Wideo: kariera Sébastiena Ogiera w pięciu najważniejszych momentach

W tę niedzielę, 17 grudnia, Sébastien Ogier będzie obchodził swoje 34. urodziny. Jest to szansa dla AUTOtygodniowo aby spojrzeć wstecz na pięć najważniejszych wydarzeń w swojej karierze rajdowej.

opublikowany 17/12/2017 à 15:38

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Wideo: kariera Sébastiena Ogiera w pięciu najważniejszych momentach

1. Pierwsze kroki w 206

Zanim zostałeś zawodowym pilotem, Sebastian Ogier zimą pracuje jako instruktor narciarstwa i mechanik w salonie Peugeot lato. Zwycięzca operacji Rajdy Młodzieżowe w 2005 roku, Sébastien Ogier, następnie ukończył dwie kampanie w Pucharze 206 w Rajdowych Mistrzostwach Francji. Najlepszy debiutant 2006 roku, pochodzący z Gap (Hautes-Alpy) zdobył tytuł dwanaście miesięcy później. Na koniec sezonu magazyn Wydechowy wywęsz talenty, przyznając mu nagrodę Nadziei Roku. Jak wyjaśnia w powyższym filmie, jego wzorem do naśladowania w sporcie motorowym jest niejaki Sébastien Loeb : „Mój system oceniania (Z Juliena Ingrassii jego drugi pilot) jest kopiowany do jego. »

2. Błyskawiczne przejście w J-WRC

Francuska Federacja Sportów Motorowych (FFSA) zgłosiła Citroëna C2 Super 1600 do Rajdowych Mistrzostw Świata Juniorów (J-WRC) w 2008 roku. Pomimo nieznanych lokalizacji francuskiej załogi, występy trwały nadal: trzy sukcesy i na koniec tytuł mistrza świata. FFSA proponuje mu pierwszy galop w wyższej kategorii, za kierownicą C4, o godz rallye z Wielkiej Brytanii (najlepszy czas w drafcie, 26. po wypadnięciu z toru).

3. Burzliwa współpraca z Loebem

Awansowany do fabrycznego zespołu Citroëna dzięki czołowym występom w zespole Junior WRC (zwycięzca dwóch rajdów w 2010 roku), Sébastien Ogier szybko zapewnił sobie awans pomimo obecności gwiazdy Sebastien loeb. łeb w łeb (po pięć zwycięstw) obaj kierowcy pokłócili się podczas rajdu Niemiec, gdy kierownictwo wydało zespołowi instrukcje. Na początku sezonu w Australii Sébastien Ogier miał wspaniałą okazję na powrót do klasyfikacji generalnej po wypadku siedmiokrotnego mistrza, ale kilka etapów później zniszczył także swojego DS3. Zakończy rok na trzecim miejscu, 26 punktów za Loebem.

4. Poświęcenie się Volkswagenem

Po wyjeździe do niemieckiego producenta, aby mieć spokojniejsze otoczenie, Sébastien Ogier przez cały 2012 rok starannie rozwijał Polo. Od jego pierwszego udziału w Monte-Carlo 2013 (2. miejsce) przeciwnicy zastanawiali się, jak pokonać takie skojarzenie. Odpowiedzi nie będzie można znaleźć przez cztery lata; mając w kieszeni tak wiele tytułów, Sébastien Ogier staje się postacią dekady WRC 2010.

5. Nowa przygoda z M-Sport

W wyniku skandalu Dieselgate „VW” przedwcześnie wycofał się z tej dyscypliny pod koniec 2016 roku, pozostawiając Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrassię bez kontraktu na kolejny sezon. Jednak osiągnięto porozumienie z Malcolmem Wilsonem, aby jeździć napompowanym i agresywnym Fordem Fiestą w wyniku zastosowania nowych przepisów z 2017 r. W prywatnym obiekcie francuska para znalazła się pod presją prędkości Hyundai i30 Thierry Neuville et Nicolasa Gilsoula. Jednak regularnie równoważąc niewielki deficyt czystej prędkości, Ford nr 1 odchodzi na emeryturę jedynie w Finlandii, gdzie Hyundai jest mniej solidny. Z piątą gwiazdką w swojej kombinacji, Ogier-Ingrassia powróci w 2018 roku.

0 Zobacz komentarze)