Renault skorzystają na lepszej ekspozycji w mediach dzięki motoryzacji McLaren w nadchodzących sezonach, ale Losange zaryzykowali. Przejście z jednostki napędowej Hondy na turbodoładowaną / trójkolorową hybrydę 6 l V1.6 powinno pozwolić na to Woking poprawić jego osiągi, parametr, który może zaszkodzić Renault Sport F1 Zespół.
Cyril Abiteboul potwierdził na konferencji prasowej w Singapurze, że decyzja nie była łatwa do podjęcia, ale wybór ten odpowiadał zasadom Diamentu.
„To nie była oczywista decyzja. Wiemy, że wzmacniamy przeciwnika, doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Biorąc to pod uwagę, działalność Renault w F1 od 40 lat koncentruje się wokół silników. Jesteśmy producentem i silnik jest sercem samochodu. To jest to, co zawsze robiliśmy. Zawsze chcieliśmy wspierać wspaniałe zespoły i świetnych kierowców. Robiliśmy to przez 13 lat Williams zdobywając pięć tytułów i 12 lat z czerwony Byk z czterema tytułami Producentów »– skomentował dyrektor generalny Renault Sport Racing.
Cyril Abiteboul zastrzega sobie jednak prawo do przewidzenia, jakie będą ambicje zespołu Renault Sport F1 Team w 2018 roku, podczas gdy francuski zespół będzie zajmował ósme miejsce w Mistrzostwach Producentów. Losange skorzysta na przybyciu Carlos Sainz Jr który zastąpi Jolyona Palmera w 2018 roku.
„Być może jest trochę za wcześnie, aby mówić o oczekiwaniach na rok 2018, z wyjątkiem faktu, że jest to rok, w którym będziemy nadal budować zespół, który musi przejść ze środka stawki do przodu. Ten sezon się nie skończył. Nasz samochód jest w stanie poradzić sobie lepiej niż ósme miejsce w Mistrzostwach” – dodał. – skomentował Cyril Abiteboul.
Dyrektor generalny Renault Sport Racing ma także nadzieję na uzyskanie dobrej niezawodności francuskich jednostek napędowych, gdyż przepisy mocno karzą za przekroczenie norm, które w przyszłym roku muszą zostać jeszcze bardziej zaostrzone poprzez trzy zmiany elementów dozwolone na cały sezon.
„Rozwiązaniem jest posiadanie niezawodnego silnika i samochodu i to jest nasz priorytet– nalegał Cyril Abiteboul. Większość otrzymanych kar wynika z faktu, że w tym roku jesteśmy bardzo późno w rozwoju naszego silnika i mamy pewność, że w przyszłym roku odniesiemy korzyści z większej niezawodności, nawet jeśli żywotność silnika się wydłuży. Jednakże kary na siatce są bez znaczenia. To podwójna kara za napotkanie problemu na torze. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)