99 Racing ma wreszcie trzeciego kierowcę

Szóste nazwisko jest wreszcie właściwe w 99 Racing. Po wielu zwrotach akcji Nikita Mazepin w końcu trzyma swoich dwóch kolegów z drużyny w ramach ALMS.

opublikowany 11/02/2023 à 11:59

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

99 Racing ma wreszcie trzeciego kierowcę

99 Racing wreszcie ukończone (Zdjęcie: Asian Le Mans Series)

Wydaje się, że opera mydlana kierowców w 99 Racing przyniosła skutek równie niesamowity, jak jej fabuła. 

Dla przypomnienia faktów: 28 stycznia tajemniczy zespół 99 Racing zgłosił się Orecą 07 do kategorii LM P2 zawodów azjatyckich Le Mans Seria ogłosiła swoją załogę, w której znalazł się były pilot Formuła 1 Nikita Mazepin. Rosjaninowi w tej przygodzie towarzyszyli Ben Barnicoat i Félix Porteiro. Dwóch pilotów ostatecznie nie było w załodze z różnych powodów.

Barnicoat wycofał się jako pierwszy, a konflikt terminów z kolejnym zaangażowaniem oficjalnego kierowcy Lexusa uniemożliwił mu wzięcie udziału w ALMS z 99 Racing. Brytyjczyka szybko zastąpił Neel Jani. Ze zwycięzcą 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2016 i byłym kierowcą F1 zespół wyglądał dobrze. Wystarczająco, aby odgrywać czołowe role w klasyfikacji generalnej, co więcej, trzeci zawodnik, Porteiro, ma ogromne doświadczenie w sportach motorowych, mimo że nie grał na wysokim poziomie od swojego ostatniego sezonu w FIA WTCC, czyli w 2009 roku.

Porteiro poniósł porażkę, Hughes także

Do tego stopnia, że ​​niektórzy zawodnicy zakwestionowali jego brązową kategoryzację, co doprowadziło FIA do późnej oceny jego statusu. W związku z tym 39-letni Hiszpan dowiedział się, że już wtedy przeklasyfikowano go na srebro. Z tego powodu 99 Racing musiało w ostatniej chwili znaleźć nowego zastępcę, gdyż zgodnie z przepisami azjatyckiej serii Le Mans obecność kierowcy z brązu była obowiązkowa.

I nie był to jeden, ale dwóch zastępców, którzy poszli za sobą w odstępie kilku godzin. Na liście zgłoszeń udostępnionej w sobotę rano przed kwalifikacjami Warren Hughes był obecny obok Mazepina i Janiego. Zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2005 w LM P2, obecnie 54-letni, ma brązową klasyfikację FIA.

Decyzja nr 06 – Zatwierdzenie kierowcy dla samochodu nr 98 (Hughes)

Przewodnik po azjatyckiej serii Le Mans Series (Zdjęcie: Asian Le Mans Series)

Gomes w ostateczności

Niespodzianka w sobotni poranek podczas kwalifikacji. To nie Warren Hughes zasiadł za kierownicą w sesji zarezerwowanej dla kierowców kategorii Brązowej, ale Gonçalo Gomes.

47-letni Portugalczyk również posiada status Brązu i szczególnie wyróżnił się w swoim rodzinnym kraju, wygrywając Formułę Ford Portugal (1993) lub Formułę Novis Portugal (2001, 2002). Skąd ten nowy zwrot? Kategoryzacja obu kierowców nadal budzi wątpliwości, ponieważ Warren Hughes w 2022 r. nadal posiadał srebro, a regulaminy Asian Le Mans Series opierają się na kategoryzacjach z poprzedniego roku. W związku z tym komisarze uznali swoje wcześniejsze zezwolenie na zastąpienie Porteiro przez Hughesa za nieważne, zanim sformalizowali wejście Gonçalosa Gomesa na stanowisko „siły wyższej” (tak miało już miejsce w przypadku Hughesa).

Decyzja nr 09 – Niezgodna z przepisami wymiana kierowcy w samochodzie nr 98 (Hughes)

Portugalczycy, nie mając wcześniej czasu na przetestowanie samochodu brytyjskiego zespołu, w kwalifikacjach mogli zająć jedynie lepsze niż ósme miejsce, tracąc do najlepszych czasów prawie cztery sekundy. W oficjalnym dokumencie zapisano także, że „kierowcy nie wolno prowadzić pojazdów po godzinie 18:25 w wyścigu 1 i po godzinie 18:27 w wyścigu 2”. Gomes nie będzie zatem mógł pojechać nocą w wyścigu, ponieważ nie mógł wziąć udziału w sesji testowej odbywającej się w takich warunkach w ten piątek.

Decyzja nr 10 – Zatwierdzenie kierowcy dla samochodu nr 98 (Gomes)

Zbiórka o 13:45 (czasu francuskiego), aby rozpocząć pierwszy wyścig weekendu w Dubaju. Transmisja 4H Dubai będzie śledzona na żywo w serwisie AUTOtygodniowo przez oficjalny kanał YouTube azjatyckiej serii Le Mans. 

CZYTAJ TAKŻE > Inter Europol Competition na pole position w Dubai 4H

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz