Martins Sesks odkryje Forda Pumę Rally1

Pod przewodnictwem promotora WRC we współpracy z M-Sport Martins Sesks za kierownicą Pumy weźmie udział w dwóch światowych wyścigach. Aby dać mu czas na aklimatyzację, wystartuje bez jednostki hybrydowej.

opublikowany 22/04/2024 à 11:01

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Martins Sesks odkryje Forda Pumę Rally1

Martins Sesks będzie miał podwójną okazję do zademonstrowania swoich umiejętności w WRC (Zdjęcie: Gregory Lenormand/DPPI)

W nadchodzących tygodniach do kategorii premier wpadnie powiew świeżego powietrza. Pod przewodnictwem promotora WRC i M-Sportzostanie zorganizowana operacja wokół Martinsa Seska. 24-letni Łotysz, grający obecnie na pozycji napastnika ERC z Toyota Yaris Rally2 będzie miał okazję rywalizować w dwóch rundach światowego kalendarza. Najpierw będzie obecny w Polsce (27-30 czerwca), a następnie u siebie, podczas pierwszego startu swojego kraju w WRC (18-21 lipca).

Aby go od razu nie „spalić” dając mu monstrualny Rally1 za kierownicą którego zapewne nie zrobi zbyt wielu testów, zdecydowano, że wystartuje na Pumie bez hybrydy. Oprócz obserwacji występów tej nadziei, która ma już kilka tytułów juniorów (ERC3 2018, ERC Junior U27 2018, Łotwa Junior 2018 itd.), ciekawie będzie zobaczyć, jak zachowuje się ta maszyna, co może reprezentować przyszłość dyscypliny, jeśli FIA poprze ten pomysł (2025 i 2026).

Po tym pierwszym doświadczeniu człowiek, który wygrał już trzy razy w ERC, w tym 2 w zeszłym roku w Polsce i na Łotwie (!), tym razem awansuje na tę samą Pumę, coAdriana Fourmaux lub Grégoire’a Munstera. Jego wiedza w tej dziedzinie będzie atutem i o jeden parametr mniej do odkrycia dla jego 2e zjawa.

« Zidentyfikowaliśmy potrzebę przeznaczenia większych zasobów na wspieranie kolejnego pokolenia potencjalnych mistrzów świata WRC i pomaganie im w dokonaniu trudnego kroku z kategorii wsparcia do najwyższego szczebla w naszym sporcie.– zachwyca się Peter Thul, starszy dyrektor sportowy w WRC Promotor. Występy Martinsa w ciągu ostatnich dwóch sezonów ERC uczyniły go godnym beneficjentem tego wsparcia. Pokazał ducha zwycięstwa na Łotwie i w Polsce i wierzymy, że z czasem stanie się regularnym zawodnikiem WRC. »

„Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę pracować nad tym projektem z Martinsem i promotorem WRC, korzystając z nowych przepisów na rok 2024, które pozwalają nam startować samochodami Rally1 bez jednostki hybrydowej” – powiedział Richard Millener, menadżer zespołu M-Sport.

« Jestem szczerze wdzięczny, gdyż współpraca z zespołem M-Sport i promotorem WRC jest spełnieniem moich marzeń, zareagował Martins Sesks. To niezwykła szansa i przyznam, że musiałem dwa razy pomyśleć, aby uwierzyć, że już niedługo będziemy rywalizować w Rajdzie 1 z najlepszymi kierowcami świata. »

Ta niezwykła pierwsza akcja promotora wyraża chęć podjęcia próby rozwoju kategorii Rally1. Wkrótce można spodziewać się kolejnych ogłoszeń.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)