Alpine twarzą w twarz z „nieznaną częścią” Brazylii

Pokonany przez McLarena w Meksyku, Alpine będzie musiał zareagować w Sao Paulo przed Grand Prix Brazylii. Obaj kierowcy francuskiego zespołu liczą na to, że pogoda i format sprintu odbiją się od normy.

opublikowany 09/11/2022 à 16:53

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Alpine twarzą w twarz z „nieznaną częścią” Brazylii

Po kolejnym rozczarowaniu w Meksyku, Alpine musi zebrać się w sobie na Interlagos © Xavi Bonilla / DPPI

Po gniewie i frustracji Meksyku, Alpine przybywa do São Paulo w duchu podboju. Bardziej wydajny na papierze niż McLaren w Meksyku francuski zespół po raz kolejny przegapił kluczowe punkty, porzucając grę Fernando Alonso i porażkaEsteban Ocon twarz Daniel Ricciardo. Zespół pokonany, ale nie pokonanyEnstone stawia na natychmiastowe odbicie w Brazylii, przedostatniej imprezie sezonu 2022. W tej zaciętej walce o 4. miejsce w klasyfikacji konstruktorów, Alpine wciąż ma 6 punktów przewagi nad brytyjskim rywalem.

„Dwie możliwości” dla Alpine wystartować w mistrzostwach

Bardzo delikatny materacyk, który nie pogarsza motywacji dwóch kierowców francuskiego zespołu. Kilka dni po „udaru krwi” na koniec wyścigu w Meksyku Fernando Alonso z determinacją rozpoczyna przedostatni weekend Alpine. „Musimy zdobyć jak najwięcej punktów. To jest nasz cel podczas wszystkich weekendów wyścigowych i tak samo będzie w Brazylii, zwierzył się dwukrotny mistrz świata Hiszpanii. Myśleliśmy, że walka o czwarte miejsce w klasyfikacji producentów przeniesie się aż do Abu Zabi i wygląda na to, że tak właśnie jest. Wiemy, że kiedy mamy czysty i bezproblemowy weekend, mamy szybki samochód, który jest więcej niż zdolny do zdobywania punktów. Będziemy dalej naciskać do samego końca! »

Fernando Alonso czuje się w tym sezonie bardzo dobrze w skomplikowanych warunkach pogodowych, takich jak kwalifikacje w Kanadzie, spodziewając się wszystkiego na Interlagos, podczas gdy przez cały weekend prognozowane są burze. „Podczas podróży do Brazylii zawsze jest element nieznanego. Pogoda jest trudna do przewidzenia i w przeszłości widzieliśmy kilka trudnych wyścigów z powodu tej nieprzewidywalności, ostrzegł mieszkaniec Oviedo, który w Brazylii zdobył swoje dwa tytuły mistrza świata w latach 2005 i 2006. Prawdopodobnie będziemy musieli poradzić sobie ze zmieniającymi się warunkami pogodowymi, czy to w kwalifikacjach, w wyścigu sprinterskim, czy podczas Grand Prix. Dzięki formatowi Sprint mamy dwie możliwości zdobycia punktów i zwiększenia przewagi nad McLarenem przed finałową Grand Prix. »

Format Sprintu? " Lubię to ! » mówi Ocon

Po drugiej stronie garażu Esteban Ocon podchodzi do weekendu wyścigowego Sprint z wielkimi ambicjami. Norman przekroczył już swoją sumę punktów zdobytą w 2021 roku i w dwóch ostatnich Grand Prix chce mierzyć jeszcze wyżej. „Jeśli chodzi o przygotowania, podchodzę do nich w taki sam sposób, jak do każdego innego weekendu Grand Prix. Jednak ten format sprintu wymaga, aby wszystkie zespoły dały z siebie wszystko od samego początku, a nie zwiększały tempo na przykład do sobotniego popołudnia. I lubię to– zwierzył się francuski pilot. Stawka jest większa, a oferowany program jest ogólnie dobrej jakości. To ostatni impuls do tego sezonu, który odbędzie się w Abu Zabi w następnym tygodniu i wiem, że wszyscy, zarówno na torze, jak i w naszych fabrykach, są na 110% gotowi, aby ukończyć wyścig w dobrym stylu. »

CZYTAJ TAKŻE > Program Grand Prix Brazylii 2022

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)