Andretti podobno chciał Newgarden do swojego projektu F1

Choć Andretti chciałby zatrudnić Josefa Newgardena, Amerykanin wolałby zostać uwzględniony w programie zespołu Formuły 1.

opublikowany 27/03/2024 à 18:59

Michaela Duforesta

0 Zobacz komentarze)

Andretti podobno chciał Newgarden do swojego projektu F1

© Penske Entertainment: Joe Skibinski

Podwójny mistrz IndyCar w latach 2017 i 2019 Josef Newgarden jest obecnie jednym z najgorętszych nazwisk w mistrzostwach Ameryki. Lider mistrzostw po zwycięstwie na ulicach Petersburga Newgarden z końcem bieżącego sezonu wygasa kontrakt z Team Penske.

Logicznie rzecz biorąc, obiektem wszelkich pragnień jest Amerykanin, który trzy lata z rzędu zajął drugie miejsce w mistrzostwach. Jeśli negocjacje rozpoczęły się z Penske, Newgarden szczególnie zainteresował Andrettiego, który w tym roku zatrudnił Coltona Hertę, Kyle'a Kirkwooda i Marcusa Ericssona.

Herta, który przedłużył kontrakt z zespołem Michaela Andrettiego do 2027 roku, jest obecnie, według źródeł bliskich zespołowi, najlepiej opłacanym kierowcą w IndyCar, z prawie 7 milionami dolarów rocznie. Kwoty, które bardzo gwałtownie rosną w porównaniu z najnowszą historią IndyCar, gdzie nawet najbardziej utytułowani kierowcy mieli trudności z zarobieniem ponad miliona dolarów rocznie.

Kwoty te rozpoczęły zatem wojnę licytacyjną na poziomie różnych zespołów, ponieważ Pato O'Wardowi udało się wynegocjować podwyżkę wynagrodzenia na poziomie McLaren. Meksykanin zarobi tym samym 4 miliony dolarów w 2026 roku i 4,2 miliona w 2027 roku, jak wynika z dokumentów sądowych, upublicznionych w ramach romansu McLarena z Alexem Palou.

Newgarden w stronę F1?

Jeśli zatem Roger Penske będzie musiał przeznaczyć te nowe kwoty, aby zachować swoją gwiazdę, Racer.com mówi nam, że Newgarden mógł całkowicie zmienić dyscyplinę. Rzeczywiście, początkowo zainteresowanie Michaela Andrettiego polegało na zaoferowaniu Josefowi Newgardenowi kierownicy Formuła 1w zespole, który chciał zatrudnić. Gdyby zobowiązanie zostało zatwierdzone przez Międzynarodową Federację Samochodową, FOM (Zarząd Formuły 2028) odmówiłby Andrettiemu przybycia przed 1 rokiem, czyli datą planowanego wejścia Cadillaca do FXNUMX jako producenta silników.

Dzięki swoim dwóm tytułom i niedawnym wynikom w IndyCar Josef Newgarden posiada Super Licencję, niezbędną do ścigania się w Formule 1. Pochodzący z Nashville próbował także szczęścia w formułach awansu do najwyższej kategorii w Europie. Po sezonie w brytyjskiej Formule Ford, w którym w 2009 roku zajął drugie miejsce, Newgarden wszedł do GP3.

Sezon 2010 nie był taki sam, z ostatnim 18. miejscem. Następnie Newgarden z sukcesem skierował swoją karierę na Stany Zjednoczone, zdobywając tytuł Indy Lights przed rozpoczęciem kariery w IndyCar w 2012 roku.

Teraz okaże się, czy zainteresowanie Andrettiego zostanie odwzajemnione, skoro Formuła 1 nie jest już w menu. Były kierowca McLarena, który założył swój zespół wyścigowy w 2003 roku, otrzymał niedawno znaczną inwestycję od firmy Project 1001, której właścicielem jest Dan Towriss. Inwestycja ta umożliwiła budowę nowego kampusu w Fishers w stanie Indiana i próbę wejścia do Formuły 1 poprzez umowę z Cadillacem.

Jednak wyniki IndyCar nie przyniosły jeszcze dramatycznej poprawy pomimo dwóch zwycięstw Kyle’a Kirkwooda w 2023 r. Nie jest zatem jasne, czy Josef Newgarden chce podjąć ryzyko opuszczenia Team Penske, z którym zdobył dwa tytuły mistrza, a który jest dzisiaj jedna z dwóch wiodących drużyn w mistrzostwach, z Chipem Ganassi Racing. 33-letni Newgarden znajduje się na rozdrożu i od niego zależy dokonanie właściwego wyboru!

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz