Andy Cowell ustąpi ze stanowiska dyrektora zarządzającego Mercedes HPP

Dyrektor generalny działu silników w Brixworth będzie wspierać nowe kierownictwo w fazie przejściowej. 

opublikowany 15/06/2020 à 17:09

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Andy Cowell ustąpi ze stanowiska dyrektora zarządzającego Mercedes HPP

Jest jednym z wielkich architektów sukcesu Gwiazdy w erze hybrydowego silnika V6 z turbodoładowaniem o pojemności 1.6 litra. Andy Cowell ustąpi ze stanowiska dyrektora zarządzającego Mercedes High-Performance Powertrains, działu silników sześciokrotnego zespołu mistrzów świata z siedzibą w Brixworth (Zjednoczone Królestwo). 

Cowell, obecny w murach przez 16 lat, w tym 7 jako dyrektor generalny, Cowell przedstawił Mercedesowi swoje zamiary w styczniu 2020 r. Od 1 lipca zostanie powołany nowy zespół zarządzający, a obecny menedżer będzie wspierać przejście i nadal pracować praca " przy dużym projekcie z Mercedes-Benz AG » do początku 2021 roku. 

W nowej strukturze znajdą się następujące osoby: Hywel Thomas, który zostanie mianowany dyrektorem generalnym i będzie bezpośrednio odpowiedzialny za śmigło F1 ; Adam Allsopp, który będzie zarządzał silnikiem Project One i raportował bezpośrednio do członka zarządu Daimlera, Markusa Schäfera; dyrektor operacyjny Richard Stevens; Dyrektor IT i finansowy Ronald Ballhaus. Pierre Godof, główny inżynier odpowiedzialny za układ napędowy Formuła e będzie w dalszym ciągu dbać o rozwój konkurencyjnych projektów w 100% elektrycznych. 

Toto Wolff, szef zespołu i dyrektor generalny zespołu Mercedes, pochwalił przywództwo Cowella: „ czynnikiem decydującym o naszym sukcesie na mistrzostwach ", i jego " wyjątkowy wkład w dziedzictwo sportów motorowych » od marki Star. 

« Po 16 latach pracy w HPP zdecydowałem, że nadszedł czas na podjęcie nowego wyzwania inżynierskiego– skomentował Cowell, którego silniki są niepokonane od 2014 roku i wprowadzenia turbodoładowanych silników V6. Cieszę się, że mogłem porozmawiać z Markusem i Toto o zdefiniowaniu nowej struktury zarządzania ". 

Wolff uważa, że ​​Mercedes i jego odnowiony dział HPP znajdują się w „ bardzo silną pozycję, aby w nadchodzących latach być punktem odniesienia w swojej dziedzinie w Formule 1 i Formule e „. W ostatnich latach Mercedes przyzwyczaił się do przewidywania zastępowania wysokich stanowisk w schemacie organizacyjnym poprzez wewnętrzny system awansów. Tak było na przykład w zeszłym roku w przypadku Aldo Costy. Taka jest także cecha wielkich stajni. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)