Vincent Franceschini: „Kanał nie stanowi problemu”

Rzecznik prasowy Tyrrella z połowy lat 1990., twórca Kid Jensen Racing, zwycięzca F3000, założyciel anglo-francuskiej agencji komunikacyjnej Pole Ltd, tej, którą wielki Ken lubił nazywać „żabą Vinny” zaprasza na spacer po Northamptonshire, niedaleko Silverstone.

opublikowany 22/04/2022 à 15:00

Jeana-Michela Desnouesa

0 Zobacz komentarze)

Vincent Franceschini: „Kanał nie stanowi problemu”

Vincent Franceschini © Xavi Bonilla / DPPI

Witaj Vincent, Mini Countryman… Bardzo brytyjski !

To samochód mojej żony, rzeczywiście angielski. Wolałem go pożyczyć, daje bardziej lokalne kolory (Śmiech). Ale w Londynie, gdzie mieszkam, nie ma nic lepszego niż „rura”!

Czy to Anglia sprowadziła Cię do sportów motorowych?

Nie, przekroczyłem kanał La Manche znacznie później. Moi rodzice uprawiali sporty kanapowe i oglądali wiele dyscyplin sportowych w telewizji, w tym F1. Pierwszym pilotem, który sprawił, że śniłem, był James Hunt. Miałem 12 lat. Później, w latach 1980., zacząłem pożerać magazyn Międzynarodowe Grand Prix. To był prawdziwy wyzwalacz.

Vincenta Franceschiniego

Vincent Franceschini © Xavi Bonilla / DPPI

Czy chęć pracy w sportach motorowych już była?

Nie, nawet o tym nie myślałem. Kiedy byłem starszy, poszedłem do szkoły biznesu w Paryżu, potem zrobiłem MBA w Dallas i wróciłem do Francji, aby pracować w żeglarstwie, co było kolejną wielką pasją. Odbyłem wywiad z Annette Roux, dyrektor generalną Beneteau (producent łodzi. Ndlr). Je parlais trois langues et voulais faire du commercial, mais elle m’a proposé le service comptabilité. Donc, non. Ma mère étant ingénieure en optique, j’ai eu un entretien chez Essilor, et j’ai obtenu un job. Ma zone d’activité était l’Afrique du Sud où j’ai passé beaucoup de temps à développer le marché. Le business me passionnait. En janvier 1991, j’étais à Johannesburg quand la guerre du Golfe a débuté. Comme il fallait faire une escale à Nairobi pour rentrer en avion, la firme a interdit à ses employés de le prendre. Je me suis retrouvé bloqué à mon hôtel, où j’ai vu débarquer l’écurie Benetton. Je me suis dit que je ne pouv

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz