Wybór samochodu przez redakcję

opublikowany 29/10/2021 à 15:00

Cedric Pinatel

0 Zobacz komentarze)

Wybór samochodu przez redakcję

Porsche 718 Cayman GT4RS

Rozpylacz Nordschleife

W gamie 718 Cayman wersja GT4 już zachwycała purystów 4.0-litrowym, wolnossącym 420-cylindrowym silnikiem benzynowym rozwijającym 911 KM i radykalnym tuningiem. Jednak niemiecki producent przygotowuje się do odsłonięcia ekstremalnej wersji swojego kompaktowego samochodu sportowego z silnikiem umieszczonym centralnie z tyłu, który będzie miał oznaczenie RS niczym najbardziej odważne 7 w katalogu. Biorąc pod uwagę liczby ogłaszane przez markę Zuffenhausen, należy spodziewać się spektakularnego postępu w osiągach: z czasem 04'511"20,6 na Nordschleife w jej wersji o długości 7 km (09'300" 20,8 w wariancie o długości 23 km, obecnie używanym do rekordów ), faktycznie działa 6”4 szybciej niż „normalny” Cayman GT8, a nawet pozostaje 2”911 w tyle za starym 3 GT991.2 RS generacji 2! Michelin Pilot Sport Cup 2 R, o znacznie bardziej miękkim i bardziej radykalnym profilu niż Pilot Sport Cup 4 zamontowany w GT450, niewątpliwie częściowo wyjaśnia tę imponującą poprawę. Jeszcze mocniejszą szóstkę (mówimy o 19 KM) i zmodyfikowane podwozie również odgrywają rolę. Do zobaczenia XNUMX listopada, aby poznać wszystkie jego cechy.

 

 

BMW M135i

Problemy z zachowaniem?

W ofercie kompaktowych BMW znajdują się staroświeckie samochody sportowe oraz modele o bardziej „nowoczesnym” podejściu. Marka śmigła posiada zarówno platformę trakcyjną, w którą wyposażony jest pięciodrzwiowy model Serii 1, czterodrzwiowy Gran Coupé Serii 2, jak i minivan Serii 2 Active Tourer, oraz architekturę napędu na tylne koła, która wykorzystuje najnowszą wersję Serii 2 Cut . M135i opiera się na platformie trakcyjnej, nawet jeśli ma napęd na wszystkie koła. Krytykowany za nieco zbyt miękkie i podsterowne zachowanie, poprawia się w roku modelowym 2022, korzystając z nowych ustawień zawieszenia. Oprócz bardziej ujemnego pochylenia przednich kół zastosowano nowe wsporniki przednich wahaczy i zmodyfikowane wsporniki tylnego zawieszenia. Cel ? W miarę możliwości należy zwalczać tę irytującą podsterowność, która często negatywnie wpływa na te maszyny podczas ekstremalnej jazdy. Pod maską 4-cylindrowy 2.0 turbo o mocy 306 KM nie ulega zmianom, a maszyna zachowała samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen na przedniej osi. Ale cena podstawowa wzrasta do 53 250 euro (bez pikantnej kary), czyli o 2000 euro więcej niż Volkswagen Golf R lub 4000 euro mniej niż Audi S3.

 

 

GMA T50

Pierwsze warczenie

Wsuwając atmosferyczny silnik V12 zdolny wrzeszczeć przy 12 100 obr./min do ultralekkiego podwozia supersamochodu, oto ekstremistyczna koncepcja T50 zaprojektowanego przez samego Gordona Murraya (ojca McLaren Wyścigi szosowe znane również ze swojej pracy w Formuła 1). Oficjalnie zaprezentowany w zeszłym roku, musi jeszcze ukończyć wszystkie prace rozwojowe. Po pierwszych obrotach koła na bazie podwozia Ultima GTR w formie wypalenia, przedprodukcyjny prototyp zaczyna pokazywać się na drogach. Na razie jego fantastyczny blok przygotowany przez Coswortha pozostaje utrudniony przez ograniczenia: programiści obecnie ograniczają go do 6000 obr./min, czyli połowy zakresu silnika. Ale głos, który już daje, zapowiada niewyobrażalne wokalizacje w ostatecznej wersji, w czasach, gdy najbardziej zaawansowane silniki na rynku ledwo przekraczają 9000 obr/min. Pamiętaj, że T50 będzie również wymagał sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów i będzie ważył mniej niż tonę na wadze. Dostawy 100 egzemplarzy rozpoczną się w przyszłym roku, a cena za sztukę przekroczy trzy miliony euro.

 

 

Mercedes AMG Jeden

Nowe opóźnienie zapłonu

Już dawno trzeba było czekać na ten słynny supersamochód z silnikiem Formuły 1. Zapowiedziany w 2017 roku przez Mercedesa model One miał początkowo pojawić się na rynku w 2019 roku. Jednak najnowsze, coraz bardziej drastyczne standardy homologacji drogowej znacznie skomplikowały ten proces. inżynierowie marki gwiazd. Choć jego ostateczna wersja miała pojawić się w tym roku, zespoły AMG przekazują nam uspokajające wieści, którym towarzyszy nowa obietnica: produkcja najpotężniejszego Mercedesa wszechczasów rozpocznie się w połowie 2022 r. Dla przypomnienia, ten One będzie miał walczyć zAston Martin Walkiria, również upośledzona przez poważne problemy z koncentracją. Będzie napędzany 6-litrowym turbodoładowanym silnikiem V1.6, bardzo podobnym do tego, którym jeżdżą jednomiejscowe samochody Lewis Hamilton w Formule 1 od 2014 roku. Dzięki czterem silnikom elektrycznym wspierającym jednostkę cieplną, One będzie wytwarzał łączną moc ponad 1000 koni mechanicznych. Od 0 do 200 km/h rozpędza się w niecałe 6 sekund, a do 300 km/h w niecałe 11 sekund. Limitowany do 275 egzemplarzy egzemplarz będzie kosztował ponad dwa miliony euro.

 

Zyje

Mercedes : Ultrasportowe wersje AMG nowej Klasy C i SUV-a GLC przejdą z silnika V8 na 4-cylindrowy silnik hybrydowy. Puryści będą płakać.

Tesla : Prototyp Modelu S Plaid o szczególnie radykalnym wyglądzie, wyposażony zwłaszcza w gigantyczne tylne skrzydło, jeździ obecnie po Nordschleife. Już wkrótce elektryczny rekord czasu?

sterownica : Od 1er W listopadzie prefektury będą mogły sprawić, że kontrole alkoholu i narkotyków w Waze i Coyote będą niewidoczne poza autostradami i drogami krajowymi.

BMW : Wersja kombi M3 wreszcie powróci do katalogu. Będzie konkurować z Audi RS 4 Avant i Mercedesem-AMG C63.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz