Toyota podwójna w Sebring, Ferrari na podium

Pomimo pojawienia się nowych zawodów w Hypercar, Toyota zdobyła podwójną bramkę w Sebring. Startując z pole position, Ferrari 499P z numerem 50 stanęło na podium.

opublikowany 18/03/2023 à 00:58

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Toyota podwójna w Sebring, Ferrari na podium

Toyota podpisuje podwójny kontrakt w Sebring – fot. Thomas Fenêtre / DPPI

Stanowisko Polaka podpisane przez Ferrari jeudi laissait envisager une belle bataille avec Toyota za zwycięstwo w 1000 mil Sebring (USA), pierwsza runda WEC 2023. Niestety nigdy nie miało to miejsca na nietypowej trasie na Florydzie. 

Opiekun pole position Antonio Fuoco miał doskonały start i mimo to ugruntował swoje pierwsze miejsce już w pierwszych chwilach wyścigu.

Spektakularny zjazd z toru Luisa Péreza Companca za kierownicą Richarda Mille AF Corse wytrącił go z równowagi.

Wezwany do boksów w ramach reżimu samochodu bezpieczeństwa Włoch pozostawił kontrolę nad wydarzeniem Toyocie. Przejazd za wyprzedzaniem pod samochodem bezpieczeństwa definitywnie ukarałby Ferrari z numerem 50 za zwycięstwo. 

Toyota szybko wystartowała i odniosła pierwsze zwycięstwo w sezonie. To wróciło do nr 7 Mike'a Conwaya, Kamui Kobayashi et Jose Marii Lopeza, przed nr 8 Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawy.

Pomimo kilku wpadek Ferrari potwierdziło swój powrót do najwyższej kategorii wyścigów wytrzymałościowych po 50 latach nieobecności, wspinając się na podium wraz z Fuoco, Miguelem Moliną i Nicklasem Nielsenem.

La course s’est moins bien déroulée pour la n°51 d’Antonio Giovinazzi, James Calado et Alessandro Pier Guidi. Ce dernier s’est montré un peu trop optimiste dans le trafic et s’est retrouvé impliqué dans un double accrochage avec des GTE, abîmant le prototype rouge et jaune, 7e dans sa catégorie à l’arrivée, derrière la Cadillac et les deux Porsche.

Wlać PeugeotTa runda otwierająca sezon była bardzo skomplikowana jeszcze przed rozpoczęciem wyścigu. Pod koniec drugiego okrążenia formującego bolid nr 94 zjechał do boksów z powodu problemu z elektrycznym siłownikiem skrzyni biegów. LTrio utworzone przez Nico Muellera, Gustavo Menezesa i Loïca Duvalę zostało następnie opóźnione na długi czas z powodu problemu z systemem hybrydowym.

Nie oszczędzono także siostrzanego samochodu, zwłaszcza w wyniku kolizji, która doprowadziła do zamieszania związanego ze zmianą maski. 9X8 zajęły 9. i 10. miejsce, daleko, bardzo daleko od czołówki i za skromnym Vanwallem.

Glickenhaus wycofał się po trzeciej godzinie wyścigu z powodu problemu mechanicznego.

Doriane Pin tak blisko pierwszego zwycięstwa w WEC

W LM P2 było bardzo blisko pomiędzy Premą a Hertz Team JOTA, dwoma zespołami o dwóch różnych strategiach. Podczas gdy Will Stevens prowadził w ostatniej godzinie wyścigu, Brytyjczyk musiał zjechać do boksów na 11 minut przed czasem, aby po raz ostatni zatankować.

Doskonała okazja, aby pozwolić Mirko Bortolottiemu ukraść pierwsze miejsce i zapewnić zwycięstwo Daniilowi ​​Kvyatowi i Dorjan Pin.

Jednak Włoch również musiał zjechać do boksów na niecałe cztery minuty przed końcem. Dlatego Stevens przekroczył linię mety jako zwycięzca, wygrywając ze swoimi kolegami z drużyny Yifei Ye i Davidem Beckmannem. Filipe Albuquerque umieścił samochód United Autosports z numerem 22 na drugiej pozycji, przed Premą młodej Francuzki.

Po stronie LMGTE Am zapowiadała się także bitwa pomiędzy Corvette a Żelaznymi Damami. Nieco szeroki zjazd Rahel Frey znacznie uszkodził tył różowego Porsche, które spadło w rankingach. Nicky Catsburg, Nicolás Varrone i Ben Keating z łatwością zwyciężyli przed Dempsey – Proton Racing i Kessel Racing.

CZYTAJ TAKŻE > 1000 mil od Sebring – H7: Toyota nr 7 pędzi ku zwycięstwu

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz