Tydzień po ogłoszeniu zakończenia programu w WEC doaudi sport, to Volkswagen rzuca kamień do stawu ogłaszając jego wycofanie się z WRC pod koniec sezonu. Marka Wolfsburg przygotowywała jednak swoje nowe Polo dostosowane do przyszłych przepisów na rok 2017 i przedłużyła już kontrakty swoim trzem stałym kierowcom. Sebastian Ogier, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen.
To późne ogłoszenie utrudnia zawodnikom znalezienie miejsca w przyszłym roku. Citroëna i Hyundai potwierdzili już swoje załogi. Toyota uczynił już Juho Hänninena oficjalnym i powinien potwierdzić Esapekkę Lappi. M-Sport to jedyna konstrukcja, która pozostawia wątpliwości, ale zespół Malcolma Wilsona wyprzedza konkurencję w rozwoju nowej Fiesty RS WRC.
Mając na koncie cztery tytuły mistrza świata z rzędu, Sébastien Ogier nie powinien mieć problemów ze znalezieniem miejsca ponownie. Francuz mógłby wrócić do Citroëna, w którym grał w 2011 roku, zanim dołączył do programu rozwojowego Volkswagena, co zmusiłoby markę Chevron do rozszerzenia swojego programu na czterech kierowców oprócz Krisa Meeke, Stéphane’a Lefebvre’a i Craiga Breena. Hyundai mógłby zainteresować także francuskiego kierowcę, nawet jeśli koreańska marka nie zamierza zmieniać personelu w 2017 roku.
Czy Sébastien Ogier dałby się skusić Toyocie? Powrót do nowego zespołu bez znajomości poziomu osiągów Yarisa WRC byłby trudnym krokiem. Jeśli chodzi o Fiestę RS WRC, może ona ucierpieć z powodu braku testów w porównaniu z konkurencją. W każdym razie nie ma wątpliwości, że dyskusje w nadchodzących tygodniach będą przebiegać pomyślnie. W każdym razie Citroën wydaje się być główną szansą dla Gapençais. Z drugiej strony sytuacja wydaje się znacznie bardziej skomplikowana w przypadku jego kolegów z drużyny, Jari-Mattiego Latvali i Andreasa Mikkelsena…
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)