Ten czas, Ott Tanak (Hyundai) czekałem na to od lutego 2021! To pokazuje, ile czasu minęło od jego ostatniego zwycięstwa w WRC. Autorytarny po wycofaniu się swojego głównego rywala Esapekki Lappiego (Toyota), Estończyk zatriumfował nad Rajd samochodowy z Sardynii, oferując Hyundaiowi pierwszy sukces w erze hybryd.
Na włoskiej wyspie mistrz świata 2019 wykorzystał niepowodzenia swojego byłego zespołu, Toyoty. Kalle Rovanperä szybko wycofał się z wyścigu o zwycięstwo po tym, jak przez cały piątek przemierzał trasę, tracąc prawie 50 sekund do lidera grupy, Ott Tänak zobaczył, jak Elfyn Evans wycofał się na resztę dnia z powodu problemu z ciśnieniem wody w swoim Yarisie.
Jakby tego było mało, Japończycy wkrótce stracili 3e siłacz, Esapekka Lappi. Walcząc z Ottem Tänakiem, Fin popełnił błąd podczas OS10, pierwszego w sobotę, otwierając szeroko drogę rywalowi. Gdy kierowca Toyoty upadł i został zmuszony do wycofania się na resztę dnia, Estończyk skorzystał z okazji i wystartował.
⚠️ Lider @EsapekkaLappi wypadł z @Rally_d_Italia na SS10 😞😞#WRCLive | #WRC | #RallyItaliaSardegna | #JumpingInTheDust
— Rajdowe Mistrzostwa Świata (@OfficialWRC) 4 czerwca 2022 r.
Tänak na podbitej ziemi
Czas skrócony za czasem przedstawiciel Hyundaia nie wdawał się w szczegóły i wygrał 6 z 8 odcinków specjalnych (7, jeśli liczyć OS17, na którym uzyskał ten sam czas co Kalle Rovanperä po czerwonej fladze spowodowanej przez Adriana Fourmaux) w grze, odpychając na dobre swoich najbliższych prześladowców, Craiga Breena (M-Sport) i Dani Sordo (Hyundai). Kiedy w sobotni wieczór Ott Tänak wrócił do parku serwisowego, miał 46 sekund przewagi nad Breenem i ponad minutę przed Sordo. Wystarczająco, aby zaplanować w miarę spokojny niedzielny wypad.
Zgodnie z oczekiwaniami niedziela byłego kierowcy Toyoty minęła spokojnie. Mając całkowitą kontrolę przez pierwsze 4 odcinki specjalne tego dnia, Ott Tänak gładko zakończył wyścig na 6. miejscu na Power Stage, co nie dało mu żadnych dodatkowych punktów, nawet jeśli opuścił wyścig z 25 punktami po swoim 15. zwycięstwie w karierze. W trudnych ostatnich miesiącach mieszkaniec Kärli idealnie wsiadł na siodło, wygrywając Rajd Sardynii, jego 2.e sukces na miejscu po 2015 roku, 1e od Rajdu Arktycznego w lutym 2021 r., a wszystko to z ponad minutowym wyprzedzeniem.
Najlepszy wynik w karierze Loubeta
Ten Rajd Sardynii był także ponownym startem Pierre-Louisa Loubeta. Wracając do mistrzostw świata w M-Sport Ford Puma i coraz pewniejszy siebie, Korsykanin uzyskał najlepszy wynik w swojej karierze za swoje 2e rajd ze strukturą brytyjską. W piątkowym meczu z pierwszych zawodów specjalnych drużyna Tricolore prowadzona przez Vincenta Landaisa znalazła się na pewien czas w czołowej trójce, po czym przegrała z doświadczeniem Daniego Sordo.
Na mecie Pierre-Louis Loubet znalazł się u stóp podium, plasując się na 2. miejscue najlepszym kierowcą M-Sport weekendu, za Craigiem Breenem. Wśród Francuzów był także najbardziej energiczny, ponieważ jego kolega z drużyny Adrien Fourmaux (M-Sport) po raz kolejny nie ukończył zawodów po wypadnięciu z toru podczas OS17, ostatniego w SOBOTĘ. Uszkodzenia jego Pumy są znaczne, Northerner nie wystartował w niedzielę.
Moment, w którym wszystko poszło nie tak @Adrien Fourmaux 😞 ⤵️#RallyItaliaSardegna | #WRC | #WRCLive | #JumpingInTheDust
— Rajdowe Mistrzostwa Świata (@OfficialWRC) 4 czerwca 2022 r.
Kalle Rovanperä, znajdujący się w niekorzystnej sytuacji ze względu na swoją piątkową pozycję otwierającego, wykorzystał niepowodzenia swoich kolegów z drużyny, Esapekki Lappi i Elfyna Evansa, ale także Thierry Neuville (Hyundai) i Adrien Fourmaux o kilka miejsc w klasyfikacji generalnej. Pomimo 3 minut dzielących go od Otta Tänaka Finowi udało się uzyskać 5e pozycję, umacniając swoją pozycję lidera w mistrzostwach.
W mistrzostwach Kalle Rovnaperä nadal prowadzi ze 120 punktami, o 55 więcej niż jego najbliższy rywal, Thierry Neuville. Zwycięzca Sardynii Ott Tänak awansował na 3. miejsce, przed Craigiem Breenem i Takamoto Katsutą (Toyota). Wśród producentów liderem pozostaje Toyota z 200 egzemplarzami, a za nią plasują się Hyundai (161) i M-Sport (120).
Gryazin zwyciężył po raz pierwszy od 1 roku
W WRC2 zwycięstwo odniósł Nikolay Gryazin, jego pierwsze zwycięstwo od Finlandii w 2019 roku. W sumie w tej kategorii Rosjanin pokonał Hiszpana Jana Solansa o 28 sekund i Jariego Huttunena o 33″1. Choć na początku ostatniego dnia Francuz Yohan Rossel po przejściu na emeryturę w piątek nie mógł już celować w pierwsze miejsce. Habowie dotarli jednak do końca Rajdu Sardynii, zajmując ostatecznie 1. miejsce w WRC11. Pomimo tej porażki pozostaje liderem mistrzostw, odkąd Andreas Mikkelsen przeszedł na emeryturę.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)