Frédéric Lequien: „Wytrzymałość wraca na czoło, to nowy złoty wiek”

Są spotkania, które naznaczają życie. Dla Frédérica Lequiena jednym z nich jest ten z Axelem Dolhemem, synem byłego kierowcy Formuły 1 José Dolhema. Szef Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata ujawnił się podczas spaceru wzdłuż Marny, za kierownicą Dino 246 GT, który naznaczył ich młodość.

opublikowany 11/03/2022 à 13:00

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Frédéric Lequien: „Wytrzymałość wraca na czoło, to nowy złoty wiek”

Frédéric Lequien © JB Autissier / DPPI

Frédéric, jak się masz na kilka tygodni przed rozpoczęciem nowego sezonu Mistrzostw Świata?Wytrzymałość ?

Bardzo dobrze dziękuję. Już kilka dni dzieli nas od pierwszej tury (les 1000 mil Sebring, 18 marca. Przyp. red.) z wyjątkową siatką, rekordową liczbą trzydziestu dziewięciu uczestników i bardzo mocnym polem we wszystkich kategoriach. Jesteśmy w dobrej kondycji przed sezonem 2023, który zapowiada się bez odpowiednika w historii Mistrzostw Świata, a być może także w historii sportów motorowych, z co najmniej siedmiu producentami, którzy zobowiążą się do startu w najwyższej kategorii Hypercar (Toyota, Peugeot, Glickenhaus, Ferrari, Porsche, Audi, Cadillac. Nota redaktora). Wytrzymałość powraca na pierwszy plan, to nowy złoty wiek! Więc tak, radzę sobie bardzo dobrze, ale mam też świadomość ogromu zadania.

Dlaczego wybrałeś do tego ten samochód carpooling ?

Dla mnie to coś więcej niż samochód. Kiedy zobaczyłem ją po raz pierwszy, miałem niespełna dwadzieścia lat. Jej właściciel, Axel (Dolhem. Przypis redaktora) jest jednym z moich najlepszych przyjaciół, dorastaliśmy razem w tej samej grupie przyjaciół. Ten Dino ma dość niesamowitą historię, ponieważ był jednym z pojazdów w kolekcji Didiera Pironiego i José Dolhema. Czuję się, jakbym dorastał z tym samochodem. Nigdy nie była daleko, czy to w garażu tutaj, czy gdzie indziej, i systematycznie znajdowała się w grupie jedna osoba, która mogła zapytać Axela: „Więc zabierasz to Dino? » (Rires) . La Dino fait partie de nos discussions depuis plus de vingt-cinq ans. Elle est de 1972, mon année de naissance ainsi que celle d’Axel. À mon sens, c’est l’un des plus beaux coups de crayon de l’histoire de l’automobile. Cette voiture est juste ma

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz