Nie, nie użyłeś wehikułu czasu, Fernando Alonso i Renault ponownie łączą siły w Formule 1. Wiadomość o jego powrocie w 2021 roku wstrząsa światem F1 w tę środę, 8 lipca, i już w umysłach kibiców pojawiają się mniej lub bardziej radosne wspomnienia.
Mały Byk z Asturii (2002-2004)
Pochodzący z Oviedo w Księstwie Asturii swoją współpracę z francuskim producentem rozpoczął na przełomie XIX i XX wieku za pośrednictwem Włocha: Flavio Briatore. Kapryśny szef zespołu Benetton w Formule 1 bierze Hiszpana pod swoje skrzydła, gdy ten przemierza formuły awansu.
Został jego menadżerem, Flavio Briatore umieścił go w skromnej strukturze Minardi w 2001 roku, aby mógł sprawdzić się w spokojnym otoczeniu, bez presji wyników w każdą niedzielę. Przekonany „niezawodnym” zachowaniem swojego źrebaka, biznesmen zdecydował się w 2002 roku przyjąć go do siebie jako pilota testowego.
Nie mam nawet 21 lat, Fernando Alonso dlatego dba o rozwój Renault R202, w czasach, gdy prywatne testy były nudne jak mini ciasta na śniadanie. Latem 2002 roku Renault awansowało go na stanowisko u boku Jarno Trulli.
Niezadowolone duchy wątpią w dojrzałość młodego talentu, ale złe języki milczą po drugiej próbie w Malezji. Mając 21 lat i 236 dni Fernando Alonso został najmłodszym zdobywcą pole position w F1 na torze Sepang:
Jego niezwykle ostry styl jazdy czyni cuda za kierownicą R23, którego silnik V10 umieszczono pod kątem 111 stopni, aby maksymalnie obniżyć środek ciężkości. Poświęcenie nastąpiło na Węgrzech w sierpniowy upał, gdzie przekształcił pole position w zwycięstwo, zapewniając jedno okrążenie przewagi Michael Schumacher !
„Mam dopiero 22 lata i mam nadzieję, że ten sukces zainspiruje innych” wtedy się cieszy. Szósty w mistrzostwach, wyprzedza swojego kolegę Jarno Trulli o 22 punkty. Niestety jego postępy zatrzymały się w 2004 roku. Pośpiechowe błędy przerywały jego karierę, gdy był zdominowany przez Jarno Trulli, dopóki Flavio nie zdecydował się bezceremonialnie zwolnić tego ostatniego w lipcu.
Chwała (2005-2006)
Inżynierowie z Viry-Châtillon iEnstone wyprodukował R2005 w 25 roku, a jednomiejscowy prawie idealny, zwłaszcza wyposażony w innowacyjne przednie zawieszenie. Wojna producentów pomiędzy Michelin i Bridgestone prowadzi F1 do wprowadzenia zakazu wymiany opon podczas wyścigów. Wykorzystuje to firma z Clermont, podczas gdy japońska marka popada w ruinę.
W sezonie, w którym McLaren są głównymi rywalami, Fernando Alonso wygrywa trzy z pierwszych czterech spotkań. Jako symbol pokonuje referencyjnego Michaela Schumachera na oczach fanów w Imola po zapierającym dech w piersiach pojedynku. Po siedmiu sukcesach Hiszpania ma pierwszego mistrza świata F1, ustanawiając jednocześnie kolejny rekord.
Pomimo przejścia do bloku V8, Renault w 2006 roku pozostało punktem odniesienia. Tym razem „Kaiser” okazał się jego głównym przeciwnikiem. Serię czterech kolejnych zwycięstw przerwały dwa wycofania się z wyścigu: luźne koło na Węgrzech i awaria silnika we Włoszech. Wybawienie nadejdzie chmura dymu wydobywająca się z Ferrari 248 Michaela Schumachera na torze Suzuka. I dwa tytuły!
Jednak wszystkie dobre historie szybko się kończą. Poza sezonem 2005-2006 Fernando Alonso podpisał niesamowity kontrakt z Ronem Dennisem i dołączył do McLarena na trzy lata, począwszy od 2007 roku. Krótko mówiąc, idylla zmierzy się z materiałem wybuchowym Lewis Hamilton, do Spygate i szybko zakończonej sprzeczki z angielskim szefem.
Rozczarowujący pierwszy powrót (2008-2009)
Z ogonem podkulonym do nóg Fernando Alonso przyjmuje zaproszenie od Flavio Briatore, by ponownie założyć barwy Losange. Ale podobnie jak niebiesko-żółta kolorystyka zastąpiona mniej inspirowanym wystrojem, Renault popada w ruinę. R28 to nie błyskawica, a podwójny mistrz nie stanął na podium w 14 Grand Prix...
Sfrustrowani przedstawiciele zespołu Renault F1 znaleźli rozwiązanie podczas pierwszego GP Singapuru, dosłownie wbijając Nelsona Piqueta Jr w ścianę. Dzięki późniejszej neutralizacji Renault skorzystało z doskonałej strategii pit stopów dla swojego siostrzanego samochodu, Fernando Alonso. Sukcesowi temu pozostanie owiana nutą skandalu, choć FIA zwolniła Hiszpana z wszelkiej odpowiedzialności.
Skandal Crashgate nie powinien przyćmić regularnie zdobywanego zwycięstwa w Japonii podczas kolejnej imprezy. W ciągu ostatnich pięciu GP Fernando Alonso jest nawet najlepszym zawodnikiem w peletonie, zdobywając 43 punkty!
W 2009 roku rewolucja aerodynamiczna i pojawienie się Kersa to dwie możliwości, które inżynierowie Renault w dużej mierze przegapili. R29 nie daje satysfakcji, a Fernando Alonso ściąga swoje kłopoty na dziewiąte miejsce w mistrzostwach.
W obliczu burzy Crashgate Renault podejmuje decyzję o wycofaniu się z F1 pod koniec kampanii 2009. Fernando Alonso ma swobodę poruszania się i może płynąć w stronę Włoch, gdzie Scuderia czeka na niego jak Mesjasz. Przygoda nie będzie tak idealna, jak się spodziewano, ale to kolejna długa historia.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)