Andretti stawia czoła zespołom F1: „Dbają tylko o siebie”

„Zbyt chciwy”, „egocentryczny”… Michael Andretti nie przebiera w słowach na temat reakcji różnych zespołów F1 na potencjalne przybycie jedenastego zespołu.

opublikowany 10/01/2023 à 17:52

Elie-Sara Couttet

1 Zobacz komentarze)

Andretti stawia czoła zespołom F1: „Dbają tylko o siebie”

Michael Andretti podczas ePrix w Nowym Jorku. © Zdjęcie Bastien Roux / DPPI

« Zawsze miło jest je uciszyć. " W wywiad udzielony Forbesowi, Michael Andretti ogłasza kolor. Chociaż jego wejście do najwyższej kategorii sportów motorowych nigdy nie było tak prawdopodobne, od czasu ogłoszenia 5 stycznia sojuszu z grupą General Motors, a w szczególności z marką Cadillac, zespoły już obecne w Formuła 1 wspinają się na talerz. „ Dbają tylko o siebie i nie myślą o tym, co jest najlepsze dla przyszłości sportu w ogóle. », twierdzi syn mistrza świata F1 z 1978 roku, Mario Andretti.

Dla tych, którym nie udało się przejąć Saubera w 2021 roku, powód niechęci innych zespołów jest oczywisty: „ To wszystko kręci się wokół pieniędzy. Myślą, że stracą jedną dziesiątą swoich honorariów i że odzyskamy wszystkich amerykańskich sponsorów. »

Przybycie tej nowej amerykańskiej drużyny, z którą byłby drugim przedstawicielem Stanów Zjednoczonych Haas, podzieliłoby zatem przychody tej kategorii na 11… zamiast 10.

Szef Mercedes Toto Wolff również dość jednoznacznie wypowiadał się na ten temat, prosząc Andrettiego, aby najpierw udowodnił, że jego przybycie do F1 nie spowoduje strat pieniędzy dla innych zespołów. Atmosfera.

Andretti, sam przeciwko wszystkim… lub prawie

Andretti ma sojuszników. I sojusznicy z wyboru. Stajnia z papają McLaren, a dokładniej jego dyrektor, i Alpine są na pierwszej linii frontu. Po pierwsze, Zak Brown okazuje się być jednym z bliskich przyjaciół Andrettiego: „ Daje mi rady. Pomagamy sobie nawzajem. W szczególności bardzo mu pomogłem, gdy chciał wejść IndyCar. To przyjaźń dwustronna. »

strona Alpinemoże się zdarzyć, że niebiesko-biało-czerwona marka stanie się dostawcą silników dla przyszłego zespołu Andretti po jego przybyciu. Założenie w dużej mierze doprecyzowane przez Amerykanina… przyznającego mimo wszystko, że silnik w 100% Cadillaca nie mógł ujrzeć światła dziennego na starcie zespołu, mającego nastąpić w 2025 roku: „ Cadillac będzie w dużej mierze zaangażowany w tworzenie silnika. To nie będzie tylko silnik ze znaczkiem Cadillaca, oni będą mieli własność intelektualną. »

Najnowszym sojusznikiem Andrettiego i być może najważniejszym jest prezydent FIA Mohammed Ben Sulayem. Przypominamy, że ogłoszenie partnerstwa pomiędzy Andretti i General Motors następuje tuż po tweecie Emiratów wyrażającym zainteresowanie Federacji przybyciem nowych zespołów.

w sposób wywiad udzielony dziennikarzom obecnym w Dakarze, m.in. AUTOtygodniowododaje, że amerykański producent „ to marzenie dla F1 „. W przyszłym sezonie sport ten trzykrotnie odwiedzi Stany Zjednoczone: Miami, Austin i Las Vegas. „ Mahomet rozumie. Jest kierowcą i wie, że w tej kategorii potrzebny jest jeszcze jeden lub dwa zespoły, analizuje Andretti. To mistrzostwa FIA i mają wystarczającą wagę, aby spełnić naszą prośbę. »

Andretti pozostaje pewny siebie, przekonany o „ zaznacz wszystkie pola » do integracji górnej części jednomiejscowy. Ci, którzy się temu sprzeciwiają? Proste dodatkowe źródło motywacji dla Amerykanina, który widzi już dalej: jeśli zdobędzie bilet do F1, Andretti zamierza także rozpocząć przygodę z FXNUMX NASCAR.

CZYTAJ TAKŻE > Nowe zespoły w F1, instrukcja obsługi

1 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

10 o 01:2023

Z pewnością duet Andretti Cadillac wniesie na starcie więcej niż zespół Calvin Lo czy Panthera Racing! Wydaje się, że projekt Yankee nie stwarza żadnych problemów budżetowych...

1

Aby napisać komentarz