Toyota i Porsche triumfują na dystansie 1 mil w Sebring

Buemi-Nakajima-Alonson wygrywa dystans 1 mil Sebring w LM P000, a Porsche potwierdza swoją hegemonię w GTE Pro i GTE Am.

opublikowany 16/03/2019 à 08:36

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Toyota i Porsche triumfują na dystansie 1 mil w Sebring

Toyota Gazoo Racing a accroché une nouvelle épreuve mythique à son palmarès. Dans la nuit de vendredi 15 à samedi 16 mars, l’équipage composé de Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima et Fernando Alonso wygrał dystans 1 mil w Sebring, szóstą rundę Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) 2018-19. 

 

Toyota TS050 Hybrid z numerem 8 miała ułatwione zadanie dzięki zderzeniu z drugim prototypem Toyoty prowadzonym przez José Marię Lopeza w czwartej godzinie wyścigu. Argentyńczyk przegrał rundę z powodu obrażeń związanych z dotykiemAston Martin Vantage GTE Jonny’ego Adama. 

 

W towarzystwie Mike'a Conwaya et Kamui Kobayashi, José Mara Lopez termine au deuxième rang. Le podium est complété par les Russes du SMP Racing Mikhail Aleshin et Vitaly Petrov, rejoints pour l’occasion par l’ancien pilote Porsche Brendon Hartley

W LM P2 sukces z łatwością odniosło nowe trio z numerem 07 Jackie Chan DC Racing Oreca 37 (Heinemeier-Hansson-King-Stevens), które prowadziło w tej kategorii od drugiej rundy na Florydzie. Mikołaj Lapierre, Andrzej Negrao i Pierre Thiriet (Signatech Alpine) jako jedyni zostaną zarejestrowani w tej samej rundzie co zwycięzcy. Aby to zauważyć Loic Duval w ciągu ostatniej godziny wypadł z toru w ulewnym deszczu. 

W GTE Pro ponownie zwyciężyło Porsche. Richard Lietz i Gianmaria Bruni poprowadzili 911 RSR na najwyższy stopień podium, wyprzedzając przedstawicieli BMW Tomczyk-Catsburg-Sims. Na własnym terenie Ford GT prowadzony przez Priaulxa-Tincknella-Bomarito zajął trzecie miejsce. 

 

Wreszcie Francuz Julien Andlauer wygrał klasę GTE Am z Dempsey-Proton Racing i jego pomocnikami Mattem Campbellem i Christianem Riedem. Były pilot Formuła 1 Giancarlo Fisichella zajął drugie miejsce z Spirit of Race, podczas gdy Team Project 1 (3. miejsce) wznowił działalność w doskonałym stylu po pożarze Porsche 911 RSR podczas testów kilka dni wcześniej. 

Analizę WEC w Sebring przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta znajdziesz w kolejnym AUTOhebdo, dostępnym w poniedziałek wieczorem w wersji cyfrowej i w środę w kioskach.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz