Analiza techniczna F1 – Przednie skrzydło

Stéphane Chosse, aerodynamik i dyrektor studia inżynieryjnego Adess AG, wyjaśnia nam w tym tygodniu przedni błotnik, który stał się najważniejszym elementem aerodynamicznym w samochodzie Formuły 1.

opublikowany 02/09/2022 à 09:00

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Analiza techniczna F1 – Przednie skrzydło

Wiele myśli kryje się za projektem przedniego skrzydła © Xavi Bonilla / DPPI

Une jednomiejscowy Samochód wyścigowy można od razu rozpoznać po przednich i tylnych błotnikach, ale nie zawsze tak było. Tak naprawdę, żeby zobaczyć Formuła 1 po raz pierwszy rozwinąć skrzydło z inicjatywy genialnego Colina Chapmana, założyciela marki Lotus, zainspirowanej inżynierem pilotem z lat 1960. XX wieku, Jimem Hallem. Opierając się na założeniu, że samolot leci dzięki sile nośnej tworzącej skrzydło, Jim Hall w 1967 roku zdecydował się wszczepić taki element o odwróconym profilu z tyłu swojego prototypu Chaparral 2F, aby przygwoździć go do podłoża (ZDJĘCIE 1).

Chapman podejmuje ten pomysł, ale idzie dalej

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)