Alonso celuje w kwalifikacje

Fernando Alonso, który mimo bardzo szybkiego samochodu zajmuje dopiero 7. miejsce na torze Nürburgring, żałuje swojej pozycji na starcie. Kierowca Renault ma nadzieję naprawić sytuację na Węgrzech.

opublikowany 17/07/2009 à 14:59

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Alonso celuje w kwalifikacje

Fernando, mimo że w Niemczech zdobyłeś tylko dwa punkty, wydaje się, że R29 zrobił krok do przodu?
Na pewno poprawiliśmy naszą konkurencyjność dzięki najnowszym rozwiązaniom wprowadzonym do samochodu. Wielka szkoda, że ​​przegapiłem dobrą okazję w kwalifikacjach, ponieważ rozpoczynając wyścig z 12. pozycji na starcie, nie byłem w stanie wykazać się prawdziwą prędkością samochodu w pierwszej części wyścigu. Kiedy tor był przede mną czysty, R29 był naprawdę szybki i jedenaście razy ustanowiłem najlepszy czas. Uważam więc, że mieliśmy potencjał, aby stanąć na podium. Wiem, że zawsze łatwo jest rozmawiać o tym, co mogło się wydarzyć, ale zdobycie zaledwie dwóch punktów było rozczarowujące.

Następny wyścig odbędzie się w Budapeszcie, na torze, na którym wygrałeś swoje pierwsze Grand Prix. Czy zawsze lubisz wracać do miejsca, w którym wszystko się zaczęło?
Wspomnienia mojego zwycięstwa w 2003 roku są mi bardzo bliskie, zwłaszcza że było to pierwsze zwycięstwo Renault od powrotu marki w Formuła 1. To naprawdę zmotywowało cały zespół i dodało wszystkim pewności siebie. Zawsze lubiłem Budapeszt, to bardzo piękne miasto, a ludzie są przyjaźni. Atmosfera na padoku jest dość spokojna, ponieważ wszyscy nie mogą się doczekać wakacji po Grand Prix.

Opowiedz nam o torze i tuningu samochodu?
To jeden z najwolniejszych torów w sezonie i prawie cały czas jesteśmy w zakrętach. Wyścig jest dość wymagający psychicznie i fizycznie, szczególnie ze względu na wysokie temperatury. Przy tak dużej liczbie wolnych zakrętów ważne jest, aby przód samochodu był bardzo stabilny, ponieważ w przypadku nadmiernej podsterowności można stracić dużo czasu. Dobra trakcja i przyczepność mechaniczna są również ważne przy wychodzeniu z wolnych zakrętów. Wyprzedzanie na tym torze jest bardzo trudne i jedyną realną szansą jest zakręt nr 1, na końcu głównej prostej. Dlatego ważne będzie, aby zmaksymalizować nasze osiągi podczas sesji kwalifikacyjnej, aby rozpocząć wyścig w pierwszej dziesiątce na starcie.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz