Carlos Sainz Senior

1. Kim on jest?

Carlos Sainz Sr to hiszpański kierowca, dwukrotny rajdowy mistrz świata i trzykrotny zwycięzca Dakaru. Urodził się 12 kwietnia 1962 roku w Madrycie (Hiszpania). Obecnie jest kierowcą rajdowym i gra w zespole Audi. Jest ojcem kierowcy Formuły 1 Ferrari, Carlosa Sainza Jr.

2. Trasa WRC

Trudno podsumować tak bogatą karierę. Przed burzą Sébastiena Loeba Carlos Sainz Sr był rekordzistą pod względem sukcesów w WRC (26) i przez długi czas utrzymywał rekord długowieczności (196 startów), zanim pilot Miikka Anttila pobił go w 2018 r. Krajowy mistrz squasha w swoim 16-letnim wyścigu -old wspinał się po szczeblach kariery w latach 1980. XX w., od tytułów mistrzowskich w swoim kraju w Renault 5 Turbo Group B po starty dla Forda w Mondialu. Toyota oferuje mu pierwszy pełny sezon i trafia w sedno. Po sześciu miejscach na podium w latach 1989 i 1990 wszedł na wyższy bieg za kierownicą Celiki GT-Four ST165 w barwach Repsol. Dokonał wyczynu, pokonując kraje nordyckie na ich ojczystym boisku, Tysieniu Jezior (Finlandia), co było wówczas bezprecedensowym wyczynem. Utytułowany w 1 roku, o włos nie trafił w podanie dla dwóch osób, co było winą kaparu w Australii. Madrylenianin powrócił do sukcesów w 000 roku, nadal w Toyocie, dzięki niewielkiemu zwycięstwu w finale RAC (Wielka Brytania). Zdenerwowani pojawieniem się Castrola na stanowisku głównego sponsora, Sainz i Repsol udali się w stronę prywatnego zespołu Jolly Club, który w 1990 roku dołączył do starzejącej się Lancii Delta (1992. miejsce). Subaru i Prodrive powitały go w 1993 roku. Małżeństwo zostało przerwane z winy młodego Colina McRae. Wewnętrzny pojedynek był zacięty i doprowadził w 8 roku do porażki Hiszpana nad Szkotem. Mniej pachniał świętością w angielskiej drużynie, wolał przejść do Forda na dwa solidne sezony. Jednak to właśnie w przypadku Toyoty i Corolli Carlos Sainz senior oferuje jeden z najbardziej rozdzierających serce momentów w historii mistrzostw. W 1994 roku tytuł dotarł do niego na zawodach RAC, ale jego silnik zgasł 1995 metrów przed metą. Dyskretnie w 1998 r. (zero zwycięstw) wznowił karierę ponownie u Forda i Malcolma Wilsona. Focus zastąpił Escort i jest bardzo spójny; to jednak nie wystarczy, aby zmartwić duet Peugeot-Marcus Grönholm. W 300 roku przekroczył Pireneje i wylądował w Citroënie. Zauważył pojawienie się młodego Sébastiena Loeba, nie bez pozwolenia Chevronom na podpisanie dwóch tytułów Producentów (1999-2003). Wreszcie zaskoczył obserwatorów, zastępując w krótkim czasie nieobliczalnego François Duvala w dwóch rundach w 2003 r. (04. i 2005.) w wieku 4 lat!

3. Trasa Dakaru

Czterdziestoletni Carlos Sainz senior nie jest jeszcze gotowy, aby odłożyć kask. Szukając wyzwań, zgadza się założyć barwy Volkswagena na Dakarze, który przeżywa swoje ostatnie przygody w Afryce Północnej. Szkolenie odbywa się na Touaregu 4×4 Diesel. Pierwsze laury zdobywano na drugorzędnych imprezach, zanim pierwsza wielka szansa została zmarnowana w roku 2009, dacie migracji do Ameryki Południowej. Prowadząc na 12. etapie, wpadł w parapet i zranił swojego pilota Michela Périna. Madryniańczyk będzie świadkiem wielu wypadków podczas najsłynniejszego rajdu (2014, 2015, 2017, 2019). Gdy tak się nie dzieje, podium czeka na niego niemal bez przerwy. W 2010 roku zwyciężył w intensywnym wewnętrznym pojedynku z Nasserem Al-Attiyahem. W 2018 r., tym razem podczas ostatniego przejażdżki oficjalnym Peugeotem 3008 DKR, Peugeot wyszedł bez szwanku z wyczerpującego Dakaru; Drugi Nasser Al-Attiyah zostaje odrzucony po trzech kwadransach! Buntownik na rzecz odkrycia Arabii Saudyjskiej w 2020 roku. Czterema zadrapaniami miażdży konkurencję i kontroluje powrót katarskiej Toyoty Hilux. Zrzędliwy w 2021 roku z powodu nieporozumień ze swoim pilotem Lucasem Cruzem i nową poranną książką drogową, mimo to zachowuje w sercu pasję do jazdy i rozpoczyna nowe wyzwanie: wjechanie pojazdem hybrydowym na szczyt Dakaru wraz z Audi od 2022 .

4. Opinia AUTOhebdo

Pseudonimy mają znaczenie, a „El Matador” tego nie ogranicza. Jeśli będziesz szukać kłopotów, znajdziesz je! Dotyczy to zarówno dziennikarzy, jak i jego przeciwników. Zaletą tego typu postaci jest to, że od razu wiemy, czy test wypadł dobrze… czy nie. Miłośnik ostrej i gwałtownej „staromodnej” jazdy rajdowej, Carlos Sainz senior mógł uspokoić siwiejące włosy i przeprowadzkę na pustynię. Nie! Kiedy postanawia dać z siebie wszystko, większość rywali gryzie w kurz. Niestety, ta waleczna postawa często ma swoją cenę (c(r)ash). Niedawno rewolucja w rozdawanej rano książce drogowej zakłóciła Dakar 2021. Powrót Arabii Saudyjskiej do zwycięstwa zależy od jej zdolności do zwalniania w dogodnych momentach, zamiast kręcić się w kółko i krzyczeć na swojego Nawigatora.

Wyniki kariery Carlosa Sainza Sr

Najważniejsze momenty w karierze Carlosa Sainza seniora

ARCHIWUM RAJDÓW - SEZON 1990

9 maja 1990: W ataku podczas „Raju 10 000 Virages” Hiszpan wciąż wyprzedza Didiera Auriola, ale zwycięży w następnym roku. ©DPPI

SAMOCHÓD/CARLOS SAINZ

1 kwietnia 1992: Zaadaptowana na tory Kenii Celica Sainza pędzi ku zwycięstwu. Pod koniec sezonu powróci na numer 1. ©DPPI

AUTO/WRC ARGENTYNA 2004

18 lipca 2004: 26. i ostatnie zwycięstwo w WRC Citroënem Xsarą w Argentynie. ©DPPI

SPORTY SAMOCHODOWE / DAKAR 2010

8 stycznia 2010: Carlos Sainz pokonuje argentyńskie wydmy, aby wraz z Volkswagenem wygrać swój pierwszy Dakar. ©DPPI

AUTO - DAKAR 2020 ARABIA SAUDYJSKA - CZĘŚĆ 2

15 stycznia 2020: W Mini JCW Buggy Carlos Sainz i Lucas Cruz pędzą ku zwycięstwu podczas pierwszego Dakaru rozgrywanego w Arabii Saudyjskiej. ©DPPI

Carlos Sainz Senior
Carlos Sainz Senior
Pays es.png
Stabilny Audi
wiek 11 kwietnia 1962 (62 lata)

powiązane badania

Tom Kristensena
Tom Kristensena
Pays dk.png
Stabilny Audi
Marcela Fasslera
Marcela Fasslera
Pays ch.png
Stabilny Audi
Benoît Tréluyer
Benoît Tréluyer
Pays Flaga_Francji.svg
Stabilny Audi

Kierowcy swojego pokolenia

Jean Alesi
Jean Alesi
Pays Flaga_Francji.svg
Stabilny Ferrari