Dakar 2022: Al-Attiyah i Baumel wygrywają Prolog, Loeb zajmuje 5. miejsce

Na rozgrzewkę zwycięzcy Pucharu Świata w specjalnościach specjalnych wyprzedzili hybrydę Audi Carlosa Sainza o kilka sekund. Sébastien Loeb ze zmodyfikowanym napędem 5x4 jest piąty.

opublikowany 01/01/2022 à 09:51

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Dakar 2022: Al-Attiyah i Baumel wygrywają Prolog, Loeb zajmuje 5. miejsce

Toyota Hilux T1+ Nassera Al-Attiyaha i Mathieu Baumela w doskonałej formie od startu Dakaru 2022. © Red Bull Content Pool

Qui a dit que les sportifs ne pouvaient pas se détendre à la veille d’une échéance capitale ? Pour mieux vivre le réveillon du nouvel an 2022, Nasser Al-Attiyah et Mathieu Baumel (Toyota) avaient décidé de bivouaquer au milieu du désert, à la belle étoile. L’air pur de l’Arabie saoudite (et un bon barbecue préparé par le team Rebellion) leur a semble-t-il fait le plus grand bien, en atteste leur meilleur temps lors du Prologue du Dakar 2022 ce 1er janvier.

Etap kwalifikacyjny, na którym rywalizowano na dystansie 19 km pośrodku niekończącego się 591 km połączenia między Jeddah i Ha'il, obejmował wydmy i gruntowe tory. Coś w rodzaju przystawki, która została dobrze strawiona nowa Toyota Hilux w konfiguracji T1+ (silnik V6 bi-turbo zamiast wolnossącego V8, poszerzone zawieszenie i gąsienice, większe opony).

„Jestem zadowolony z tego wyniku, choć z punktu widzenia ligi nie ma to większego znaczenia rallye, oświadczył Katarczyk. Jestem również zadowolony z zachowania Toyoty, a także nowych opon BFGoodrich. »

Kolejne nowe auto na tym Dakarze, Z niecierpliwością oczekiwano hybrydy Audi RS Q e-tron. Wierny swojej walecznej naturze, Carlos Sainz nie zadawałem żadnych pytań i nacisnąłem prawy pedał. Drugi ze stratą zaledwie 12 sekund Madrilenian, kojarzony z Lucasem Cruzem, udowadnia, że ​​połączenie czterech silników elektrycznych Formuła E oraz blok termiczny TFSI DTM zapewnia wysoki poziom wydajności.

Jego kolega z drużyny i obrońca tytułu Stéphane Peterhansel był bardziej dyskretny po raz 14 (+1'12''). „Zrobiliśmy to wyjątkowo delikatnie, całkowicie w ciszy. Zrobiliśmy 20 kilometrów, przystępujemy do wyścigu. Jeździmy bardzo ostrożnie, wciąż patrzymy na parametry, ale podczas jazdy samochód jest bardzo przyjemny. »

Zakończmy listę nowych samochodów modelem BRX Thunder T1+ Sébastiena Loeb i Fabiana Lurquina. Dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata ustanawia piąty najszybszy czas (+37 cali) i wyróżnia się na nadchodzące dni.

Prolog jest zazwyczaj okazją dla załóg drugiego poziomu do zaprezentowania się. Współzwycięzca kwalifikacji specjalnych w 2021 r. Brian Baragwanath (Century) prawie powtórzył swój napad. Południowoafrykańskiemu zawodnikowi nie udało się zająć trzeciego miejsca, zaledwie 36 cali od Al-Attiyah-Baumel, tym razem prowadzonym przez Leonarda Cremera.

B. Baragwanath lubi krótkie etapy. © Frédéric Le Floc'h / DPPI

Hank Lategan (Toyota), imponujący aż do salta w przód i złamania obojczyka w zeszłym roku, otrzymał ewolucję T1+ Hiluxa 4×4 i już zna instrukcje: zajął 4. miejsce ze swoim rodakiem Baragwanathem.

Jeśli chodzi o niezależnych francuskich kierowców, Mathieu Serradori i Loïc Minaudier (Century) oraz Ronan Chabot-Gilles Pillot (Toyota) uzupełniają pierwszą dwudziestkę, kilka pozycji przed Cyrilem Despresem, za którymi nie stoi Mike Horn, ale Taye Perry. Wyjechał dzięki hojności Nassera Al-Attiyaha na jednej ze swoich Toyot Hilux T1, Romain Dumas i Rémi Boulanger zajmują tyły.

W kategorii T3 (zmodyfikowany SSV) nowicjusz Andreas Mikkelsen (Overdrive) uzyskał przekonujący drugi czas, zaledwie 3 sekundy za swoim kolegą z drużyny w czerwony Byk Zespół juniorów terenowych, Seth Quintero. Zwyciężczyni Pucharu Świata 2021 Cristina Gutiérrez (Overdrive) zajmuje 6. miejsce z czasem 44 sekundy.

Po Prologu Dakaru 2022 wieczorem odbędzie się ceremonia protokolarna, podczas której pierwszych 15 zawodników w każdej kategorii (Auto, Motocykl, T3, SSV, Ciężarówka) będzie mogło ustalić kolejność startu do pierwszego etapu ok. z Ha'il.

Rozwiązanie to zostało podjęte, aby najszybsi kierowcy Prologu nie zostali ukarani następnego dnia otwarciem toru. Pułapka, której Al-Attiyah-Baumel nie był w stanie uniknąć w 2021 roku, tracąc nagle 12 minut do przyszłego zwycięzcy Peterhansela-Boulangera.

Ranking:

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)