Dakar 2023 – FIA reaguje na wzrost mocy hybryd Audi

FIA wyjaśnia, że ​​metodę ponownej oceny równoważności technologicznej pomiędzy T1U i T1+ wdrożono za zgodą wszystkich producentów i zespołów przed Dakarem 2023.

opublikowany 05/01/2023 à 13:26

Medhiego Casauranga

1 Zobacz komentarze)

Dakar 2023 – FIA reaguje na wzrost mocy hybryd Audi

Audi walczą o zwycięstwo w Dakarze 2023. © DPPI / Florent Gooden

Kontrowersje wokół zwiększenia mocy hybryd Audi RS Q e-tron z piątego etapu Dakaru 2023 są na tyle duże, że Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA), współorganizator Mistrzostw Świata rallye-raid (W2RC) we współpracy z Amaury Sport Organisation (ASO) musiał opublikować komunikat prasowy wyjaśniający tę decyzję.

CZYTAJ TAKŻE > Dakar 2023 – Audi zyskuje moc, a nie Toyoty i Prodrive

EoT ma gwarantować sprawiedliwe szanse pomiędzy pojazdami z innowacyjnymi silnikami (T1U, hybrydowe Audi RS Q e-tron) i T1+ (4×4 z silnikiem benzynowym, jak Prodrive Hunter i Toyota Hilux, napęd na dwa koła z silnikiem benzynowym jak Century i MD Rally, diesel 4×4 jak Mini JCW). AUTO nr 2394tygodniowo, dostępny w wersji cyfrowej i w kioskach, pozwala zrozumieć wszystko na temat tego aspektu regulacyjnego.

CZYTAJ TAKŻE > Audi, irracjonalny strach? Nasz raport wyjaśniający równoważność technologii

Od 5. etapu Dakaru 2023 Audis Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel i Mattias Ekström korzystają z 11 dodatkowych koni. Toyota i Prodrive utrzymują moc na niezmienionym poziomie.

„Dostosowanie równoważności technologii jest częścią Regulaminu sportowego rajdów terenowych, wskazuje FIA. Został on wprowadzony na prośbę producentów i zespołów, które chciały wprowadzić mechanizm korygujący podczas Dakaru, ze względu na nietypową długość imprezy.

FIA zgodziła się na wdrożenie mechanizmu równoważności technologii w procesie, który trwał kilka miesięcy i w którym uczestniczyli wszyscy zawodnicy T1U (Audi) i T1+ (Toyota, Prodrive, Mini). Zespoły dostarczyły dane symulacyjne lub testowe, aby umożliwić FIA kalibrację narzędzi obliczeniowych. Ostateczny proces równoważności technologicznej został zatwierdzony przez wszystkich producentów i wytwórców T1U i T1+.

Odnośnie decyzji podjętej wczoraj (środa 4 stycznia) przez Komitet W2RC w celu dostosowania równoważności technologii dla T1+ i T1U dane z etapów 1, 2 i 3 Dakaru 2023 wykazały różnicę na korzyść T1+ rzędu 9,3 kW. Zgodnie z przepisami tak zadecydowała Komisja W2RC (skład: David Castera i Jérôme Roussel. Przypis wydawcy) przyznania zwiększenia mocy o 8 kW dla T1U od etapu 5.”

CZYTAJ TAKŻE > Dakar 2023 – Sven Quandt (Audi) walczy z Nasserem Al-Attiyahem: „Czy to jest godne prawdziwego sportowca? »

Przepisy pozwalają na zrównoważenie do 80% zaobserwowanej delty mocy, stąd liczba 8 kW wybrana przez FIA. Z komunikatu prasowego nie wynika, że ​​urzędnicy ponownie przeanalizują dane zebrane podczas przyspieszania T1U i T1+ na kolejnych trzech etapach (5, 6 i 7), przed analizą danych, aby ponownie je zmienić, czy też nie, EoT.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

05 o 01:2023

Trzeba więc po prostu zagrać „dobrze”, aby znaleźć się w gronie tych, którzy odniosą korzyści po ostatniej korekcie EOT!

Aby napisać komentarz