Andreas Seidl i sztuka odrabiania strat z McLarenem (część 2)

Druga część naszego tematu poświęcona Andreasowi Seidlowi, nowemu mocnemu człowiekowi McLarena F1.

opublikowany 17/05/2020 à 13:40

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Andreas Seidl i sztuka odrabiania strat z McLarenem (część 2)

Pierwsza część dostępna tutaj

Jakie są ścieżki do toru?

Choć nadal nie chce rozmawiać o okresie przed i po Covid-19, 44-letni menadżer ostrzega jednak przed nieodwracalnymi konsekwencjami, jakie mogą wyniknąć z ukrytej wojny między władzą sportową a niektórymi dużymi strukturami.

"Jaka jest stawka, nalega, jest to nic innego jak utrata stajni. I dlatego przywództwo Jeana Todta jest teraz ważne, aby osiągnąć tak ogromny postęp w zakresie ograniczonego budżetu. W tym roku środki już podjęte (przesunięcie nowych przepisów na rok 2022, zamrożenie niektórych elementów w samochodach 2020. Przyp. red.) są dobre, ale potrzebujemy więcej, aby stworzyć zdrowy i zrównoważony sport.

Pocieszające jest to, że decyzje już podjęte i te, które zostaną podjęte, pokazują, że wszyscy rozumieją, że znajdujemy się w ogromnym kryzysie i że musimy podejmować bezprecedensowe decyzje, aby chronić wszystkie zespoły i cały zespół. F1. Potem normalne jest – i taka jest natura naszego sportu – że w każdym zespole są oportunistyczne pozycje.

Równie ważna jest teraz potrzeba powrotu do rywalizacji i w tej kwestii nasz człowiek przyznaje, że nie wie, co myśleć. „W tej chwili nie da się przewidzieć, kiedy będziemy mogli wrócić na tory, wyznaje. Będzie to również zależeć od różnych strategii wyjścia z kryzysu w każdym kraju.

Zespoły zależą od uzyskanych dochodów, a co za tym idzie od wyścigów, w których biorą udział. Jesteśmy otwarci na próbowanie nowych rzeczy, nowych weekendowych formatów. Jednocześnie ważne jest, aby się nie spieszyć. Zbyt szybkie zmiany mogą mieć odwrotne skutki. Bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, aby nie popełniać błędów, aby podejmować właściwe decyzje, ponieważ nie mamy prawa popełniać błędów.

Takie rzeczy, jak skrócenie spotkań do dwóch dni, gdy mówimy o trzech wydarzeniach z rzędu, mają sens. Poza tym, i to jest mój punkt widzenia, w zeszłym roku widzieliśmy kilka świetnych wyścigów i niekoniecznie trzeba wszystko niszczyć. Dla mnie prawdziwym problemem jest zbyt duża różnica między dużymi i średnimi strukturami i należy to naprawić za pomocą nowych przepisów na rok 2022, przy ograniczonym budżecie, który, mamy nadzieję, będzie znacznie niższy niż obecnie ustalone 175 milionów dolarów (F1 zdecydowała się obniżyć tę kwotę do 145 milionów dolarów, przyp. red.).

Mam nadzieję, że wyjdziemy z tego z mocniejszą Formułą 1 niż była wcześniej. » F1, która byłaby w stanie zmienić ołowiany jastrych, pod którym obecnie znajduje się w złotej przyszłości. „Jeśli spojrzymy na naszą bańkę” – powtarza – „jeśli podejmiemy teraz właściwe decyzje, F1 będzie w stanie stworzyć zrównoważoną przyszłość ze znacznie lepszym zdrowiem. »

Utrzymaj dynamikę

To słowo „zdrowie” pochodzące ze słynnego „Bulwaru” fabryki w Woking, gdzie wszystkie kawałki mięsa gromadzone są w najciemniejszym zakątku MTC (McLaren Centrum Technologiczne. Przyp. red.) jest na ustach wszystkich pracowników słynnej firmy.

„Gdy tylko w Wielkiej Brytanii pojawiło się tak duże zapotrzebowanie na wentylatory, z dumą oznajmia, kilku inżynierów i garstka pracowników produkcyjnych zgłosiło się na ochotnika do zbadania możliwości. Potem po prostu staliśmy się częścią tego konsorcjum z kilkoma innymi dużymi markami i nazwami. Połączyliśmy całą naszą organizację – produkcję, inżynierię, zarządzanie projektami itp. – w jedną całość. – ruszamy dalej, aby odgrywać naszą rolę. Mobilizuje się od 100 do 150 osób, których jedynym celem jest ratowanie życia. »

Kiedy ten niezwykle ważny nawias zostanie zamknięty, kiedy rozpocznie się znoszenie ograniczeń i ponowne otwarcie fabryki, będziemy musieli zwarcie szeregów, aby utrzymać ten nacisk, ten „pęd”, o którym mowa wcześniej.

„To nie jest najtrudniejsza rzecz, – wypalił, a my mogliśmy zobaczyć jego uśmiech. Wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do letnich „zamknięć” i nie będziemy mieli problemów z powrotem do sprawności. To będzie trwało dłużej, ale mamy procedury, które pozwolą szybko wrócić do rytmu. Od strony technicznej wszystkie zespoły zidentyfikowały słabe punkty swojego samochodu podczas zimowych testów w Barcelonie i natychmiast próbowały je naprawić. Do momentu wznowienia ważne będzie ustalenie dokładnej listy elementów, które zostaną zamrożone w obecnym aucie na lata 2020 i 2021.”

Lista tym ważniejsza dla zespołu Woking, że pod koniec roku finansowego zmieni on jednostkę napędową, odchodząc od jednostki napędowej Renault do tego z Mercedes.

„Mimo, że mieliśmy go zamontować w aucie spełniającym nowe przepisy, zmuszeni jesteśmy zmienić plany, wskazuje. Teraz sytuacja jest inna, ale na pewno nie myślimy o opóźnianiu tej zmiany o rok. Sposób, w jaki będziemy mogli zintegrować układ napędowy z obecnym podwoziem, będzie podlegał pewnym ograniczeniom.

Uzgodniliśmy już z FIA, że zadowolimy się absolutnym wymaganym minimum, a instytucja dopilnuje, abyśmy nie dotykali niczego w środowisku silnika, co mogłoby zapewnić nam lepsze osiągi. Całkowicie zgadzamy się z tą wzmocnioną kontrolą, ponieważ trzeba patrzeć na szerszą skalę.

To zamrożenie niektórych elementów samochodu jest niezbędne, aby zapewnić sobie maksymalne oszczędności w tym sezonie! Naprawdę mam nadzieję, że w nadchodzących dniach poczynimy duże postępy w zakresie ograniczonego budżetu. Zrozumiałe jest, że w grę wchodzą różne interesy, ale widzę, że wyłania się wspólna wola”. Wola życia i era, do której nadejdzie nowy pilot w osobie Daniel Ricciardo, zatrudniony w celu zastąpienia Carlosa Sainza wyjeżdżam na Ferrari dla 2021.

0 Zobacz komentarze)