Skoda prezentuje nową Fabię RS Rally2

Po kilku miesiącach intensywnych przygotowań czeski producent Skoda przygotowuje się do wypuszczenia swojego najnowszego dzieła na odcinkach specjalnych. Zgodnie z polityką przyjętą od 2020 roku Fabia RS Rally2 będzie zarezerwowana dla prywatnych zespołów ze sprawdzonym serwisem i pomocą techniczną.

opublikowany 14/06/2022 à 19:20

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Skoda prezentuje nową Fabię RS Rally2

Nowa Fabia RS Rally2.

Skoda Motorsport zdecydowała się zaprezentować swój nowy samochód w swojej siedzibie w Mlada Boleslav w Czechach (60 km od Pragi). Po kilku miesiącach prac zespół kierowany przez Michała Hrabanka podniósł zasłonę na samochodzie opartym na czwartej generacji Fabii. Liczne sesje testowe zostały przeprowadzone w kilku krajach (Belgia, Francja, Włochy, Chorwacja itp.) i na wszystkich nawierzchniach przez Andreasa Mikkelsena, Jana Kopecky'ego, Krisa Meeke czy Marco Bulacię, aby osiągnąć cel wyznaczony przez szefa. „ Stanie w miejscu oznacza cofanie się, co jest szczególnie prawdziwe w sportach motorowych– wyjaśnia Hrabanek. Dlatego przy opracowywaniu naszej Fabii wykorzystaliśmy doświadczenie zdobyte przy poprzednim modelu i zoptymalizowaliśmy każdy szczegół. Celem było ulepszenie samochodu rallye najefektywniejszy na świecie. » Wyzwanie było znaczące, ponieważ od chwili premiery w 2015 roku następca Fabii S2000 stała się punktem odniesienia w swojej kategorii. Różne wersje następowały po sobie, odnosząc wspólny sukces. Według kwietniowych danych R5, Rally2 i Rally2 Evo odniosły ponad 1710 zwycięstw, 4 miejsc na podium i zdobyły tytuły na całym świecie. Sprzedano ponad 116 samochodów, co stanowi jedną trzecią Rally450 dostępnych na rynku. Skoda, nazwana Fabia RS Rally2, łączy przeszłość ze 2 RS z lat 130. i 70. z teraźniejszością, ponieważ najbardziej wydajne modele tej marki (Octavia i Enyaq Coupé) noszą litery RS. Kolor Mamba Green pasuje również do tych dwóch standardowych modeli.

Pomimo tej premiery Skoda Motorsport nie zamierza zmieniać polityki sportowej wprowadzonej od 2020 roku. Choć oficjalnie była ona realizowana od lat, producent zmodyfikował swoje zaangażowanie, wycofując się i zamiast tego rozwijając sprawną obsługę klienta. To niemiecki zespół Toksport WRT z siedzibą na torze Nürburgring stał się liderem Skody w WRC2 czy ERC i kto będzie odpowiedzialny za nadzór nad udziałem w RS Rally2. Ta ostatnia różni się od poprzedniej wersji szerszym nadwoziem i większym rozstawem osi, co zapewnia jeszcze lepszy rozkład masy i zaowocowało nową kinematyką zawieszenia. Mając w standardzie najlepszy współczynnik oporu powietrza w swojej kategorii, inżynierom udało się opracować bardzo skuteczny zestaw aerodynamiczny, który pozwala samochodowi wygenerować prawie dwukrotnie większy docisk niż poprzednio. W czeskim samochodzie technicy nie oszczędzali na bezpieczeństwie, składając pałąk z 35,8 m rur ze stali chromowo-molibdenowej o wysokiej wytrzymałości przyspawanych do podwozia. Do walki z C3 Rally2, Polo R5 i Hyundai i20 Rally2, Fabia jest wyposażona w nowy silnik turbo o pojemności 1,6 l, oparty na 2-litrowym silniku TSI z serii EA888, rozwijający moc około 289 KM. Ze względu na trudności w realizacji utworów debiut konkursowy powinien nastąpić dopiero po wakacjach na Akropolu (8-11 września). Jeśli początkowo spodziewano się 4 samochodów, być może na początku będą tylko dwa egzemplarze.

CZYTAJ TAKŻE > W M-Sport wszyscy stoją za Fourmaux

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz