AMG zacieśni swoje więzi z zespołem Mercedes F1 w 2021 roku

Sportowe modele słynnego niemieckiego trenera mają być w coraz większym stopniu elektryczne.

opublikowany 06/10/2020 à 20:16

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

AMG zacieśni swoje więzi z zespołem Mercedes F1 w 2021 roku

Zmierzając w stronę elektryczności… poprzez zwiększoną ekspozycję w Formuła 1, gdzie od 2014 roku rozwijają się najnowocześniejsze hybrydowe silniki V6 1.6 turbo. 

We wtorek Mercedez-Benz przedstawił swoje nowe kierunki strategiczne, przyjmując jako wytyczną elektryfikację różnych asortymentów i działów niemieckiego producenta. 

Wśród zainteresowanych działów AMG, specjalista ds. pojazdów sportowych w Étoile, od 2021 r. skorzysta na wzmocnionych powiązaniach z zespołem F1. Brackley (Wielka Brytania), którego nazwa zawiera już etykietę słynnego producenta. 

Comme Renault ze swoją marką AlpineMercedes zamierza w jeszcze większym stopniu polegać na globalnym oknie, jakie oferuje F1 w celu promowania modeli AMG w okresie przygotowań dywizji do przejścia na napęd elektryczny. 

« AMG była pierwotnie marką sportów motorowych: założyciele Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher, „A” i „M” w AMG, produkowali samochody produkcyjne wyłącznie w celu finansowania swojej działalności wyścigowej, w oparciu o model spotykany u niektórych włoskich i brytyjskich producentów w przeszłość– powiedział podczas wirtualnej prezentacji Ola Källenius, prezes Grupy Daimler. 

Wykorzystamy technologię opracowaną w hybrydowych układach napędowych F1 i poszukamy nowych, innowacyjnych źródeł wydajności, zanim wprowadzimy je wszystkie do naszych samochodów AMG ". 

Szwed wspomniał także o hipersamochodzie Project One, na który składają się: weź układ napędowy F1 i wyjedź na drogę. To naturalne, że jeszcze bardziej wykorzystujemy przewagę Grand Prix dla dobra AMG ", mówi Källenius. 

Podczas gdy Mercedes postawił sobie ambitny cel, jakim jest osiągnięcie neutralnego śladu węglowego do 2039 r., niemiecki producent, który według niektórych zaczynał od F1, bardziej niż kiedykolwiek angażuje się w kategorię premium. Strategia diametralnie odmienna od strategii Hondy, która uzasadniała swoją niedawną decyzję o opuszczeniu sceny Grand Prix chęcią zrównoważenia emisji CO2 do 2050 roku. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz