Aston wciąż zastanawia się nad zmianami regulacyjnymi na rok 2021

Otmar Szafnauer zamierza zwrócić się do FIA o wyjaśnienia, ponieważ uważa, że ​​wprowadzone w tym sezonie poprawki aerodynamiczne karzą samochody, których postawa jest mniej pochylona do przodu, począwszy od AMR21. 

opublikowany 16/04/2021 à 19:01

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Aston wciąż zastanawia się nad zmianami regulacyjnymi na rok 2021

Aston Martin nie poddawaj się. Poufne osiągi AMR21 mają tylko jedną możliwą przyczynę: wpływ zmian aerodynamicznych wprowadzonych w regulaminie technicznym na rok 2021 na samochody, których przednia oś jest mniej pochylona w kierunku podłoża. 

Chociaż początkowo nie spodziewano się, że zasady gry zmienią się w porównaniu z rokiem 2020, co było konsekwencją przełożenia o rok rewolucji aerodynamicznej pierwotnie oczekiwanej w tym sezonie, ostatecznie FIA ​​przyjęła, ze względów bezpieczeństwa, bardziej znaczące zmiany niż dotychczas nie pojawiać się tam. 

Organ zarządzający chciał w ten sposób spowolnić odnotowywane co roku przyrosty aerodynamiki i rosnące siły, jakie wywierają one na opony Pirelli, które zostały już poddane surowym testom. 

Zespoły musiały wykonać trójkątne nacięcie z tyłu płaskiego dołu swoich spodni jednomiejscowy, zakazać dmuchania w przód podłogi, zmniejszyć amplitudę żeberek znajdujących się w dolnej części tylnych manetek hamulcowych oraz skrócić dwa paski znajdujące się najbardziej pośrodku dyfuzora.

Od GP Bahrajnu, Aston Martin i Mercedes twierdzą, że te modyfikacje są znacznie mniej szkodliwe dla samochodów, których postawa jest znacznie pochylona do przodu, zaczynając od czerwony Byk., uważani za pionierów „wysoki prowizję”. W RB16B tył jest zatem bardziej podniesiony w porównaniu z przodem niż w AMR21 czy W12, gdzie mówimy o „niskim pochyleniu”.  

Uważając się za niesprawiedliwie oszukanego, Otmar Szafnauer zamierza pociągnąć władze do odpowiedzialności. 

« Najlepszym podejściem jest dyskusja z FIA, aby dokładnie zrozumieć, co się stało i dlaczego., zareagował główny zespół Aston Martin przy mikrofonie Sky Sports F1 który przesłuchiwał go w tej sprawie. Spróbujmy zatem sprawdzić, czy możemy coś zrobić, aby zbliżyć się do większej równości. ". 

Pamiętajcie, że Racing Point otrzymał karę w wysokości 2020 400 euro w 000 r. i odebranie 15 punktów z rankingów producentów za dużą inspirację Mercedesem W10 wystawionym w 2019 r. W tym czasie zespół Silverstone ukrywał się za przepisami, upewniając się, że wszystko jest w porządku.

  • Red Bull to ironia

Ostrzeżony słowami swojego rozczarowanego odpowiednika Christian Horner nie mógł powstrzymać się od ostrego ataku na Astona Martina, a pośrednio na Mercedesa, który podziela tę samą filozofię aerodynamiczną i te same skargi dotyczące zmian w 2021 roku. 

« Ukończyliśmy tylko jeden wyścig i wygrał go Mercedes, którego samochód oparty jest na koncepcji niskiego pochylenia., powierzył temu samemu mikrofonowi główny zespół Red Bull Racing niebo sport f1

W Bahrajnie byli tak samo dobrzy jak my, jeśli nie lepsi, w zarządzaniu aerodynamiką i wygląda na to, że tutaj są w imponującej formie. 

Niezależnie od tego, opracowanie i modyfikacja regulaminu przebiega według precyzyjnej procedury, a zmiany na rok 2021 zostały przyjęte jednomyślnie. 

Kilka lat temu zostały wymienione przednie błotniki i cierpieliśmy z tego powodu. Sprzeciwiliśmy się temu, ale zaakceptowaliśmy wynik głosowania. 

Naiwnością wydaje mi się wiara, że ​​zasady gry zostaną sprawdzone i poprawione po jednym wyścigu. Trudno mi zrozumieć, jak możemy sobie wyobrazić taki scenariusz. ". 

Aston Martin ma oczywiście wszelkie możliwości omówienia kwestii regulacyjnych z właściwymi organami. Praktyka ta jest powszechna w F1. Jeśli jednak brytyjski zespół miałby rozpocząć jakąkolwiek oficjalną procedurę, prawie na pewno zje sam siebie… grabie.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)