Alonso i Alpine, dwa lata zawiedzionych nadziei

Powrót do F1 o godz AlpineFernando Alonso wyróżnił się świetnymi występami, ale czy jego powrót spełnił oczekiwania?

opublikowany 01/08/2022 à 12:24

Walenty GLO

1 Zobacz komentarze)

Alonso i Alpine, dwa lata zawiedzionych nadziei

Sebastian Vettel walczy ze swoim przyszłym następcą Fernando Alonso na Węgrzech (fot. Joao Filipe / DPPI)

W momencie powrotu Fernando Alonso we francuskiej stajni latem 2020 roku zastanawialiśmy się w naszych felietonach, czy powrót syna marnotrawnego był „Najlepiej czy najgorzej? » (AH nr 2269) Dwa lata później ogłoszono oficjalny wyjazd Matadora w inne niebo. Czy jego podróż spełniła pokładane w nim nadzieje?

Alonso 2021: bohaterstwo na Węgrzech, podium w Katarze

Powrót Asturczyka wywołał tyle samo pytań, ponieważ w tamtym czasie było wiele szarych stref. Kiedy zbliża się do czterdziestki i po dwóch latach nieobecności Formuła 1, podczas którego wzbił się w powietrze IndyCarczy podczas Dakaru i mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych dwukrotny mistrz świata Hiszpanii nadal osiągnął poziom najważniejszej dyscypliny, jaką są sporty motorowe? Pytanie, które pojawiło się tym bardziej, gdy powrócił jako symbol odkrytych na nowo ambicji zespołu znanego wciąż pod nazwą Renault, u progu nowych przepisów, które są synonimem wszelkich nadziei. Wreszcie jest w nowych barwachAlpine że Hiszpan powrócił na pola startowe mistrzostw świata Formuły 1.

Po pierwszym wyścigu w Bahrajnie, gdzie został zmuszony do wycofania się z powodu problemów z hamulcami, Nando odzyskał punkty w dwóch kolejnych wydarzeniach, w Emilii-Romanii i Portugalii. Szczególnie podczas Grand Prix Węgier Alonso po raz kolejny pokazał cały swój talent, przyczyniając się w ogromnym stopniu do zwycięstwa swojego kolegi z drużyny Esteban Ocon. Podczas gdy Francuz przejął kontrolę nad imprezą po chaotycznym początku, Hiszpan stawił żelazną obronę przed wzrostem popularności Lewis Hamilton chronić Habów.

Alpine wygrał z francuskim kierowcą, świeżo przedłużony na trzy sezony, a weteran udowodnił, jeśli tego potrzebował, że wciąż jest na najlepszym poziomie w Formule 1. Był wtedy czas na wielkie uściski między wszystkimi i idylla wydawała się wspaniała pomiędzy każdą częścią . Potwierdziło się to kilka tygodni później, podczas Grand Prix Kataru, kiedy Byk Asturii powrócił na podium Formuły 1 po raz pierwszy od Węgier w 2014 roku (i rozegrał 146 wyścigów), podczas gdy on grał w barwach Formuły XNUMX Ferrari.

Alonso 2022: genialny w kwalifikacjach, sfrustrowany w wyścigu

Wejście w życie nowych przepisów w 2022 roku i owocna współpraca w roku poprzednim były źródłem wszelkich nadziei na nową erę F1. Szybki Hiszpan w dalszym ciągu pokazywał swoje sukcesy, ale za każdym razem były one niszczone przez problemy z niezawodnością jego auta jednomiejscowy. Kiedy ubiegał się o miejsce w pierwszym rzędzie w Australii, awaria hydrauliczna zepchnęła go na ostatnie zakręty w ścianę, kiedy właśnie ustanowił rekord drugiego sektora. „Zawiodła hydraulika, zeznał weteran. Gdy wjechałem w zakręt, nie mogłem już redukować biegu. Układ kierowniczy nagle stał się bardzo ciężki. Nie wiem, czy mogliśmy celować w pole position, ale to okrążenie wystarczyło, aby znaleźć się w pierwszej trójce. Poza tym wciąż mieliśmy dwa komplety nowych opon, zaoszczędziliśmy je w Q3, a potem w Q1, aby wykorzystać je w III kwartale. To takie frustrujące! »

Pierwszy rząd w końcu uśmiechnął się do niego w Kanadzie, gdzie Fernando Alonso za pomocą swojej magii uniósł swojego A522 na drugie miejsce na polach startowych. Jednak silnik samochodu nie był w stanie dotrzymać kroku kierowcy podczas wyścigu, który również padł ofiarą kary pod koniec wyścigu i spadł na rozczarowujące dziewiąte miejsce. Występ w kwalifikacjach, który okazał się ostatnim przebojem przed niespodziewaną zapowiedzią jego odejścia Aston Martin. Stanie się to dzień po nowym wyścigu na Węgrzech, gdzie obrona Estebana Ocona przeciwko własnemu koledze z drużyny zderzyła się z poświęceniem Hiszpana rok wcześniej na torze Magyar. „ Byłem bardzo zaskoczony tą obroną ", przyznał.

Znaki ostrzegawcze świadczące o już ogłoszonym rozwodzie między obiema stronami? Jeśli pozostało pół sezonu, aby zakończyć historię w dobrym stylu, to zaskakujące ogłoszenie o odejściu z Aston Martin pozostawia obecnie przedsmak niedokończonych spraw.

CZYTAJ TAKŻE > Piorun, Fernando Alonso podpisuje kontrakt z Aston Martinem!

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

01 o 08:2022

Piekielny kierowca wyścigowy, ale czy podobnie jak wiele innych jego wyborów zawodowych, poradzi sobie w Aston Martinie? L'Alpine nadal wydaje się bardziej wydajny niż angielski silnik gwiazdowy...

Aby napisać komentarz