Zabawny koniec dnia na Rajd samochodowy Sardynii, podczas gdy wydawało się, że zmierzamy w stronę klasyfikacji generalnej, w której dominuje Ott Tanak (Hyundai) z przodu Craiga Breena (M-Sport). Rozpoczęty w ostatnim odcinku specjalnym dnia, Adriana Fourmaux (M-Sport) stracił panowanie nad swoim Fordem Pumą i wylądował na poboczu drogi oraz na drzewie. Ponieważ Northerner zablokował drogę, kierownictwo wyścigu natychmiast machnęło czerwoną flagą, zmuszając Dani Sordo (Hyundai) do zwolnienia i dokończenia OS17 w wolnym tempie.
Moment, w którym wszystko poszło nie tak @Adrien Fourmaux 😞 ⤵️#RallyItaliaSardegna | #WRC | #WRCLive | #JumpingInTheDust
— Rajdowe Mistrzostwa Świata (@OfficialWRC) 4 czerwca 2022 r.
W końcu odcinek specjalny został wznowiony po ewakuacji Pumy Adriena Fourmaux przez lawetę. Czekając na starcie, Craig Breen mógł zatem rozpocząć swój czas i zaatakować SS17. Podczas ataku Irlandczyk zobaczył komisarza machającego czerwoną flagą. Zgodnie z wymogami regulaminu znacznie zwolnił, aby w zwolnionym tempie dojechać do mety, licząc na ustalony czas. Jednak w tym czasie jego kolega z drużyny, Pierre-Louis Loubet, nie zwolnił tempa, niewątpliwie nie ostrzeżony przez nową neutralizację, i ukończył swój odcinek specjalny bez żadnych incydentów. Wszystko sugerowało, że Breen był uboczną ofiarą złej komunikacji ze strony kierownictwa wyścigu.
Tänak poprosił o zwolnienie
Jednak na ostatnim odcinku SS17 zauważono, że Ott Tänak zwolnił. Jednak jego i20 nie wyglądał na uszkodzony i nie wydawał żadnych dziwnych dźwięków sugerujących awarię mechaniczną. Do mety dobiegł z czasem 11:49. Natychmiast przesłuchany Estończyk wskazał, że na jego desce rozdzielczej wskazano mu czerwoną flagę. Nie ma co panikować mistrza świata 1, który utrzymał prowadzenie w Rajdzie Sardynii przed… Pierre-Louisem Loubetem, ponieważ Craig Breen i Dani Sordo dotrzymywali kroku.
Po konsultacjach panel komisarzy podjął decyzję o przydzieleniu Ottowi Tänakowi, Craigowi Breenowi i Dani Sordo stałego czasu pracy, identycznego z Kalle Rovanperä (Toyota), czyli 11'18″3. W rezultacie Estończyk pozostaje pod kontrolą Rajdu Sardynii, mając 46 sekund przewagi nad Breenem i 1'46″8 nad Sordo. Po raz drugi w oczekiwaniu na decyzję o kierunku wyścigu Pierre-Louis Loubet logicznie spada na 2. miejsce, 4'1″31 straty do lidera.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)