Glickenhaus wybiera silniki Pipo do swojego hipersamochodu Le Mans

Aby zasilić swojego 007, który od 24 r. będzie brał udział w WEC i 2021-godzinnym wyścigu Le Mans, Scuderia Cameron Glickenhaus zdecydowała się na współpracę z francuską firmą Pipo Matériaux.

opublikowany 24/04/2020 à 08:15

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Glickenhaus wybiera silniki Pipo do swojego hipersamochodu Le Mans

Zgodnie z tym, co wspomnieliśmy na początku marca (patrz Ah nr 2258), Le Mans Hipersamochód z Stabilny Cameron Glickenhaus będzie napędzany silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem firmy Pipo Engines.

Firma Ardèche jest bardzo znana ze swoich wyczynów w rallye et rallycross bo to jej zawdzięczamy silnik 206-tki WRC et celui de la Citroën DS3 WRX de Petter Solberg. Mais pas uniquement, puisqu’elle a ensuite travaillé avec Ford et Hyundai. M-Sport continue d’ailleurs à lui faire confiance pour sa Bentley Continental GT3 et Hyundai pour ses programmes R5 et TCR, où le succès est au rendez-vous. En tout, Pipo totalise 12 consécrations planétaires.

« Szukaliśmy partnera, który tak jak my z zapałem pragnie zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, podkreśla Jim Glickenhaus, właściciel SCG. Pipo Engines kieruje się tą samą ambicją, czego dowodem są wszystkie sukcesy firmy w ostatnich dziesięcioleciach. Kiedy pierwszy raz rozmawiałem z Fredem (dyrektor Pipo Engines. Przyp. red.) od razu zauważyłem, że nadajemy na tych samych falach. »

A ten ostatni kontynuuje: „ Pipo Engines wygrało wiele rzeczy, od rajdów po GT, sprinty i Wytrzymałośćna torze i na torach, ale nie w Le Mans. Kiedy Luca (Ciancetti, dyrektor Podium Advanced Technologies, który zarządza operacjami na torach SCG. Nota redaktora) zadzwonił do mnie i powiedział o możliwości bycia częścią zespołu SCG, powiedziałem sobie, że jest to szansa, której nie można przepuścić. Na długo przed tym ogłoszeniem rozpoczęliśmy intensywne prace nad architekturą nowego V8, ponieważ czuliśmy, że będzie to płodna przygoda. »

Ten V8 w rzeczywistości będzie pochodził z połączenia dwóch wersji na rok 2020 turbodoładowanego rzędowego V4 zaprojektowanego przez Pipo i który był używany zarówno w WRC, jak i Rallycrossie. Pierwsze przejście na ławce rezerwowych spodziewane jest w październiku, a pierwsze uruchomienie 007C w styczniu, przy czym planowana jest obecność 19 marca 2021 r. 1000 mil od Sebring, runda otwarcia sezonu 2021 WEC.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz