W Kanadzie Leclercowi grozi kara za pierwszy silnik

Problemy mechaniczne napotkane kilka dni temu w Azerbejdżanie nie stawiają Charlesa Leclerca i Ferrari w dobrej sytuacji przed Grand Prix Kanady, gdzie może spaść kara za pierwszy silnik.

opublikowany 16/06/2022 à 11:02

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

W Kanadzie Leclercowi grozi kara za pierwszy silnik

W Kanadzie Charles Leclerc może ponieść pierwszą w sezonie karę za silnik. ©DPPI/F. Dobry

Po świetnym rozpoczęciu sezonu, Ferrari przechodzi trudny okres. Jeśli będzie miał serię pole position (4 z rzędu: Miami, Hiszpania, Monako i Azerbejdżan), Charles Leclerc nie osiąga takiego samego sukcesu w niedziele, w których nie osiągnął żadnego sukcesu w ciągu ostatnich 4 wyjazdów. Pomiędzy błędami strategicznymi a problemami mechanicznymi Monako przechodzi przez strefę turbulencji, która może trwać nadal w najbliższy weekend podczas Grand Prix Kanady.

Ryzyko kary silnikowej dla Leclerca

W ubiegły weekend na ulicach Baku Charles Leclerc zobaczył, jak jego mechanicy zdradzili go na krótko przed połową drogi, pozostawiając wolną drogę dla Max Verstappen w mistrzostwach, a przede wszystkim powodując bóle głowy w szeregach Scuderii. W rekordowym sezonie obejmującym 22 Grand Prix zespoły mają ograniczoną liczbę części silnika, co nie zapewnia im dużego marginesu błędu.

Na przykład w Ferrari zaczynamy już martwić się o resztę sezonu, mimo że do tej pory rozegrano tylko 8 Grand Prix. 2e zakończenie sezonu Charlesa Leclerca, których na prawdziwe przyczyny wciąż czekamy, w rzeczywistości podważa dział silników Maranello, odkąd Monakijczyk zaokrętował swój 3e turbosprężarki, osiągając w ten sposób limit dopuszczony przez organy zarządzające. Po przekroczeniu tej liczby kierowca The Reds nie będzie mógł uniknąć pierwszej w tym roku kary za silnik, począwszy od Grand Prix Kanady w najbliższy weekend.

Scuderia na granicy

Z 3e turbosprężarka używana po zmianach w Miami, kiedy wprowadzono pierwsze zmiany, oraz w Monako, po jej porzuceniu w Hiszpanii, Charles Leclerc jest zagrożony bardziej niż kiedykolwiek. Zbliżamy się do 9e rundzie kampanii Scuderia Ferrari staje przed dylematem: czy zamontować motocykl z numerem 4, czy nie?e turbosprężarka na F1-75 z Monako.

W ten weekend w Montrealu zespół Transalpines będzie miał zatem dwie możliwości: zamontować ponownie pierwszą turbosprężarkę używaną podczas pierwszych 4 Grand Prix w roku lub przekroczyć dozwolony przydział i tym samym ponieść pierwszą karę na starcie. Trudny wybór dla Scuderii, która na początku roku była jednak jednym z zespołów z najmniejszą liczbą problemów z niezawodnością, w przeciwieństwie do czerwony Byk.

CZYTAJ TAKŻE > Program Grand Prix Kanady 2022

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz