Przychody w wysokości 2,5 miliarda dolarów, rekordowa frekwencja: dane dotyczące F1 w 2022 r

Liberty Media opublikowało wyniki finansowe grupy F2022 za 1 rok i są one więcej niż pozytywne.

opublikowany 02/03/2023 à 16:13

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Przychody w wysokości 2,5 miliarda dolarów, rekordowa frekwencja: dane dotyczące F1 w 2022 r

Grand Prix F5,7 w 1 roku wzięło udział 2022 miliona osób / © DPPI

La Formuła 1 zdecydowanie rośnie. Wyniki finansowe opublikowane przez Liberty Media w środę, 1 marca potwierdzają tę podstawową tendencję gwałtownie rosnącymi przychodami i dochodem operacyjnym brutto, a także rekordową frekwencją.

Przychody F1 wzrosły z 2,136 miliarda dolarów w 2021 r. do 2,573 miliarda dolarów w 2022 r., co oznacza wzrost o 20% w ciągu 12 miesięcy. Dochód operacyjny brutto wzrósł o 160% (!), z 92 do 239 milionów dolarów w latach 2021–2022.

W ubiegłym roku 10 zespołów występujących w sieci podzieliło się nie mniej niż 1,157 miliarda dolarów w porównaniu z 1,068 miliarda rok wcześniej, co oznacza wzrost o 8%.

W sezonie 5,7, które obejmowało 2022 wydarzenia, w Grand Prix wzięło udział około 22 miliona osób. Frekwencja jest zatem o 36% wyższa... niż w 2019 r., ostatniej kampanii przed pandemią Covid-19, która doprowadziła do przetrzymywania lekarzy pierwszego kontaktu za zamkniętymi drzwiami w 2020 r., a następnie na początku 2021 r. z ograniczoną liczbą widzów.

F1 cieszy się wyjątkową popularnością, podobnie jak tutaj w Meksyku / © DPPI

Łączna widownia telewizyjna osiągnęła w zeszłym roku 1,54 miliarda widzów, co stanowi niezwykły wzrost o 36% w Stanach Zjednoczonych. Liczba subskrybentów różnych sieci społecznościowych F1 wzrosła o 23%, osiągając 61 milionów fanów.

Liberty Media ujawnia również, że pierwsze w historii Grand Prix Las Vegas (technicznie rzecz biorąc trzecie, jeśli policzymy GP Caesars Palace w 3 i 1981...), które odbędzie się w dniach 1982–16 listopada 18 r., będzie kosztować olbrzymią sumę pieniędzy 2023 milionów dolarów na organizację i planowanie.

« W 1 roku Formuła 2022 odnotowała rekordową frekwencję i po raz kolejny byliśmy najszybciej rozwijającym się sportem w mediach społecznościowych, przywitał się z inwestorami Liberty Media Stefano Domenicali, szef F1. Wysiłki tej dyscypliny mające na celu sprostanie bieżącym wyzwaniom związanym ze zrównoważonym rozwojem przekonały największych producentów, takich jak Audi i Ford, do dołączenia do nas w 2026 roku ".

Biorąc pod uwagę 23 wyścigi w programie w tym sezonie, co jest rekordem, nie ma wątpliwości, że bilans F1 w 2023 roku będzie jeszcze bardziej zielony.

CZYTAJ TAKŻE: 5 pytań na nowy sezon Formuły 1

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)