Hybrydyzacja pojawi się w 2022 roku w WRC

Światowa Rada Sportów Motorowych w Paryżu potwierdziła wprowadzenie hybryd w WRC do 2022 roku.

opublikowany 14/06/2019 à 20:31

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Hybrydyzacja pojawi się w 2022 roku w WRC

Ogłoszenie nie jest w żaden sposób zaskoczeniem, o czym wspomniał już Yves Matton, dyrektor rajdowy FIA to pojawienie się hybrydyzacji w naszych kolumnach niedawno.

Światowa Rada Sportów Motorowych w Paryżu zorganizowała się w najbliższy piątek na marginesie konferencji 24 godziny Le Mans 2019 r. sformalizował pojawienie się systemu hybrydowego w nowej generacji samochodów rajdowych WRC, która będzie dostępna w latach 2022–2027.

Wspomniany system zostanie dostarczony „wspólnych komponentów i oprogramowania przez pierwsze trzy lata, z potencjalnym otwarciem technicznym w 2024 r. Celem jest umożliwienie samochodom poruszania się w mieście w 100% energią elektryczną oraz zapewnienie impulsu do pojazdów specjalnych. »

Jeśli chodzi o dopuszczone modele samochodów, FIA wyjaśniła, że „producenci będą upoważnieni do wykorzystania nadwozia pochodzącego z produkcji lub prototypu zawierającego konstrukcję rurową zgodnie z wytycznymi dotyczącymi rozmiarów obowiązującymi w WRC.

FIA powinna zdefiniować elementy z pojazdów produkcyjnych w zakresie niezbędnych elementów wizualnych. Możliwe będzie także „skalowanie” nadwozia w określonych granicach, aby większe samochody mogły dotrzymać docelowych wymiarów. »

Otwarcie na różne modele, które mogłyby w związku z tym potencjalnie oferować większą różnorodność niż obecne samochody segmentu B.

Zaproszenie do składania ofert na opony

Ogłoszenie nowego zaproszenia do składania ofert na dostawę opon na wszystkie mistrzostwa Aliganant z napędem na cztery koła w latach 2021-2024, jak zawsze z myślą o ograniczeniu kosztów. Michelin jest obecnie głównym producentem w tej dyscyplinie, a rynek gumy nie jest zamknięty na konkurencję.

Mistrzostwa Juniorów WRC zachowają swój obecny format przez następne dwa lata. Nagrodą główną dla zwycięzcy pozostanie Ford Fiesta R5, który będzie mógł także liczyć na dwa wyjazdy na rundy WRC samochodem przygotowanym przez M-Sport, aby przygotować się do przejścia do WRC2.

Brytyjski podmiot będzie także odpowiedzialny za program wykrywania młodych pilotów, organizowany pomiędzy Wielką Brytanią, Estonią, Włochami i Finlandią.

Kalendarz na 2020 rok wciąż w ciemnościach

Kolejnym oczekiwanym elementem jest kalendarz na rok 2020, który ostatecznie nie został ujawniony przez FIA, ponieważ zdecydowano o jego przełożeniu na koniec czerwca. W międzyczasie zbadana zostanie możliwa rotacja lub naprzemienność testów.

Na koniec należy zauważyć, że kontrakt obecnego promotora został przedłużony w dłuższej perspektywie.

 

0 Zobacz komentarze)