Jeśli zdecydowałeś się przespać zamiast śledzić 90. edycję 24 godziny Le Mans Niewiele straciłeś zeszłej nocy. Chociaż dzień już wstał, nadal jest Toyota którzy są na czele wyścigu z numerem 7 Mike'a Conwaya, Kamui Koboyashi i José Maria Lopez przed numerem 8 Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawy. Glickenhaus nr 709 Francka Mailleux, Ryana Briscoe i Richarda Westbrooka zajmuje trzecie miejsce, trzy okrążenia za japońskimi prototypami. L'Alpine przez Andrzeja Negrao, Mikołaj Lapierre i Matthieu Vaxiviere awansowali w klasyfikacji generalnej na 19. miejsce.
A potem było światło… ☺️# LeMans24 #ToyotaGAZOORWyścig #GoHyper @FIAWEC @ 24hoursoflemans pic.twitter.com/9VoTelMXHV
— Wyścigi TOYOTA GAZOO WEC (@TGR_WEC) 12 czerwca 2022 r.
Lider pozostaje również niezmieniony w LM P2 z demonstracją Joty. Imprezę dominuje numer 38 z Roberto Gonzalezem, Antonio Felixem da Costą i Willem Stevensem. To trio ma jedno okrążenie przed Robertem Kubicą, Louisem Delétrazem i Lorenzo Colombo w wyścigu Prema nr 9. Jota zajmuje również trzecie miejsce, zaraz za numerem 28 Jonathana Aberdeina, Olivera Rasmussena i Edwarda Jonesa. Oreca nr 31 Team WRT i nr 10 Vector Sport zapewniły piękne, zsynchronizowane osiągi już od pierwszego brzasku, bez uszkodzeń.
Niezła synchronizacja pomiędzy naszymi dwoma LMP2 #10 i #31. Na szczęście bez uszkodzeń. ⚡️
⏱️. https://t.co/4J3q5Z45q3# LeMans24 // @FIAWEC pic.twitter.com/56xn6NjKwQ
— 24 godziny Le Mans (@24hoursoflemans) 12 czerwca 2022 r.
Porsche i Aston Martin prowadzą GT
W GTE Pro, Porsche N°92 kontynuuje swoją wesołą drogę. Prowadzący w kategorii od zakończenia 7. godziny wyścigu i rozpoczęcia się nieszczęść Corvette nr 63, wierzchowiec Michaela Christensena, Kevina Estre i Laurensa Vanthoora musiał jednak oddać dowództwo Ferrari nr 51. Właściwie wrócił do garażu na generalny serwis i wymianę klocków hamulcowych, co postawiło go z powrotem w hierarchii.
Po kilku minutach spędzonych w garażu Porsche nr 3 zajęło trzecie miejsce i dzięki Michaelowi Christensenowi szybko odzyskało kontrolę. Na pozycji myśliwego Duńczyk odzyskał fotel lidera w GTE Pro około godziny 92:6, przywracając hierarchię widzianą po niepowodzeniach Corvette nr 30 na początku nocy.
# LeMans24 – Nr 92 #Porsche #911RSR przyjechał na pełen serwis łącznie z wymianą hamulców. @Christensen MK dołącz do P3 @ 24hoursoflemans pic.twitter.com/9RrmZqe7zs
— Porsche Motorsport (@PorscheRaces) 12 czerwca 2022 r.
Gdy zbliża się połowa dystansu, Porsche z numerem 92 prowadzi w działaniach wojennych, mając ponad minutę przewagi nad Corvettą z numerem 64 i prawie 1:30 nad Ferrari z numerem 51. Długo przewodząca GTE Pro, Corvette nr 63 wypadła z wyścigu. Pomimo wszystkich wysiłków mechaników, aby go przywrócić, Amerykanin zajmuje 7. i ostatnie miejsce w kategorii, 22 okrążenia za 5 innymi oficjalnymi GTE Pro ścigającymi się na tym samym okrążeniu.
Wreszcie w GTE Am dominacja Porsche nr 79 należącego do WeatherTech Racing od początku wyścigu została przerwana z powoduAston Martin Nr 33 TF Sport. W kilkugodzinnym kontakcie angielski wierzchowiec tria Keating-Chaves-Sørensen zdołał spalić regularną uprzejmość pod numerem 79.
Nie ma jednak zmartwień dla niemieckiego klanu. Po piętnastym przejechaniu przez pit lane samochód z numerem 15 nadal walczy o 79. miejsce w tej kategorii. Powierzone Thomasowi Merrillowi WeatherTech Racing Porsche zajmuje drugie miejsce, około dwadzieścia sekund za numerem 1 w TF Sport. Z tyłu nic nie jest przesądzone, ponieważ czołowa piątka wciąż znajduje się na tym samym okrążeniu z Porsche nr 2 z Hardpoint Motorsport na 33. pozycji, za którym plasują się Aston Martin z numerem 5 z Northwest AMR i Porsche nr 99 z Dempsey-Proton Racing w 3. pozycja.
Należy pamiętać, że Aston Martin nr 777 należący do D'Station Racing nie bierze już udziału w wyścigu po zwycięstwo, choć nigdy nie stanowił realnego zagrożenia dla czołówki. Krótko po północy Charles Fagg musiał pilnie wrócić do boksów ze względu na poważne uszkodzenia podwozia. Jeśli zespół raz ogłosił odejście, Angielka wychodziła, ale traciła 105 okrążeń.
CZYTAJ TAKŻE > 24H. Le Mans – Toyota koło w koło o północy, Porsche dominuje w GTE Pro
z Gonzalo Forbes
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)