Koniec dnia w niezrozumieniu na Sardynii, Tänak nadal rządzi

Czerwona flaga spowodowana wypadnięciem Adriena Fourmaux z trasy będzie trudnym wyzwaniem dla zarządzania wyścigiem. Musi podjąć decyzję dotyczącą czasów kierowców, którzy w ostatnim odcinku specjalnym spędzili za Northernerem, w tym lidera Otta Tänaka.

opublikowany 04/06/2022 à 19:02

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Koniec dnia w niezrozumieniu na Sardynii, Tänak nadal rządzi

Ott Tänak prowadzi na Sardynii przed Pierre-Louisem Loubetem, ale wieczorem wszystko powinno się zmienić. ©DPPI/N. Katiki

Zabawny koniec dnia na Rajd samochodowy Sardynii, podczas gdy wydawało się, że zmierzamy w stronę klasyfikacji generalnej, w której dominuje Ott Tanak (Hyundai) z przodu Craiga Breena (M-Sport). Rozpoczęty w ostatnim odcinku specjalnym dnia, Adriana Fourmaux (M-Sport) stracił panowanie nad swoim Fordem Pumą i wylądował na poboczu drogi oraz na drzewie. Ponieważ Northerner zablokował drogę, kierownictwo wyścigu natychmiast machnęło czerwoną flagą, zmuszając Dani Sordo (Hyundai) do zwolnienia i dokończenia OS17 w wolnym tempie.

W końcu odcinek specjalny został wznowiony po ewakuacji Pumy Adriena Fourmaux przez lawetę. Czekając na starcie, Craig Breen mógł zatem rozpocząć swój czas i zaatakować SS17. Podczas ataku Irlandczyk zobaczył komisarza machającego czerwoną flagą. Zgodnie z wymogami regulaminu znacznie zwolnił, aby w zwolnionym tempie dojechać do mety, licząc na ustalony czas. Jednak w tym czasie jego kolega z drużyny, Pierre-Louis Loubet, nie zwolnił tempa, niewątpliwie nie ostrzeżony przez nową neutralizację, i ukończył swój odcinek specjalny bez żadnych incydentów. Wszystko sugerowało, że Breen był uboczną ofiarą złej komunikacji ze strony kierownictwa wyścigu.

Tänak poprosił o zwolnienie

Jednak na ostatnim odcinku SS17 zauważono, że Ott Tänak zwolnił. Jednak jego i20 nie wyglądał na uszkodzony i nie wydawał żadnych dziwnych dźwięków sugerujących awarię mechaniczną. Do mety dobiegł z czasem 11:49. Natychmiast przesłuchany Estończyk wskazał, że na jego desce rozdzielczej wskazano mu czerwoną flagę. Nie ma co panikować mistrza świata 1, który utrzymał prowadzenie w Rajdzie Sardynii przed… Pierre-Louisem Loubetem, ponieważ Craig Breen i Dani Sordo dotrzymywali kroku.

Po konsultacjach panel komisarzy podjął decyzję o przydzieleniu Ottowi Tänakowi, Craigowi Breenowi i Dani Sordo stałego czasu pracy, identycznego z Kalle Rovanperä (Toyota), czyli 11'18″3. W rezultacie Estończyk pozostaje pod kontrolą Rajdu Sardynii, mając 46 sekund przewagi nad Breenem i 1'46″8 nad Sordo. Po raz drugi w oczekiwaniu na decyzję o kierunku wyścigu Pierre-Louis Loubet logicznie spada na 2. miejsce, 4'1″31 straty do lidera.

Klasyfikacja ogólna po SS17

Pełna klasyfikacja generalna

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)