Abiteboul połączy swoje role w Renault i swoją misję w Alpine

Głównemu zespołowi Renault F1 Team Luca de Meo, nowy dyrektor generalny francuskiego producenta, powierzył zadanie ustrukturyzowania marki Dieppe. 

opublikowany 04/09/2020 à 14:35

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Abiteboul połączy swoje role w Renault i swoją misję w Alpine

To był krótki i zwięzły komunikat prasowy instytucji, który rozgłosił tę sprawę. czwartek 3 września Renault ujawnił „ projekt rozwoju organizacyjnego » skupiony wokół 4 podmiotów gospodarczych: Renault, Dacia, Alpinei Nowe Mobilności. 

Każda z jej „jednostek biznesowych”, używając anglicyzmu Renault, dąży do bycia autonomiczną. Ich utworzenie, organizację i wdrożenie powierzono kierownictwu grupy, pod przewodnictwem nowego dyrektora generalnego Luca de Meo, który objął urząd na początku lipca. 

Nazwa od razu przykuła uwagę obserwatorów F1 na liście kierowników oddziałów, tj Cyril Abiteboul. Francuskiemu menadżerowi powierzono misję zarządzania dywizją Alpine. Czy nie ma już wystarczająco dużo na głowie, pełniąc podwójną rolę dyrektora generalnego Renault Sport Racing, która obejmuje konkurencję dla klientów, oraz szefa zespołu Renault F1 Team? 

« Mogę pracować jeszcze więcej, nie martw się o mnie, powiedział Abiteboul na marginesie Grand Prix Włoch. Luca de Meo przybywa z wielkimi ambicjami i prawdziwą wizją Grupy, umieszczając 4 marki w sercu systemu. 

Ma wielkie plany Alpine. Powierzył mi misję, która stanowi dodatek do moich zwykłych działań w zespole F1: zaproponować kilka dróg budowania organizacji wokółAlpine. Do mnie należy budowanie struktury marki, a nie zarządzanie nią. Nie jest to rola stała ani otwarta. Nie ma mowy o zmianie struktury zarządzania zespołem w trakcie tej misji.

Na razie Alpine, to tylko jeden model – A110. Ale chcemy zrobić więcej. Potrzebujemy struktury, działu inżynieryjnego, działu odpowiedzialnego za produkt, takiego, który zajmie się sprzedażą, marketingiem i komunikacją. To rodzaj plików, którymi lubię się zająć, aby zbudować platformę i infrastrukturę. Z drugiej strony nie jestem w żaden sposób zaangażowany w strategię marketingową. To od Luca de Meo będzie zależeć, w jaki sposób chce wyróżnić różne marki ».

  • Globalna strategia wkrótce zostanie ujawniona

Alpine Czy miałby dołączyć do marki Renault Sport, a może nawet ją zastąpić? Synergia już istnieje, ponieważ kilka modeli gamy sportowej zostało zmontowanych w fabryce w Dieppe (Seine-Maritime), gdzieAlpine Nowa generacja A110 (ponownie) wprowadzona na rynek w 2017 roku.

Chociaż pod koniec maja przyszłość obiektu wydawała się niepewna w świetle ogłoszonego przez grupę ogromnego planu oszczędnościowego wynoszącego 2 miliardy euro i zwolnień 14 600 pracowników, w tym 4 we Francji, obiekty w Normandii w końcu uzyskały kilkuletnie zwolnienie . Zapytany o te strategiczne tematy, Abiteboul wolał się wtrącić. 

« Te pytania nie są dla mnie– odpowiedział francuski menadżer. Są to decyzje, które wpływają na strategię biznesową i dlatego należą do obowiązków dyrektora generalnego

Moim zdaniem, jeśli chodzi o nowe umowy Concorde, F1 oferuje stabilną platformę i doskonałą ekspozycję. Następnie, jeśli chodzi o to, jak chcemy wykorzystać tę wizytówkę, pozostawiam dyrektorowi generalnemu wypowiedzenie się na ten temat. 

Powiedziałbym tylko, że jesteśmy elastyczni w przypadku wielu marek. Prawdopodobnie będziemy musieli wejść na ścieżkę racjonalizacji ze względu na wyniki finansowe grupy. Przede wszystkim jednak należy przedstawić strategię i nie do mnie należy jej wykonanie ". 

Luca de Meo będzie miał okazję w odpowiednim czasie wyjaśnić sytuację. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz