Johnny Herbert: „Nigdy nie przestawaliśmy jechać na pełnym gazie, od pierwszego do ostatniego okrążenia”

Trzydzieści lat temu młody brytyjski kierowca Formuły 1 wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans z Bertrandem Gachotem i Volkerem Weidlerem. Zwycięstwo, które przeszło do legendy, i to nie tylko dlatego, że było pierwszym japońskim producentem w Sarthe. Przejedź się MX-5, podążając śladami Mazdy 787B.

opublikowany 30/07/2021 à 17:00

Jeana-Michela Desnouesa

0 Zobacz komentarze)

Johnny Herbert: „Nigdy nie przestawaliśmy jechać na pełnym gazie, od pierwszego do ostatniego okrążenia”

Witaj Johnny, więc to właśnie Mazdą MX-5 cofamy się w czasie. W jakim kierunku?

Le Mansoczywiście, a w szczególności Le Mans 1991. Wspaniała podróż rozpoczęła się w Paul-Ricard od 24-godzinnej symulacji, która nie została ukończona z powodu drobnych problemów z elektryką. Nie miało to jednak żadnego wpływu na parametry samochodu i do Le Mans dotarliśmy z pewnością, że niezawodność nie będzie stanowić problemu. Wraz z Bertrandem (Gachot. przyp. red.) i Volkerem (Weidler. przyp. red.) opuściliśmy nasz świat Grand Prix, aby jechać tak szybko, jak chciał zespół. Volker wykonał dobrą robotę w kwalifikacjach, zajął około 12. miejsce, co było w porządku. Pamiętam, że Ohashi-San (Takayoshi Ohashi, szef Mazdaspeed, który nadzorował projekt Le Mans wraz z Takaharu Kobayakawą, ówczesnym szefem działu sportów motorowych Mazdy. Przypis wydawcy) dokonał kilku drobnych modyfikacji, które pod względem osiągów umieściły nas w Jaguarze epoki, ale byliśmy daleko od Mercedes. Pomysł (cel) polegał na tym, aby pojechać tak szybko, jak to możliwe i zobaczyć, jak daleko może nas to zaprowadzić…

 

Czy to było Twoje pierwsze doświadczenie w Sarthe?

Nie, drugi. Brałem już udział w edycji 1990 z tym samym zespołem Mazdy, tym samym Gachotem i Weidlerem. Nie dotarliśmy do końca z powodu problemów z elektryką. Eksperyment zakończył się około północy.

 

Czy to dlatego, że jeździłeś w Japonii, zostałeś objęty programem Mazda Le Mans?

Zacząłem biegać w Japonii w 1990 roku. Stało się tak, że Takayoshi Ohashi współpracował z Pierrem Dieudonné i Davidem Kennedym, którzy robili karierę w F1. David ciężko pracował, aby najpierw wprowadzić Mazdę do zawodów, a następnie do Le Mans jako drugiego miejsca. David i Pierre odegrali bardzo ważną rolę w początkach Mazdy

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz