Sebastian Ogier po raz kolejny będzie jednym z pretendentów do zwycięstwa w rozgrywanym w przyszłym tygodniu Tour de Corse. Dwukrotny zwycięzca w tym sezonie w Monte-Carlo i Meksyku jest tym bardziej zmotywowany, że wygrał już dwukrotnie Rajd samochodowy z 10 000 zakrętów (w 2016 roku w Volkswagenie Polo R WRC i w zeszłym roku w Fordzie Fiesta WRC).
„Trasa uległa w tym roku znacznej zmianie, ale tak było już podczas moich poprzednich startów, co oznacza, że często musiałem tu odkrywać nowe odcinki specjalne, co nie oznacza, że jestem niezadowolony. Dodaje to trochę stresu i adrenaliny do wyścigu, a także może przyczynić się do większych niż zwykle różnic. Kiedy wyruszasz na eksplorację w ten sposób, zdecydowanie robi różnicę ten, kto wykonał bardzo dobrą robotę podczas rekonesansu i który odważył się pójść na całość, ufając swoim notatkom., komentuje sześciokrotny mistrz WRC.
„Znamy również właściwości C3 WRC na asfalcie, podobnie jak nasze testy przygotowawcze okazały się bardzo produktywne i zapewniały dobre wrażenia za kierownicą, dlatego podchodzę do naszej krajowej rundy WRC z dobrym nastawieniem i kontynuuję naszą dynamikę », określa pilota krajowego wydarzenia.
Wysokie cele będzie miał także jego kolega z drużyny, Esapekka Lappi, nawet jeśli jego najlepszym wynikiem pozostanie 6. miejsce uzyskane w zeszłym roku na Isle of Beauty.
„Zawsze bardzo podobał mi się ten rajd i nie mogę się go doczekać. Lubię jeździć po czystym asfalcie jak tutaj czy w Katalonii. Wyzwaniem będzie robienie dobrych notatek na wejściu, bo moim zdaniem są one jeszcze ważniejsze na asfalcie niż na szutrze, przyjęcie idealnej trajektorii i wiedza, jaką prędkość utrzymać w zakrętach. Dzięki zmienionej trasie wszyscy zaczniemy na równych zasadach i choć ćwiczenie nie będzie łatwe, jest to szansa, którą warto wykorzystać dla nas, którzy w innych imprezach z reguły mają mniejszą wiedzę o terenie. W każdym razie nasze testy dodały mi pewności siebie i mam nadzieję, że będę co najmniej tak konkurencyjny jak w zeszłym roku”.– wyjaśnia Fin.
Citroën Racing będzie chciał dobrze sobie radzić na własnym boisku, a ostatni sukces odniósł w 2008 roku, kiedy marka Chevron sześciokrotnie dodała do swojego rekordu Tour de Corse.
„Francuska runda WRC jest dla nas z pewnością wyjątkowym wydarzeniem i przed naszą publicznością jesteśmy zdeterminowani, aby stanąć na podium po raz czwarty z rzędu w tylu rundach, co– zapewnia dyrektor Citroën Racing Pierre Budar. Wiemy jednak, jak bezlitosny może być ten teren, zwłaszcza że trasa kładzie nacisk na wytrzymałość, a o tej porze roku pogoda również może mieć coś do powiedzenia. W każdym razie zarówno Sébastien, jak i Esapekka pokazali już swój niezaprzeczalny wzrost prędkości na tym profilu, dotyczy to również C3 WRC, a przygotowania przeprowadzone na miejscu w zeszłym tygodniu pozwalają nam podejść do tego w dobrych nastrojach. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)