Rajd Chorwacji 2022

16h09

Walka o zwycięstwo w drugiej edycji Rajdu Chorwacji nabiera tempa wraz z jazdą Otta Tänaka (Hyundai). Estończyk zyskał dodatkowe 3″8 punktów do lidera imprezy Kalle Rovanperä (Toyota) i w klasyfikacji generalnej traci zaledwie 13″!

Najbardziej wściekłym człowiekiem tej soboty jest Thierry Neuville (Hyundai). Belg, mijając komorę rozrządu, uderzył w kierownicę swojego Hyundaia i trzykrotnie przeklął „Kurwa”.

„Mam problem z silnikiem, na ostatnich 40 km odcinka specjalnego miałem tylko 5% całkowitej mocy! Cholera, mam tego dość! »

Thierry Neuville kontynuuje swoje niepowodzenia po jednominutowej karze za przekroczenie prędkości w nocy z piątku na sobotę i problem z alternatorem. Jak na ironię, Craig Breen (M-Sport Ford) był jeszcze wolniejszy bez żadnych problemów mechanicznych; Irlandczyk ma tylko 11-calowy margines.

W WRC2 z podium spadł Éric Camilli (Citroën). Kierowca Saintéloc Racing został spowolniony przez przebicie opony i pozostawia tymczasowe trzecie miejsce Polakowi Kajetanowi Kajetanowiczowi (Skoda).

Klasyfikacja SS13:

Tymczasowy ranking ogólny:

15h58

Éric Camilli (Citroën) również jest ofiarą problemu w klasie WRC2! Francuz był trzeci w tej kategorii i groził nawet Rosjaninowi Nikołajowi Gryazinowi. C3 Rally2 jedzie z bardzo wolnym tempem i dociera do mety z stratą 1 minuty 29 cali do Yohana Rossela (Citroën), wciąż lidera WRC2.

15h55

Kalle Rovanperä czuje na plecach oddech Otta Tänaka! Fin w dalszym ciągu przegrywa ze swoim estońskim rywalem! W tym odcinku Toyota lidera ustępuje Hyundaiowi ścigającego 3″8. Ogólnie rzecz biorąc, margines wynosi tylko 13″!

15h52

Ott Tänak zajął 6″2 sekundy za Esapekką Lappi. Droga staje się coraz bardziej śliska wraz z przejazdem samochodów oraz obecnością żwiru i błota.

15h51

Na szczęście dla Thierry'ego Neuville'a Craig Breen wyprodukował jeszcze bardziej rozczarowujący film specjalny. Hybryda Forda Pumy traci 15 cali na Belgu z powodu braku pewności za kierownicą.

15h46

Thierry Neuville nie jest zadowolony. „Kurwa” – powtarza trzykrotnie Belg, uderzając w kierownicę swojego Hyundaia, gdy przekracza linię pomiaru czasu, mając 7 dziesiątych sekundy za Esapekką Lappi.

„Mam problem z silnikiem, na ostatnich 40 km odcinka specjalnego miałem tylko 5% całkowitej mocy! Cholera, mam tego dość! »

15h44

Esapekka Lappi utrzymuje tymczasowy najlepszy czas po wyprzedzeniu Elfyna Evansa, tracąc kilka sekund na drugim miejscu.

15h40

Takamoto Katsuta ma kłopoty! Japończycy w ostatniej części odcinka specjalnego stracili ponad minutę. Hybrydowa Toyota GR Yaris doznała przebicia lewego przodu.

Powinno to wyjść na korzyść Yohanowi Rosselowi, który o około połowę zmniejszy swoje opóźnienie w klasyfikacji generalnej. Szóste miejsce jest zagrożone.

15h38

Gus Greensmith traci 8″1 nad Esapekką Lappi.

15h22

Pierre-Louis Loubet nie czuł się komfortowo na tym odcinku. Francuz zajął miejsce 7″7 za Esapekką Lappim. „Mimo że droga jest w większości sucha, wciąż jest kilka mokrych zakrętów. Na miękkich oponach zacząłem tracić przyczepność pod koniec odcinka specjalnego. »

15h19

Hybrydowa Toyota Yaris GR Esapekki Lappi wyrusza po południu na suchą drogę. Łatwiej przeczytać niż powiedzieć!

15h12

Oto kolejność startowa na ten dzień:

15h10

Witam wszystkich fanów rajdów! W tę sobotę spotykamy się ponownie na drugiej pętli podczas Rajdu Chorwacji. Przed rozpoczęciem 13. edycji specjalnej, oto podsumowanie poranka.

Rajd Chorwacji 2022 niesie ze sobą wiele pułapek dla swoich zawodników. Choć myśleliśmy, że deszcz definitywnie ustał na początku drugiego etapu w sobotę 23 kwietnia, gwałtowna ulewa przetasowała karty na SS11.

Na drodze o niemal zerowej widoczności (maksymalnie 10 metrów) lider imprezy Kalle Rovanperä (Toyota) praktycznie stracił całą przewagę zgromadzoną na poprzednich 10 odcinkach specjalnych.

21-letni Fin został spowolniony w pierwszych zakrętach z powodu przebicia lewego przedniego koła. Jego ponad minutowa przewaga nad Ottem Tänakiem (Hyundai) spadła do zaledwie 18 cali, po czym stracił kolejne kilka sekund w ostatnim odcinku specjalnym pętli, w którym ponownie rywalizowano na suchej drodze.

Lider klasyfikacji generalnej dokonał jednak opłacalnego wyboru opon, jeżdżąc na oponach z czterema rowkami… zupełnie jak Ott Tänak. Obaj mężczyźni zostawili pozostałych zawodników, którzy chcieli zagrać ostrożnie (dwie opony typu slick i dwie opony deszczowe).

Neuville ukarany karą, Solberg kontuzjowany

Hyundai Motorsport może jedynie liczyć na to, że Ott Tänak zagrozi Kalle Rovanperä po niepowodzeniach Thierry'ego Neuville'a i Olivera Solberga. Pierwszy z wymienionych został w piątek uznany za winnego kilku wykroczeń związanych z przekroczeniem prędkości na trasie łączącej w związku z problemem z alternatorem.

Komisarze nie docenili jego chwiejnej obrony (nie było żadnego zagrożenia, ponieważ w tym czasie na otwartej drodze nie było ruchu) i nałożyli znaczną karę w sumie wynoszącą 1 minutę, połączoną z karą grzywny i dwoma dniami pracy w interesie ogólnym z FIA .

CZYTAJ TAKŻE > Wątpliwości w Hyundaiu nie ustają

Jeśli chodzi o syna rajdowego mistrza świata z 2003 roku, Pettera Solberga, błąd w prowadzeniu pojazdu zepchnął go na drugi plan pierwszego porannego odcinka specjalnego. Ogień pojawił się w rurze wydechowej Hyundaia i20 hybrid, zanim pilot Eliott Edmondson włączył gaśnicę. Odcinek specjalny odwołano, aby umożliwić strażakom opanowanie pożaru, który groził rozprzestrzenieniem się na chorwacki las.

Rossel mistrzem WRC2

Ustępujący mistrz WRC3 Yohan Rossel (Citroën) zwiększył swoją przewagę nad Rosjaninem Nikołajem Gryazinem (Skoda) do około czterdziestu sekund. Francuz z ekipy PH Sport potrafi kontrolować powrót przeciwnika, zwłaszcza że zagraża mu Habs Éric Camilli (Citroën, +1’07”1).

Klasyfikacja generalna po SS12:

Aby przeczytać także