Allison ostrzega: „Jedna lub dwie drużyny na starcie naprawdę popełnią błąd”

James Allison, dyrektor techniczny Mercedesa, ujawnia bezprecedensową złożoność nowych przepisów wprowadzonych przez F1 w 2022 roku i spodziewa się, że zespoły opracowujące jednomiejscowe samochody pójdą w złym kierunku.

opublikowany 25/01/2022 à 12:28

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Allison ostrzega: „Jedna lub dwie drużyny na starcie naprawdę popełnią błąd”

Mercedes buduje zupełnie inny jednomiejscowy samochód niż wersja 2021. © Florent Gooden / DPPI

Le Monde de la Formuła 1 pod koniec stycznia jest zaskakująco cicho. W tym samym czasie w 2021 roku zespoły już publikowały w sieciach społecznościowych pierwsze zdjęcia swoich samochodów. Dwanaście miesięcy później prace nad sfinalizowaniem samochodów na rok 2022 pochłaniają cały harmonogram zespołów.

James Allison, dyrektor techniczny ds Mercedes, podsumowała rewolucję regulacyjną, jakiej oczekiwały władze sportowe w tym sezonie. Brytyjczyk dostarcza szczegółowej i wartościowej analizy, uwzględniającej swoje doświadczenia w tym uniwersum.

„Jestem w tym sporcie od ponad 30 lat i te zmiany techniczne przyćmiewają wszystko, co widziałem wcześniej” on mówi. W rzeczywistości koła mają średnicę od 13 do 18 cali, a aerodynamika została uproszczona, aby ułatwić podążanie za samochodami na torze. Efekt naziemny również powróci do F1. Ale to nie wszystko.

« Gdybym miał zajrzeć do Wikipedii i przejrzeć każdy sezon, nie byłoby nic, co równałoby się zmianie, która nadejdzie w 2022 roku! Ustanowione zasady są nie tylko ogromne, regulacje są około dwukrotnie dłuższe od poprzednich, ale są niemal zupełnie inne. Oznaczało to, że musieliśmy wymyślić samochód od podstaw”.

Daleko nam do stabilizacji technicznej okresu 2019-21! „Gdziekolwiek spojrzysz, wszystko jest zupełnie nowe. Nie w sensie nowych części, ale nowy w sensie zupełnie nowej filozofii, zupełnie innego pakietu aerodynamicznego, innych hamulców, innych kół, zasadniczo innych opon, a nawet silnika. Jedną z rzeczy, na którą regulacje w ostatnich latach mniej wpływają, nawet tam, jest to, że zespół napędowy musi być przygotowany tak, aby można go było zamrozić na kolejne trzy lata. »

To przewrót powinien spowodować wyłonienie się nowej hierarchii w peletonie. Ostatni raz zmiana regulacyjna wstrząsnęła światem F1 w 2014 roku, kiedy dominowała Mercedes dzięki hybrydowej turbosprężarce V6. Poprzednio, Brawn GP skorzystał na przeglądzie aerodynamicznym w 2009 roku dobrze Ferrari et McLaren.

Oznacza to zatem, że według Jamesa Allisona niektórym zespołom nie uda się osiągnąć celu. „Wyobrażam sobie, biorąc pod uwagę, że samochody są tak nowe i tak różne, że jeden lub dwa zespoły na starcie naprawdę narobią zamieszania. A czeka ich strasznie trudny rok. Wyobrażam sobie, że w pewnym stopniu wszyscy pozostawimy w zawieszeniu pomysły, których po prostu się nie spodziewaliśmy. Przyjrzymy się innym samochodom i pomyślimy: „och, dlaczego o tym nie pomyśleliśmy?”

Czy inżynier przewiduje problemy, które dotkną jego zespół? W każdym razie Mercedes zaprezentuje swoje W12 (bardziej prawdopodobne, że kolory 2022 na tymczasowym podwoziu) 18 lutego.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz