14. Dakar dla Stéphane’a Peterhansela – 3/15 stycznia
„Monsieur Dakar” nie jest usatysfakcjonowany. Mając 55 lat, Franc-Comtois dodał do swojej bogatej listy osiągnięć 14. Dakar za kierownicą Mini JCW Buggy. Nie brakowało jednak wyzwań, zwłaszcza po stronie nawigacyjnej. Dyrektor imprezy (a w 2019 r. także jego były nawigator!) David Castera wpadł na dobry pomysł, aby roadbook oddawać dopiero na kilka minut przed startem każdego etapu, uniemożliwiając tym samym rozpoznanie trasy. Badania terenowe odegrały kluczową rolę w sukcesie „Petera”, któremu pomagał nowy drugi pilot, Édouard Boulanger.
https://youtu.be/bmyE0cDbh1o?t=503
Ogier i Ingrassia w historii Monte-Carlo – 21/24 stycznia
Po siódmym tytule zdobytym na Monzy w grudniu 7 r. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia rozpoczynają sezon 2020 na parkiecie. Duet na oblodzonych drogach Alp Wysokich Toyota Gazoo Racing wykazało się bezkompromisowością, podpisując 5 z 14 zadrapań, które wchodziły w grę, aby wygrać ósmy wyścig w Monte-Carlo, co stanowi rekord załogi w klasyku Monako. Na mecie obaj mężczyźni odpychają Elfyna Evansa/Scotta Martina i Thierry Neuville/Martin Wydaeghe z 32”5 i 1’13”5. Demonstracja.
McDowell, niespodzianka szefa kuchni w Daytona 500 – 14 lutego
Jeśli jest ktoś, kogo nie spodziewano się w tym roku na Daytona 500, to jest nim Michael McDowell. Od czasu swojego debiutu w Cup Series w 2008 roku tak naprawdę nigdy nie był w czołówce, kierowca Front Row Motorsports zaskoczył wszystkich w Walentynki. Jako wielki oportunista mieszkaniec Arizony wykorzystał Big One na koniec wyścigu i na ostatnim okrążeniu objął prowadzenie, jedyne, jakie prowadził w 63. edycji naznaczonej przerwą ponad 5 godzin! Zwycięstwo, które pozwoliło mu od razu potwierdzić swój bilet do play-offów, z których nie przeszedł później pierwszej rundy.
https://www.youtube.com/watch?v=udOEdW3jnmY&ab_channel=EthanThames1890
Rozwód Loeb-Elena – 16 marca
Historycznie rzecz biorąc, stosunki między Francją i Anglią przeżywały wzloty i upadki. Najnowszym wydarzeniem w historii jest niezgodność między Prodrive, zespołem odpowiedzialnym za BRX Hunter, który nie poprowadził Sébastiena Loeba do zwycięstwa w Dakarze, a Danielem Eleną, historycznym drugim pilotem Alzatczyka. Ten ostatni nie bardzo próbował bronić swojego pomocnika, gdy angielscy szefowie obwiniali „Danos” za opuszczenie Dakaru. W rezultacie Loeb będzie kontynuował współpracę z Belgiem Fabianem Lurquinem, a Daniel Elena pozostanie dobrym przyjacielem, ale poza samochodem.
100% trójkolorowego zwycięstwa w 12-godzinnym wyścigu w Sebring – 19/20 marca
Podczas 12-godzinnego wyścigu w Sebring w marcu ubiegłego roku Sébastien Bourdais, Loïc Duval i Tristan Vautier osiągnęli wynik, jaki wcześniej osiągnęło tylko jedno francuskie trio. Loïc Duval już tam był i wygrał na Florydzie Peugeot 908 HDi FAP z Olivierem Panisem i Mikołaj Lapierre w 2011 r. Na swoim Cadillacu DPi-VR Tricolores pokonali Mazdę RT24-P Jonathana Bomarito, Olivera Jarvisa i Harry'ego Tincknella oraz Acurę ARX-05 Dane'a Camerona, Juana Pablo Montoyi i Oliviera Pla na koniec niesamowitego powrotu po tym, jak podczas zawodów był o jedno okrążenie za nim.
Bottas i Russell w scenerii Imola – 18 kwietnia
Gdyby w dalszej części sezonu musieli skrzyżować swoje ścieżki, aby z nimi negocjować Mercedes, Valtteri Bottas i George Russell skrzyżowali swoje ścieżki znacznie wcześniej na torze. W walce o 9. miejsce w Grand Prix Emilii-Romanii Fin i Anglik nawiązali kontakt i po gwałtownym wyjściu z toru znaleźli się w żwirowej pułapce. Potem nastąpiła zaciekła kłótnia między bohaterami, podczas której George Russell nie wahał się wyrazić swojemu odpowiednikowi swojego niezadowolenia. W dalszej części sezonu Brytyjczyk awansuje do Mercedesa w miejsce… Valtteriego Bottasa.
Evans przebija się w Chorwacji, Ogier wykorzystuje – 22/25 kwietnia
Na początku 20., ostatniego odcinka specjalnego rundy chorwackiej, Elfyn Evans ma 3 cala przewagi nad Sébastienem Ogierem. Wystarczyło, że wystąpił na Power Stage i odniósł swój pierwszy sukces w sezonie. Autor doskonałego czasu Ogierowi udaje się wywrzeć presję na Walijczyka, który pudłuje w ostatnim zakręcie i traci 9, tracąc tym samym Francuzowi zwycięstwo zaledwie o 4 dziesiątych. To trzeci najbliższy wynik w historii po Jordanii w 5 r. (6″3 pomiędzy Ogierem a Latvalą) i Nowej Zelandii w 2011 r. (0″2″ pomiędzy Gronhölmem i Loebem).
Chaos w Formuła E w Walencji – 24 kwietnia
Woda i prąd rzadko idą w parze, o czym Formuła E przekonała się na własnej skórze 24 kwietnia podczas wyścigu ePrix w Walencji. Na mokrym torze toru Ricardo Tormo samochód bezpieczeństwa interweniuje pięć razy. Jednak każda minuta neutralizacji wyścigu zmniejsza moc dostępną pod maskami FE. I stało się to, co miało się wydarzyć... na mecie sklasyfikowano tylko dziewięciu kierowców. Pozostali z powodu braku dostępnej energii rezygnują lub są dyskwalifikowani za przekroczenie limitów zużycia. Katastrofa dla wizerunku mistrzostw!
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)