Jari-Matti Latvala (Toyota) znajdował się pod presją, mając zaledwie kilka sekund przewagi Ott Tanak (Ford) przed startem ostatniego etapu, jednak Fin bez zarzutu wygrał trzy odcinki specjalne tego dnia i zwyciężył z niemal półminutową przewagą nad Estończykiem.
Nordycki pilot, który zwyciężył po raz czwarty Rajd samochodowy Szwecji, oferuje Toyocie pierwszy sukces w Rajdowych Mistrzostwach Świata, pierwszy z Yarisem WRCod zwycięstwa Didiera Auriola w Rajdzie Chin w 1999 r. w Corolli. Japońska marka nie zwyciężyła w skandynawskiej imprezie od czasu Matsa Jonssona, który w 1993 roku zasiadł w Celice Turbo 4WD. Japoński producent odniósł także swój 44. sukces w WRC i tym samym dorównał Volkswagenowi.
Sebastian Ogier (Ford) musiał zadowolić się ostatnim stopniem podium po zakręcie na początku etapu. Czterokrotny mistrz świata wyprzedza Daniego Sordo (Hyundai) I Craiga Breena (Citroena). Elfyn Evans (Ford) pomimo problemów mechanicznych utrzymał 6. miejsce na 4 sekundy przed Haydenem Paddonem (Hyundai). Stéphane Lefebvre za kierownicą starego DS 8 WRC zajął 3. miejsce.
Pontus Tidemand (Skoda) zwyciężył w WRC 2 z 52-sekundową przewagą nad Teemu Suninenem (Ford), a Ole Christian Veiby (Skoda) stanął na podium w tej kategorii, wyprzedzając Érica Camilli (Ford).
Jari-Matti Latvala zdobył mnóstwo punktów, wygrywając Power Stage z ponad sekundową przewagą nad Sébastienem Ogierem i Thierry Neuville (Hyundai) wraca do Rajdu 2. Kris Meeke i Hayden Paddon na ostatnim etapie Rajdu Szwecji znaleźli się w pierwszej piątce.
Wyniki Power Stage:
Łotwa
Ogier
Neuville
Cichy
Paddona
Głuchy
Cienki
Evanshttps://t.co/Dan3hfMtF4#wrc #Rajd Szwecji pic.twitter.com/QmuwghVcC3— Michelin Motorsport (@Michelin_Sport) 12 luty 2017
Zwycięzca Rajdu Szwecji znajduje się na szczycie tabeli z 4 punktami przewagi nad Sébastienem Ogierem i otwiera tym samym drogę do Rajdu Meksyku (9-12 marca). Ott Tänak traci 15 punktów do Fina, a Dani Sordo ma 8 punktów przewagi. Craig Breen traci 5 punktów do Hiszpana i ma 2 punkty przewagi nad Elfynem Evansem. Thierry Neuville zajmuje dopiero 8. miejsce w klasyfikacji kierowców, dwa punkty za Stéphane'em Lefebvre'em.
Wśród producentów, M-Sport pozostaje pod kontrolą i ma obecnie 20 punktów przewagi nad Toyota Gazoo Racing. Hyundai Motorsport podąża za zespołem Malcolma Wilsona ze stratą 33 punktów. Citroën Racing traci do brytyjskiej struktury 47 punktów.
Zapoznaj się z analizą Rajdu Szwecji przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2101 AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)