Ogier zachwycony nową trasą na Korsyce

Sébastien Ogier nie może się doczekać nowego toru Tour de Corse, na którym ma nadzieję zrobić różnicę i odzyskać prowadzenie w mistrzostwach.

opublikowany 22/03/2019 à 16:49

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Ogier zachwycony nową trasą na Korsyce

Sebastian Ogier po raz kolejny będzie jednym z pretendentów do zwycięstwa w rozgrywanym w przyszłym tygodniu Tour de Corse. Dwukrotny zwycięzca w tym sezonie w Monte-Carlo i Meksyku jest tym bardziej zmotywowany, że wygrał już dwukrotnie Rajd samochodowy z 10 000 zakrętów (w 2016 roku w Volkswagenie Polo R WRC i w zeszłym roku w Fordzie Fiesta WRC).

„Trasa uległa w tym roku znacznej zmianie, ale tak było już podczas moich poprzednich startów, co oznacza, że ​​często musiałem tu odkrywać nowe odcinki specjalne, co nie oznacza, że ​​jestem niezadowolony. Dodaje to trochę stresu i adrenaliny do wyścigu, a także może przyczynić się do większych niż zwykle różnic. Kiedy wyruszasz na eksplorację w ten sposób, zdecydowanie robi różnicę ten, kto wykonał bardzo dobrą robotę podczas rekonesansu i który odważył się pójść na całość, ufając swoim notatkom., komentuje sześciokrotny mistrz WRC.

„Znamy również właściwości C3 WRC na asfalcie, podobnie jak nasze testy przygotowawcze okazały się bardzo produktywne i zapewniały dobre wrażenia za kierownicą, dlatego podchodzę do naszej krajowej rundy WRC z dobrym nastawieniem i kontynuuję naszą dynamikę », określa pilota krajowego wydarzenia.

Wysokie cele będzie miał także jego kolega z drużyny, Esapekka Lappi, nawet jeśli jego najlepszym wynikiem pozostanie 6. miejsce uzyskane w zeszłym roku na Isle of Beauty.

„Zawsze bardzo podobał mi się ten rajd i nie mogę się go doczekać. Lubię jeździć po czystym asfalcie jak tutaj czy w Katalonii. Wyzwaniem będzie robienie dobrych notatek na wejściu, bo moim zdaniem są one jeszcze ważniejsze na asfalcie niż na szutrze, przyjęcie idealnej trajektorii i wiedza, jaką prędkość utrzymać w zakrętach. Dzięki zmienionej trasie wszyscy zaczniemy na równych zasadach i choć ćwiczenie nie będzie łatwe, jest to szansa, którą warto wykorzystać dla nas, którzy w innych imprezach z reguły mają mniejszą wiedzę o terenie. W każdym razie nasze testy dodały mi pewności siebie i mam nadzieję, że będę co najmniej tak konkurencyjny jak w zeszłym roku”.– wyjaśnia Fin.

Citroën Racing będzie chciał dobrze sobie radzić na własnym boisku, a ostatni sukces odniósł w 2008 roku, kiedy marka Chevron sześciokrotnie dodała do swojego rekordu Tour de Corse.

„Francuska runda WRC jest dla nas z pewnością wyjątkowym wydarzeniem i przed naszą publicznością jesteśmy zdeterminowani, aby stanąć na podium po raz czwarty z rzędu w tylu rundach, co– zapewnia dyrektor Citroën Racing Pierre Budar. Wiemy jednak, jak bezlitosny może być ten teren, zwłaszcza że trasa kładzie nacisk na wytrzymałość, a o tej porze roku pogoda również może mieć coś do powiedzenia. W każdym razie zarówno Sébastien, jak i Esapekka pokazali już swój niezaprzeczalny wzrost prędkości na tym profilu, dotyczy to również C3 WRC, a przygotowania przeprowadzone na miejscu w zeszłym tygodniu pozwalają nam podejść do tego w dobrych nastrojach. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz