w Mistrzostwach Francji w Rajdach Terenowych. „To dobry sposób na postęp, niezależnie od tego, czy chodzi o sterowanie samochodem, brudzenie części czy robienie notatek. Rywalizacja w rajdach szutrowych jest niezbędna do osiągnięcia znacznych postępów i już czuję, że zyskałem pewność siebie. »A pewność siebie będzie niewątpliwie słowem-kluczem tej 65. edycji Rajdu Jesiennego. Rzeczywiście, po pierwszym dniu składającym się z trzech odcinków specjalnych, rozgrywanych od godziny 19:11 w piątek wieczorem, kierowcy zaatakują drugi etap maratonu z XNUMX sektorami czasowymi w programie. „To w pewnym sensie znak rozpoznawczy tego rajdu” – dodaje Pierre. W szczególności jest wiele ofert nocnych (około połowy rajdu, przyp. red.). Jesteśmy bardziej przyzwyczajeni do jazdy w świetle reflektorów, ale nie mogę się doczekać, aby zobaczyć i zastosować swoje doświadczenia zdobyte na rajdach szutrowych. Jest to rajd o jednolitym profilu. Etapy są znane, są bardzo szybkie i doświadczenie niewątpliwie zaprocentuje na tego typu terenie. Jest wiele „pełnych” zakrętów i każdy, kto jest pewny siebie, może szybko otworzyć luki. »
Jedno jest pewne, przy 15 Rally2 na starcie walka wygląda obiecująco jak na rajd, w którym w 2000 r. zanotowano zwycięstwo Yvana Mullera za kierownicami Escorta RS Coswortha i Sébastiena Loeb w ramach Citroën Trophy w 1999 r.
CZYTAJ TAKŻE > Pachnie jesienią!
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)