Występ Fernando Alonso był jednym z nielicznych powodów do satysfakcji w klanie Alpine podczas skomplikowanego Grand Prix Bahrajnu dla zespołu na strzałce A.
Po dwóch latach nieobecności F1, dwukrotny mistrz świata udowodnił w Sakhir, że zachował dobry styl jazdy, umieszczając swoje A521 w pierwszej dziesiątce w kwalifikacjach, podczas gdy najnowsze dziełoEnstone (Wielka Brytania) i Viry-Châtillon (Essonne) prawdopodobnie nie miały środków na papierze.
Wyścig okazał się bardziej skomplikowany i został skrócony przez przerwanie wyścigu z powodu przegrzania przewodów hamulcowych, ale Alonso nadal był w stanie wykazać, że pozostaje zaciętym konkurentem podczas intensywnych bitew.
Alpine w ten weekend przyniósł do Imoli nowy pakiet aerodynamiczny, w tym przeprojektowane przednie skrzydło. Jeśli Alonso ma nadzieję, że te zmiany pomogą francuskiemu zespołowi zmniejszyć kilkudziesięcioprocentową różnicę dzielącą go od czołówki środka stawki, Iberyjczyk wierzy, że może w większym stopniu przyczynić się do postępuAlpine.
« Jestem zadowolony z wprowadzonych tutaj nowych funkcji, myślę, że zaowocują wzrostem wydajności– zadeklarował Alonso na czwartkowej konferencji prasowej FIA. Jednocześnie prawdopodobnie muszę w tej chwili poprawić więcej niż sam samochód.
W Bahrajnie czułem, że muszę zorientować się w różnych fazach weekendu F1: procedurach, okrążeniu formującym, starcie, pit stopach. Po 2 latach nieobecności poczuł zapach nowości.
Nie dźwigam już na ramionach ciężaru pierwszego GP ani stresu związanego z koniecznością ponownej konfrontacji z takimi sytuacjami, więc mam nadzieję, że zyskam na konkurencyjności ".
Alonso nie pozostaje bierny od czasu, gdy po raz pierwszy przeszedł na emeryturę w F1 pod koniec sezonu 2018. Hiszpan szczególnie wyróżnił się w Dakarze, m.in. 24 godziny Le Mansi Indianapolis 500. Doświadczenia, które pozwoliły bykowi asturyjskiemu dodać nowe struny do jego łuku.
« Można się wiele nauczyć poza F1Dodał. Grand Prix to bardzo zamknięte środowisko, w którym powtarzasz te same rzeczy, ten sam program co 2 tygodnie.
Postępujesz zgodnie z instrukcjami swojego zespołu, aby zoptymalizować wszystkie elementy samochodu. Podpowiadamy, gdzie konserwować opony, gdzie oszczędzać energię w akumulatorze, gdzie przeprowadzać symulacje odjazdu itp.
Wszystko jest pod taką kontrolą, że nie można improwizować. W Wytrzymałośćmożesz być bardziej sobą, a na torze spotykasz wiele różnych scenariuszy. Praca ma charakter bardziej zbiorowy, ponieważ dzielisz samochód z kolegami z drużyny.
En IndyCarpoziom przygotowania ustawień jest jeszcze bardziej zaawansowany niż w F1, ponieważ samochody wszystkich zespołów są takie same, a najmniejszy szczegół może mieć wpływ na styl jazdy, osiągi, zdolność wyprzedzania itp.
Wiele się nauczyłem przez ostatnie kilka lat i mam nadzieję, że wykorzystam te lekcje w F1 ".
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)