Kalle Rovanperä „nie rozumie” remontu technicznego WRC na rok 2025

Podczas Rajdu Kenii Kalle Rovanperä mówił o przeróbkach technicznych Rajdowych Mistrzostw Świata na rok 2025. Reformie, której Fin „tak naprawdę nie rozumie”.

opublikowany 27/03/2024 à 18:34

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Kalle Rovanperä „nie rozumie” remontu technicznego WRC na rok 2025

Zmiana temperatury w Kalle Rovanperä w Kenii po śniegu i mrozie podczas Rajdu Szwecji - Zdjęcie: Nikos Katikis / DPPI

Międzynarodowa Federacja Sportów Motorowych (FIA) wskazała w lutym propozycje, które chce wprowadzić w życie na przyszłość WRC. Dotyczą one końca hybrydy w Rally1, która również straci pewien poziom wydajności i aerodynamiki, aby zmniejszyć różnicę w stosunku do Rally2.

Dostępny będzie także zestaw modernizacyjny dla tych ostatnich, pozwalający stworzyć tzw. Rally2 Plus, który umożliwi im konkurowanie z wyższą kategorią. Środki, których Kalle Rovanperä prawie nie rozumie, jak oświadczył prasie obecnej na Rajd samochodowy Kenii, w tym AUTOhebdo.

« Pewne jest, że będzie mniej [przyjemności] niż dzisiaj, rozpoznaje aktualnego podwójnego mistrza świata. Nowe pomysły mają pewne zalety, ale jest problem samochodów. Wysilanie się przez dwa lata i wydawanie większych pieniędzy na stworzenie dwóch klas, które nigdy nie będą całkowicie równe lub połączone, nie ma sensu. 

Rozumiem, że [FIA] chce, aby na liście startowej było więcej samochodów z tej samej głównej klasy, ale to wszystko. Powinni teraz skupić się na opracowaniu nowych przepisów na rok 2027 i być może – miejmy nadzieję – na dołączeniu nowych producentów.

Nikt nie przyjdzie, jeśli będzie musiał poczekać kolejne pół roku, zanim pozna zasady. Jeśli znasz zasady na pół roku przed nowym sezonem, kto przyjedzie? Osoba. »

W przypadku Latającego Fina problem wynika przede wszystkim z braku stabilności regulacyjnej.

« To jest problem, który pojawiał się do tej pory: nie ma realnego planu na przyszłość, więc nie przybywają żadne nowe zespoły. Jeśli tniesz koszty i robisz samochody tak, jak chcesz, ale rób to przez dwa lata i to wszystko. Nie bardzo rozumiem tę fazę przejściową. »

Opinia, która odbija się echem na padoku Rajdowych Mistrzostw Świata…

Komentarze zebrane przez Loïca Rocciego, specjalnego korespondenta w Kenii

CZYTAJ TAKŻE > Rajd Kenii – Shakedown: Kalle Rovanperä najszybszy

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)