Aston Martin porzuca pomysł zostania producentem silników

Po rozważeniu, aby Aston Martin szedł w parze z wielkimi ambicjami marki, ostatecznie zdecydował się porzucić swój pomysł zostania producentem silników do 2026 roku. Wyjaśnienia.

opublikowany 20/11/2022 à 06:12

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Aston Martin porzuca pomysł zostania producentem silników

Aston Martin zrewidował swoje plany dotyczące silnika na rok 2026. © Antonin Vincent / DPPI

Z pewnością umknęło to wielu osobom w tym roku, ale Aston Martin jest na długiej drodze, która ma doprowadzić go do tytułu mistrza świata w 2025 roku. W każdym razie szef głośno i wyraźnie to ogłasza od dwóch lat! Trudno to sobie oczywiście wyobrazić, biorąc pod uwagę dwa ostatnie sezony rywalizacji. Ale kiedy kupił markę Gaydon i zmienił nazwę swojej stajni Formuła 1 w imieniu Astona Martina, Lawrence Przechadzka nie miał na myśli nic innego, jak tylko uczynić swój zespół najlepszym na świecie, a oczywistym celem było zaoferowanie synowi samochodu zdolnego walczyć o tytuł. 

W tym kierunku podjęto rekrutację XXL, w szczególności przybył Dan Fallows, nowy dyrektor techniczny z czerwony Bykoraz Erica Blandina, Francuza, który obecnie pełni funkcję menedżera ds. aerodynamiki. I znowu ta dwójka to tylko wierzchołek góry lodowej... Zespół jest w trakcie kształtowania się, aby stać się molochem i w przyszłości walczyć na korcie Mercedes, Red Bulla i Ferrari. Takie jest także znaczenie nowej technologicznej i rewolucyjnej fabryki, która jest obecnie w budowie i ma zostać oddana. 

Podczas ceremonii premiery AMR22, która nie przejdzie do historii, historyczny dyrektor techniczny marki Andrew Green przedstawił możliwość, że zespół stanie się własnym producentem silników od 2026 roku, czyli od początku nowe przepisy dotyczące silników. „Myślę, że aby móc realizować nasze ambicje, z pewnością rozważymy długoterminową możliwość rozwoju naszego bloku energetycznego, zwierzył się Andre Green, dyrektor techniczny Astona Martina. Rok 2026 oznacza pojawienie się nowych przepisów dotyczących jednostek napędowych i myślę, że jako zespół chcielibyśmy się w to zaangażować.

Aston Martin

Aston Martin uważa się za bardzo zadowolony z Mercedesa. © Florent Gooden / DPPI

Słowa potwierdził kilka miesięcy później Mike Krack, główny zespół, który zwierzał się, że projekt jest wykonalny. „Jeśli chodzi o czas przygotowań, jeśli podejmiesz tę decyzję teraz, rozsądnie jest mieć nadzieję, że jego silnik znajdzie się na starcie w 2026 roku. To dobry czas, aby o tym pomyśleć.” powiedział w marcu ubiegłego roku. Zespół Silverstone, masowo wspierany przez Aramco od przyszłego roku, zdaje sobie sprawę, jak ważne jest, aby nie polegać na żadnym innym podmiotie w nadziei na zdobycie tytułów mistrzowskich, stąd znaczenie ich refleksji.

Ścieżkę, którą Red Bull obrał również po wycofaniu się Hondy z Formuły 1, uruchamiając własny dział silników Red Bull Powertrains. Po stronie Astona Martina wydaje się, że projekt został zduszony w zarodku, a dla producentów silników termin finalizacji rejestracji jest bliski i przewiduje się go na rok 2026. „Oceniliśmy problem, zasoby, których będziemy potrzebować, naszą sytuację na nadchodzące lata i zdecydowaliśmy, że jesteśmy bardzo, bardzo zadowoleni z naszego obecnego dostawcy silników (Mercedesa), więc ostatecznie zdecydowaliśmy, że nie będziemy dalej podążać” potwierdził Krack w Abu Zabi. 

Jak możemy wyjaśnić ten zwrot? Czy Astonowi Martinowi trudno było oddzielić się od Mercedesa, marki, która ma udziały w jej udziałach, tak samo jak główny zespół gwiazdorskiego zespołu? Toto Wolff ? A może chce się najpierw skupić na podwoziu i samochodzie? W każdym razie jedno jest pewne, np McLarenwygląda na to, że Aston Martin ma zamiar kontynuować przygodę z marką z gwiazdą. Wystarczająco, aby na nowo ożywić debatę pomiędzy tymi, którzy uważają, że zdobycie tytułu będąc klientem jadącym samochodem jest po prostu niemożliwe, a tymi, którzy nadal w to wierzą!  

CZYTAJ TAKŻE >  Pojedynek Alfa Romeo-Aston Martin: Alfa wygrała bitwę… ale nie wojnę w Brazylii

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz