Top 8 najbardziej niesamowitych samochodów dekady

Są melodyjni, agresywni i zachwycą Cię, jeśli miałeś okazję ich spotkać w ciągu ostatnich 10 lat. Zwiększ głośność i miej oczy szeroko otwarte! 

opublikowany 31/12/2019 à 14:15

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Top 8 najbardziej niesamowitych samochodów dekady

8. Toyota Yaris WRC

W tym dziale moglibyśmy zgrupować wszystkie WRC z rocznika 2017. Dzięki szalonemu skokowi w przepisach FIA, samochody Mistrzostw Świata przechodzą od płaskiego wyglądu do współczesnego nawiązania do Grupy B. 


Forda FiestyOtt Tanak-Martin Jarveojä w 2017 r. © czerwony Byk Zawartość puli

Citroën C3 z Sebastian Ogier-Julien Ingrassia w 2019 r. © DPPI

 

Ze skrzydłami tak szerokimi jak apetyt Gargantui w sylwestra, płetwami igrającymi z granicami nielegalności, WRC są więcej niż groźne. Nagroda trafia do Yarisa i jego gór płetw z tyłu! 


Jeśli będziesz szukać kłopotów, znajdziesz je! ©DPPI 

Mózgi zespołu kierowanego przez Tommiego Mäkinena byli też odrobinę zbyt przedsiębiorczy. Tylne skrzydło uznano za nielegalne… ponad dwa lata po jego wprowadzeniu. 

 

7. Lexus LFA 


Zachowaj ostrożność podczas startu! © Toyota Gazoo Racing

Czy wiesz, że Lexus LFC brał udział w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring w latach 2010–2015? Japoński supersamochód nie spełniał żadnych zwykłych przepisów dotyczących Grand Touring (GT1, GT2 ani GT3), ale został przyjęty do Zielonego Piekła w klasie specyficznej dla VLN.

 

 

Wysublimowany Lexus zajął pierwsze miejsce w swojej klasie w latach 2010 i 2012, zanim inżynierowie udoskonalili ewolucję w 2014 roku. Ten egzemplarz, nazwany na cześć tajnego programu obronnego (Code-X), jest uderzający zarówno wizualnie, jak i pod maską:


Kodeks. © Toyota Gazoo Racing

Rzeczywiście, 10-litrowy blok atmo V4,8 o mocy 562 koni mechanicznych, pochodzący z (małej) serii, czuł się trochę flagadą w lasach Eifel. Dlatego podjęto decyzję o podaniu mu kuracji witaminowej. Silnik zwiększono do 5,3 litra, a gąsienice zostały poszerzone! Trend downsizingowy? 'Nie wiem.

 

 

LFA Code-X po raz kolejny zwycięży w swojej kategorii ustępując miejsca Lexusowi LC, „tylko” wyposażonemu w silnik V8.

 

6. Korweta C7.R

 


Co jest żółte i szybko psuje się? Korweta. ©DPPI 

Widzowie 24 godziny Le Mans rozpoznaj przejazd Corvette C7.R bez zamykania oczu. Typowo amerykańskie dudnienie 8-litrowego V5.5 pomaga, ale niewątpliwe są także wibracje, czy to na wykuszach trybun, czy na podłożu.

 

 

Przejeżdżanie obok Corvette C7.R przy pełnym przyspieszeniu za Arnage to pobudzające zmysły przeżycie. „Jest”, a raczej „był”, ponieważnowa iteracja (C8.R), która pojawi się w Sarthe w 2020 roku, wydaje się mieć ten sam silnik V8, ale z gładszym dźwiękiem.

 

5. Lamborghini Murciélago R-SV GT1

 


Oferowana jest opcja grillowania. ©DPPI

Gdyby Rugrats zdecydował się stworzyć samochód, byłby on tak niski jak ten GT1. Lamborghini Murciélago R-SV, zaprojektowane przez Reiter Engineering na mistrzostwa świata FIA GT1 w 2010 roku, to samochód o czymś więcej niż przysadzistym kształtom.

Pilot faktycznie siedzi na poziomie gruntu: Maksymalna wysokość 1,1 m dla Włocha! Odważni piloci, którzy muszą zachować powagę, mając jednocześnie wyjątkowy silnik, muszą wykonać kilka ćwiczeń zginania Wolnossący V12 o mocy 600 koni mechanicznych krzyczeć ile sił w płucach za plecami! 

 

 

Powinniśmy napisać odę do krótkiego okresu FIA GT1, mistrzostw, w których biorą udział najbardziej pożądane supersamochody tamtych czasów. Wśród nich Lamborghini miało nieśmiały sezon 2010, zanim w roku następnym ujawniło pewien potencjał. Zespół Münnich Motorsport osiąga cztery sukcesy. 

 

 

Niestety, regulamin GT1 ze względów ekonomicznych jest wyrzucony do kosza. Eksploatacja takich perełek jest kosztowna, zwłaszcza gdy kierowcy nie wahają się wysadzić w powietrze kilku kawałków karbonu...

 

4. Audi R-18 

 


Groźne Audi R-18. ©DPPI 

Jeśli DeltaWing był Orni, ostatnim LM P1 opracowanym przez Audi w Wytrzymałość wyglądał jak UFO. Choć pochodzi z 2016 r., wygląd R-18 pozostaje diabelnie aktualny, gdy wkraczamy w rok 2020. 

Przód obfituje w imponujące kąty, w bardziej umiejętnej reinterpretacji niż nosy F1. Krawędzie tylnego błotnika są ukośne, a lusterka w wersji zestawu Le Mans są zintegrowane z nadwoziem. 

 

 

Również w wersji Le Mans konstrukcja przednich świateł jest skośna, co zapewnia lepszą aerodynamikę. Obok niego R15, który pojawił się w 2009 roku, wydaje się bardzo nieporadny, mimo że w swoich czasach stanowił rewolucję! Uzupełnieniem 6-litrowego silnika wysokoprężnego V4 jest układ magazynowania energii o mocy 350 kW. R18 należy do kategorii mocy 6 megadżuli (MJ) dostarczanej na okrążeniu toru Sarthe. 


Widmowe zagrożenie. ©DPPI

W różnych miejscach, całkowita moc przekracza 1 koni mechanicznych. To najbardziej spektakularny okres ery hybryd w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC). Krótkie, ale intensywne.

 

3. Porsche 911 XNUMX XNUMX XNUMX RSR 

 


Odznaczenie „Rothmans” podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2018. © DPPi

Nikt nie może sprawić, że będzie głośniej niż Corvette pomiędzy sosnowymi alejkami Le Mans. Osoba ? NIE ! Niemiecki producent zachwyca melomanów (i sprzedawców ochronników słuchu) wprowadzeniem radykalny wydech na dyfuzorze 911 RSR w 2017 roku. 

 

 

Rezultatem jest… *niesłyszalne*. Tak, pamiętaj o zmniejszeniu głośności w telefonie! Powiedziałem więc, że 911 RSR wybiera płaską szóstkę w środkowym tylnym położeniu, aby przeciwstawić się Fordowi GT, który jest bardziej proto niż ścisłym GTE. 

Blok oficjalnie dostarcza 510 koni mechanicznych (w zależności od BoP), ale sądząc po naszych uszach, wolelibyśmy postawić na 2 tysiące wyjątkowo wściekłych gburów. Krzyczy, gdy tylko się obejrzysz, ale potem krzyczy bez końca!

 

 

Jeśli i Ty chcesz usłyszeć krzyk wściekłości tej bestii, pospiesz się: tylko załogi GTE Am będą startować w WEC w wersji 2017 aż do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w roku 2020. Wtedy wszyscy wybiorą wersję 2019, do płaskiego – 6, nieco mniej mieszając.

 

2. Peugeot 208 T16 Szczyt Pikes

 


Legenda w drodze. © Pula treści Red Bulla

Trzeba się uszczypnąć, żeby w to uwierzyć. Samochód z logo Lwa atakuje najsłynniejszego z nich wyścigi górskie w Kolorado, z największym mistrzem WRC? Projekt cieknie. Kiedy jednak karta techniczna i zdjęcia trafiają do sieci, od razu pojawia się podekscytowanie.

Liczby są łatwe do zapamiętania: 875 kg przy 875 KM dzięki silnikowi V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Tak, przy rozrzedzeniu powietrza (przylot na wysokość 4 m) konieczne jest wypełnienie głazu. 

 

 

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 1”8 i 200 km/h osiągnięte w zaledwie 7”. To odmiana w porównaniu z 208 HDI, które spotykamy na drodze krajowej! Na rurowym podwoziu umieszczono dwa gigantyczne elementy aerodynamiczne: przedni spoiler i tylny błotnik o szerokości dwóch metrów, przeszyty w stylu 908 HDI.

Zgodnie z ukłonem projektanta Adriena Paviota, na dekoracji modelu 1980 zastosowano logo Peugeot Talbot Sport Adventure z lat 208. Historia rekordu Ariego Vatanena z 405 będzie się powtarzać. 

 

 

Pokonując podjazd o długości 19,9 km ze średnią prędkością 145 km/h i w czasie 8’13”878, Sébastien Loeb wyznacza nowy czas do pobicia. Ok, trasa jest mniej imponująca niż za czasów mistrza Finlandii, bo brud zniknął, ale da się wytrzymać przepaści głębokie na 600 metrów zawsze wymaga ogromnego zaangażowania.

Z perspektywy czasu ta płyta nie robi już większego wrażenia, ponieważ Romain Dumas i jego Volkswagen I.D.R. sproszkowali go w czerwcu 2018 r. o prawie 17”. Ale prędkość elektryczna (jeszcze) nie dorównuje dreszcom słuchowym termicznym. 

 

1. Porsche 919 Hybrid Evo

 


Bestia ! © Wiadomości Porsche

Z pewnością nie jest to najbardziej melodyjny samochód dekady, ale delirium inżynierów i osiągi osiągane przez kierowców to rekompensują. W 2018 roku, aby zorganizować pożegnalną trasę koncertową, Porsche uchyliło ograniczenia regulacyjne nałożone przez WEC w swoim 919 LM P1 Hybrid. 

Dane graniczą z (dobrym) żartem. Maleńki 4-litrowy silnik benzynowy V2.0 jest połączony z systemem hybrydowym szalona suma 1 koni mechanicznych. Waga jest śmiesznie niska i wynosi 160 kg (sterownik w zestawie). 

W porównaniu z pierwotną wersją Evo ma przerobione przednie i tylne skrzydło (z DRS) oraz bardziej imponujący dyfuzor. Michelin jest nawet potrzebny do stworzenia konkretnej gumy.


© Wiadomości Porsche

Dwie próby sprawią, że szczęki opadną. Po pierwsze, Neel Jani przez kilka miesięcy będzie właścicielem rekordu okrążenia samochodem na torze Spa-Francorchamps. « 919 Evo jest bardzo brutalne. To zdecydowanie najszybszy samochód, jakim kiedykolwiek jeździłem. zwierzyła się Szwajcarka, która uzyskała czas 1:41”770.


© Wiadomości Porsche

Dla mnie wraz z osiągniętym poziomem przyczepności wkraczamy w inny wymiar. Nie wyobrażałem sobie wcześniej, że jest to możliwe. W 919 Evo wszystko dzieje się tak szybko, że reakcje muszą być bardzo odmienne od tych, do których byłem przyzwyczajony w WEC. Nie tylko pokonaliśmy biegun sezonu 2017 F1, zyskaliśmy także 12 sekund w porównaniu do średniego czasu naszego Polaka notowanego w WEC ostatni rok ! »

 

 

Kilka miesięcy później, w największej tajemnicy, Porsche sprywatyzowało północną pętlę toru Nürburgring. Tym razem to Timo Bernhard wyrusza w największą przejażdżkę w swojej karierze. Zaciski 20,6 są pokryte 5'19”55!

>>>Timo Bernhard „Hands on” po swojej płycie<<<

Wzywamy Cię, abyś niewzruszył się tym filmem. Głowa Timo Bernharda uderza w zagłówki, prędkościomierz przyspiesza szybciej niż błyskawica dzięki doładowaniu silnika elektrycznego, piff-paf przełknął, a Niemiec nie podnosi nogi, wszystko robi wrażenie.

 

 

Dodatkowe informacje: zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2014 ma nieżyjącego już Stefana Bellofa za swojego idola. Poprzedni rekordzista w Zielonym Piekle dokonał tego wyczynu w środku sesji kwalifikacyjnej do 1 km toru Nürburgring w Porsche 000. 

Niektórzy twierdzą, że rekord Timo Bernharda nie uwzględnia okoliczności rekordu z 1983 r. 919 było samochodem, który nie przestrzegał żadnych przepisów sportowych i miał czysty tor wcześnie rano, kiedy temperatura asfaltu była najniższa.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz