Kontrowersje wokół zwiększenia mocy hybryd Audi RS Q e-tron z piątego etapu Dakaru 2023 są na tyle duże, że Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA), współorganizator Mistrzostw Świata rallye-raid (W2RC) we współpracy z Amaury Sport Organisation (ASO) musiał opublikować komunikat prasowy wyjaśniający tę decyzję.
CZYTAJ TAKŻE > Dakar 2023 – Audi zyskuje moc, a nie Toyoty i Prodrive
EoT ma gwarantować sprawiedliwe szanse pomiędzy pojazdami z innowacyjnymi silnikami (T1U, hybrydowe Audi RS Q e-tron) i T1+ (4×4 z silnikiem benzynowym, jak Prodrive Hunter i Toyota Hilux, napęd na dwa koła z silnikiem benzynowym jak Century i MD Rally, diesel 4×4 jak Mini JCW). AUTO nr 2394tygodniowo, dostępny w wersji cyfrowej i w kioskach, pozwala zrozumieć wszystko na temat tego aspektu regulacyjnego.
CZYTAJ TAKŻE > Audi, irracjonalny strach? Nasz raport wyjaśniający równoważność technologii
Od 5. etapu Dakaru 2023 Audis Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel i Mattias Ekström korzystają z 11 dodatkowych koni. Toyota i Prodrive utrzymują moc na niezmienionym poziomie.
„Dostosowanie równoważności technologii jest częścią Regulaminu sportowego rajdów terenowych, wskazuje FIA. Został on wprowadzony na prośbę producentów i zespołów, które chciały wprowadzić mechanizm korygujący podczas Dakaru, ze względu na nietypową długość imprezy.
FIA zgodziła się na wdrożenie mechanizmu równoważności technologii w procesie, który trwał kilka miesięcy i w którym uczestniczyli wszyscy zawodnicy T1U (Audi) i T1+ (Toyota, Prodrive, Mini). Zespoły dostarczyły dane symulacyjne lub testowe, aby umożliwić FIA kalibrację narzędzi obliczeniowych. Ostateczny proces równoważności technologicznej został zatwierdzony przez wszystkich producentów i wytwórców T1U i T1+.
Odnośnie decyzji podjętej wczoraj (środa 4 stycznia) przez Komitet W2RC w celu dostosowania równoważności technologii dla T1+ i T1U dane z etapów 1, 2 i 3 Dakaru 2023 wykazały różnicę na korzyść T1+ rzędu 9,3 kW. Zgodnie z przepisami tak zadecydowała Komisja W2RC (skład: David Castera i Jérôme Roussel. Przypis wydawcy) przyznania zwiększenia mocy o 8 kW dla T1U od etapu 5.”
CZYTAJ TAKŻE > Dakar 2023 – Sven Quandt (Audi) walczy z Nasserem Al-Attiyahem: „Czy to jest godne prawdziwego sportowca? »
Przepisy pozwalają na zrównoważenie do 80% zaobserwowanej delty mocy, stąd liczba 8 kW wybrana przez FIA. Z komunikatu prasowego nie wynika, że urzędnicy ponownie przeanalizują dane zebrane podczas przyspieszania T1U i T1+ na kolejnych trzech etapach (5, 6 i 7), przed analizą danych, aby ponownie je zmienić, czy też nie, EoT.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
DANIELA MEYERSA
05 o 01:2023
Trzeba więc po prostu zagrać „dobrze”, aby znaleźć się w gronie tych, którzy odniosą korzyści po ostatniej korekcie EOT!