Fernando, wyścig o Grand Prix Malezji był dla ciebie pełen wrażeń. Możesz nam powiedzieć…
Miałem świetny start do wyścigu. Z dziewiątego miejsca po pierwszych dwóch zakrętach awansowałem na trzecie, co pokazało korzyści płynące z KERS. Byliśmy jednak naładowani gazem i trudno było utrzymać pozycję. Kiedy zaczęło padać, zjechałem z toru, zanim zdążyłem zmienić opony. Później pozostawała kwestia posiadania odpowiednich opon we właściwym czasie, ale bardzo trudno było przewidzieć intensywność deszczu. Przerwanie wyścigu było słuszną decyzją, kontynuowanie wyścigu w takich warunkach byłoby zbyt niebezpieczne.
Powiedziałeś, że zespół musi poprawić osiągi samochodu. Czy mu ufasz?
Absolutnie. Mam zaufanie do zespołu i w zeszłym roku widzieliśmy, że mogą walczyć o powrót i poprawę osiągów samochodu. Sezon jest wciąż na początku sezonu i wszyscy ciężko pracują nad opracowaniem R29, aby był bardziej konkurencyjny w kolejnych wyścigach. Jestem rozczarowany, że nie zdobyłem żadnych punktów w Malezji, choć moim celem jest zdobywanie punktów w każdym wyścigu w tym sezonie. Trudno jest jednak zmienić samochód przed Europą, ale nauczyliśmy się już wiele w tych dwóch pierwszych wyścigach sezonu i z pewnością poczyniliśmy postępy w Malezji. W Chinach nadal musimy zrobić krok do przodu i mam nadzieję, że uda nam się zdobyć punkty.
Czy nie możesz się doczekać Szanghaju i jakie jest twoje zdanie na temat toru?
To zdecydowanie jeden z torów, który lubię. Jest trochę podobny do Sepang, z szybkimi zakrętami, długimi prostymi i wolniejszymi odcinkami. Musimy zatem znaleźć kompromis i zapewnić dość niski poziom docisku na szybkich odcinkach, a także prędkość na prostych. Wygrałem wyścig w Szanghaju w 2005 roku, kiedy Renault zdobył mistrzostwo konstruktorów. Mam więc bardzo dobre wspomnienia. Lubię też być w Chinach, fani są bardzo entuzjastycznie nastawieni.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)