Meeke, Ostberg, Paddon i Mikkelsen: zapomniani ludzie WRC

Czterech byłych zwycięzców mistrzostw świata w przyszłym roku powinno być nieobecnych na torach bocznych ofiar zarówno nowych przepisów dotyczących testowania, jak i braku miejsc w Rajdzie 1.

opublikowany 06/12/2022 à 14:03

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Meeke, Ostberg, Paddon i Mikkelsen: zapomniani ludzie WRC

Trudno będzie ci zobaczyć tych czterech mężczyzn w WRC w 2023 roku. © Montage AUTOHebdo

Szanse zobaczenia Krisa Meeke (43 l.), Madsa Ostberga (35 l.), Andreasa Mikkelsena (33 l.) i Haydena Paddona (35 l.) prowadzących Rajd 1 w WRC w 2023 r. są prawie zerowe. Wygranie udziału w konkursie rzeczywiście wymagałoby kilku zwrotów akcji, chyba że oczywiście znajdą budżet na wynajęcie Forda Pumy lub Yarisa, który będzie dostępny pod adresem Toyota na 7 wyścigów.

Na szczęście nie Meeke ani Paddon nie zwrócą się także do Toyoty Gazoo Racing, jeśli ta nie chce stracić uprzywilejowanych powiązań z Toyotą Gazoo Racing Hyundai Nowa Zelandia. Po stronie norweskiej finanse są niewątpliwie w banku, ale żaden z Wikingów nie chce dalej płacić za jazdę. Po opuszczeniu tego toru szanse są prawie nieobecne, co może dziwić, ponieważ mają na swoim koncie 10 zwycięstw w Pucharze Świata.

Każdy ma co najmniej 1, którego nie można odebrać Craiga Breena lub Takamoto Katsuta, który będzie przemawiał przez następne 12 miesięcy. Tej czwórce zapomnianych osób nie brakuje doświadczenia, które było kryterium stawianym przy rekrutacji Esapekki Lappi przez Hyundai. Meeke (104 rajdy), Mikkelsen (125), Paddon (83) i Ostberg (139) mają bogate doświadczenie, ale głównym powodem, dla którego ich CV nie zostały zaakceptowane, jest to, że nigdy nie przykładali się do hybrydy Rally1.

Czas i liczba dostępnych sesji również zapobiegają powrotowi tych „starych rąk”. Czekając, aż koło się obróci i zostanie im zaoferowana taka szansa, wszyscy kontynuują swoją karierę, nawet jeśli czasami jest ona bardzo daleko od centrum uwagi. Meeke, doskonały programista ze swoim doświadczeniem inżynieryjnym, właśnie spędził ponad rok na opracowywaniu nowej Fabii RS Rally2 i nie jest pewne, czy pewnego dnia będzie miał okazję wykorzystać ją w wyścigach.

CZYTAJ TAKŻE > Ile Skod Fabia RS Rally2 będzie na starcie Monte Carlo?

Skoda nie jest oficjalnie obecna, a zespoły, które ją będą miały, nie są gotowe poświęcić wydarzenia tylko po to, by go zadowolić. Ponieważ Mikkelsen brał także udział w pracach nad Rally2, nie ma gwarancji, że wykorzysta go również w mistrzostwach. Koronowany w WRC2 w 2021 roku, nie ma go dziś na żadnej półce i to on jest tym, którego przyszłość jest najbardziej niejasna.

Wracając do Nowej Zelandii, Paddonowi najprawdopodobniej uda się ułożyć program, w ramach którego będą wizyty w Europie, ale nic nie mówi, że pojawi się w WRC2, jak sugerował.

Wreszcie Ostberg, którego już nie było WRC z Katalonii pod koniec 2021 r. oferuje swoje usługi na Węgrzech, gdzie był w tym roku mistrzem, ale także w Chile, gdzie wygrał 2 wyścigi w 2022 r. Czy będzie mógł wykorzystać te dobre relacje, aby wznowić nieco zatrzymaną karierę?

W nadchodzących miesiącach czterech byłych zwycięzców WRC będzie monitorować postęp rund WRC, aby być przygotowanym na wypadek, gdyby ich telefony komórkowe zaczęły dzwonić.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz