Alpine zamyka kulę prezentacyjną F1 swoim A523

Stajnia pochodzi z Londynu Alpine zaprezentował swój nowy A523 w obecności pilotów Estebana Ocona i Pierre’a Gasly’ego. Jednomiejscowy samochód miał pozwolić zespołowi kierowanemu przez Laurenta Rossiego zbliżyć się nieco do trzech czołowych zespołów.

opublikowany 16/02/2023 à 21:23

Jeremy’ego Satisa

2 Zobacz komentarze)

Alpine zamyka kulę prezentacyjną F1 swoim A523

Oto wiadomości Alpine 523 / © Alpine Zespół F1

Najlepsze na koniec, powiedzą najbardziej szowinistyczni ludzie. Alpine będą musieli poczekać nieco dłużej niż inni. Siedemnaście dni po pierwszym objawieniu jednomiejscowy zaaranżowane przez Haas dzięki VF-23 francuski zespół faktycznie zamknął wielką paradę ram 2023. Rok po odsłonięciu A522 w Paryżu, w pobliżu Palais de Tokyo, A fléché tym razem zamieszkało w Printworks w Londynie, aby oficjalnie ogłosił rok 2023. 

Przypominamy, że choć marka jest francuska i w 2023 roku będzie polegać na dwóch francuskich kierowcach, nie odwraca się od swoich brytyjskich korzeni, których symbolem jest dział podwozi.Enstone.

Około godziny 20:10 czasu lokalnego, Pierre Gasly et Esteban Ocon podnieśli zatem zasłonę na A523 i odsłonili przed oczami całego świata jednomiejscowy pojazd, którego główną misją będzie zbliżenie się do pierwszej trójki ucieleśnionej przez czerwony Byk, Ferrarii Mercedes. Opierając się ambicjom McLaren et Aston Martin, który będzie liczył na 4. miejsce w klasyfikacji producentów. 

Esteban Ocon za kierownicąAlpine A523 podczas wypalenia na Silverstone w ubiegły poniedziałek / © Alpine F1 Zespół zarządzający

Shakedown już się zakończył Alpine

Samochód widziano już w poniedziałek 13 lutego w okolicach Silverstone (Wielka Brytania), gdzie poświęciła się wypaleniu, ukończony bez incydentów w rękach Ocona i Gasly'ego na dystansie 100 km. Ostatecznie samochód wydaje się całkiem podobny do tego, jaki był w zeszłym roku, z filozofią pontonu zachowaną pomimo pewnych drobnych poprawek.

Dyrektor techniczny Enstone Matt Harman ujawnił również charakter wprowadzonych zmian. „Wprowadziliśmy pewne modyfikacje w przednim i tylnym zawieszeniu, Wyjaśnia. Odblokowaliśmy wydajność przedniej i przedniej struktury przepływu, aby uzyskać większą wydajność w obszarze dyfuzora, co skłoniło nas do nieznacznej zmiany naszej koncepcji tylnego zawieszenia.

Dostosowaliśmy także rozmiar i położenie układu chłodzenia, aby ulepszyć nadwozie, opierając się na doskonałych osiągach z zeszłego roku. Z tyłu samochodu staramy się poprawić wydajność spojlera, a w szczególności podstawy („skrzydło belki” w VO. Notatka redaktora), aby zyskać wydajność.” 

Malowanie nie uległo znaczącym zmianom. Rzeczywiście znajdujemy błękit Alpine tradycyjne, głównie w środkowej części nadwozia, z różowymi bocznymi osłonami nadal w kolorach sponsora tytularnego BWT.

Najważniejsza wiadomość dla francuskiego zespołu dotyczy przede wszystkim duetu kierowców. Ocon, który jest częścią domu od 2020 roku i zrobił postęp Fernando Alonso w mistrzostwach w 2022 r., dlatego wita Gasly'ego. Alpine w ten sposób wyrównuje dwóch ostatnich francuskich zwycięzców GP Formuły 1: Włochy 2020 dla Pierre'a, Węgry 2021 dla Estebana.

100% francuski duet z Bluesem w 2023 roku z Estebanem Oconem i Pierrem Gaslym / © Alpine Zespół F1

Cel 100 78 Grand Prix

Oczywiście jest to wyzwanie, biorąc pod uwagę, że obaj chłopcy byli przyjaciółmi z dzieciństwa, a potem rywalami karting. Topór wydaje się być pogrzebany pomiędzy dwoma młodymi mężczyznami, bardziej dojrzałymi i profesjonalnymi niż kiedykolwiek. Ich cel? Przyczyniaj się do i przyspieszaj rozwójAlpine, tego Laurenta Rossi spodziewa się walczyć o tytuły w już 78 wyścigach (cel 100 Grand Prix postawiono na koniec 2021 roku). 

„To, czego naprawdę chcę w 2023 roku, to aby zespół kontynuował swój rozwój, – wyjaśnił dyrektor generalnyAlpine. Ubiegły sezon zakończyliśmy wysoko, zajmując zasłużone czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów, co stanowi poprawę w stosunku do piątego miejsca, które osiągnęliśmy w poprzednim sezonie.

Zajęcie czwartego miejsca ponownie jest celem minimalnym, ale tym razem musimy tego dokonać, ograniczając liczbę odchodzących na emeryturę i zdobywając więcej punktów. Postępujemy zgodnie z harmonogramem, a nasze cele rozwojowe określone w ramach naszego planu 100 wyścigów i w tym roku znacznie lepiej rozumiemy nowe przepisy. ”

Pozostaje tylko udowodnić to na torze! 

L 'Alpine A523 powinien pozwolić francuskiej drużynie zbliżyć się do trzech czołowych drużyn / © Alpine Zespół F1

PRZECZYTAJ TAKŻE > Pierwsza przejażdżka dlaAlpine A523 do Silverstone

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

2 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

17 o 02:2023

Co to była za prezentacja na żywo w Canal?! Nie widzieliśmy połowy, co za rozczarowanie, a tłumaczenie symultaniczne ją zawstydza.

Y

YVES CHAMPOD

17 o 02:2023

Tu na Alpine i w przeciwieństwie do Mercedesa znaleźli farbę, która nie waży 53 kg. jednoosobowy? ! ? Ponieważ głównym powodem, według Siostry Hamilton, powrotu czerni „Carbon” jest. . . ciężar farby. . . czarny ! ? !

Aby napisać komentarz